تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):حريص از دو خصلت محروم شده و در نتيجه دو خصلت را با خود دارد: از قناعت محروم است و در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815475648




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استفاده از سيستم اطلاعات جغرافيايي شيلات براي نخستين بار در كشور


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: استفاده از سيستم اطلاعات جغرافيايي شيلات براي نخستين بار در كشور
استفاده از اطلاعات آبزي پروري براي نخستين بار در كشور از طريق سيستم GIS (سيستم اطلاعات جغرافيايي) در استان فارس انجام مي‌شود.
معظم مدير شيلات استان فارس در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ با اشاره به كاهش پيش‌بيني توليد آبزيان نسبت به سال گذشته براثر خشكسالي افزود: سال گذشته شش هزار و 667 تن انواع آبزيان توليد شد.

وي با بيان اينكه هفت مجتمع توليدي در اين استان در حال ساخت است، ادامه داد: گرد آوري فارغ التحصيلان شيلات به صورت تعاوني، مسئول قرار دادن آنها براي كارهاي خودشان، برگزاري كلاس‌هاي عملي مختلف و بازديد‌هاي استاني از جمله اقدامات شيلات اين استان است.

وي با اشاره به مطالعه و طراحي اكثر طرح‌هاي شيلات فارس توسط فارغ‌التحصيلان ادامه داد: براي نخستين بار در كشور براي استفاده از اطلاعات آبزي‌پروري از سيتم GIS در اين استان استفاده شده است.

معظم مكانيزاسيون در توليد را از ديگر اقدامات مهم برشمرد و افزود: مهندسي مجدد در ساخت مزارع و رعايت اصول كامل بهداشتي‌ تأثير بسزايي در افزايش‌ در زمان توليد دارد.

وي بابيان اينكه استفاده از اين اقدامات به صورت گسترده در كشور تحول بزرگي را در سيستم توليد آبزيان ايجاد مي‌كند تصريح كرد: استفاده از تزريق اكسيژن مايع به آب براي نخستين بار در اين استان انجام شده است.

وي با اشاره به نياز سالانه 50 ميليارد ريال اعتبار براي تحقق اهداف و برنامه‌هاي شيلات اين استان گفت: در سفر مقام معظم رهبري به اين استان، 15 ميليارد تومان به شيلات اين استان در طي پرداخت سه ساله ‌اختصاص يافت‌ كه امسال در نخستين قسط 8/1 ميليارد ريال از آن تخصيص يافته است.

مدير شيلات استان فارس شناسايي و استفاده از منابع آبي جديد را براي توليد مهم برشمرد و خاطرنشان كرد: بايد براي افزايش گونه‌هاي پرورشي بايد موارد مختلفي‌ را شناسايي و توليد كنيم./س
 يکشنبه 3 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن