تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن در سرشتش دروغ و خيانت نيست و دو صفت است كه در منافق جمع نگردد: سيرت نيكو و د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805456325




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فرماندار اهواز عنوان كرد: * اختصاص يك سوم اعتبارات استان به اهواز *نياز به اعتباري معادل 200 ميليارد تومان در نقاط حاشيه‌نشين


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: فرماندار اهواز عنوان كرد: * اختصاص يك سوم اعتبارات استان به اهواز *نياز به اعتباري معادل 200 ميليارد تومان در نقاط حاشيه‌نشين


خبرگزاري دانشجويان ايران - اهواز
سرويس: سياسي

فرماندار اهواز گفت: در طول سه سال عمر دولت نهم، ميزان اعتبارات استاني اهواز از 60 به 250 ميليارد تومان افزايش يافته است.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) ـ منطقه خوزستان ـ عبدالعزيز فدعمي، در نشست مطبوعاتي با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت كه پيش از ظهر امروز در محل فرمانداري برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اينكه دولت از آن مردم است بنابراين هفته دولت، هفته پيوند مردم با دولت است. با توجه به برخي تخريب‌ها؛ هفته دولت زمان مناسبي براي اطلاع رساني و شفاف‌سازي است. به هر حال كساني وجود دارند كه قصد دارند تلاش‌هاي بزرگ دولت را كوچك جلوه دهند.

وي تاكيد كرد: اطلاع رساني بايد هنرمندانه و صحيح باشد تا گزارش‌هاي عملكرد دولت به درستي به دست مردم برسد.

نياز به كار بيشتر در زمينه امنيت اجتماعي

فدعمي با اشاره به بحث امنيت در سطح جامعه عنوان كرد: يكي از وظايف مهمي كه بر عهده دولت مي‌باشد بحث برقراري امنيت است كه از آغاز به كار در شهرستان اهواز تاكيد بسياري بر آن داشته‌ايم. با توجه به كارهاي صورت گرفته اما هنوز نياز به كار بيشتر در زمينه امنيت اجتماعي به چشم مي‌خورد.

افزايش اعتبارات استاني اهواز از 60 به 250 ميليارد تومان

فدعمي با مقايسه اعتبارات اختصاص يافته از سال 84 تا كنون به شهرستان اهواز اظهار داشت: در سال 84 ميزان اعتبارات اختصاص يافته از محل اعتبارات عمراني ـ استاني به اهواز 60 ميليارد تومان بوده كه اين اعتبارات در سال 85 به 185 ميليارد تومان و در سال 86 به 200 ميليارد تومان افزايش يافته است.

وي ادامه داد: در سال 87 نيز تا كنون 250 ميليارد تومان از محل اعتبارات استاني به استان اختصاص يافته و در صورت اضافه شدن اعتبارات صنعت نفت، ميزان اعتبارات استاني و ملي اهواز به 450 ميليارد تومان مي‌رسد.اين ميزان اعتبار شامل 800 پروژه بزرگ و كوچك مي‌شود كه برخي تكميل شده، تعدادي در حال تكميل و تعدادي نيز تازه احداث مي‌باشند.

نياز به اعتباري معادل 200 ميليارد تومان در نقاط حاشيه نشين

فدعمي با اشاره به شعار دولت نهم "بحث عدالت محوري" افزود: در دولت نهم توجه ويژه‌اي به توانمندسازي حاشيه‌هاي شهرستان اهواز شده است.

وي اضافه كرد: به نظر مي‌رسد اهواز دومين شهر حاشيه نشين به لحاظ وسعت و جمعيت باشد. از اواخر سال 84 توجه ويژه‌اي به بخش‌هاي عمران شهري، فضاهاي آموزشي، آب و فاضلاب، اشتغال و فضاهاي فرهنگي نقاط محروم و حاشيه‌نشين اهواز شد. به گونه‌اي كه تا امروز حدود 80 ميليارد تومان اعتبار در نقاط حاشيه نشين جهت توانمندسازي هزينه شده است. البته تا رسيدن به وضعيت مطلوب در نقاط حاشيه نشين به 200 ميليارد تومان اعتبار ديگر نيازمنديم.

فرماندار اهواز تصريح كرد: با توجه به اينكه يك سوم جمعيت استان در اهواز ساكن است انتظار داريم به همين ميزان نيز از اعتبارات استان به شهرستان اهواز اختصاص يابد. همچنين با توجه به خدمات دهي شهرستان اهواز به ساير نقاط، بنابراين اهواز نيازمند اعتبارات بيشتري است.

واگذاري سهام عدالت به 135 هزار و 315 نفر

فدعمي با اشاره به توزيع سهام عدالت در اهواز بيان كرد: تا كنون 3 مرحله از زمان واگذاري سهام عدالت مي‌گذرد و كميته امداد، بهزيستي، رزمندگان و روستائيان سهام عدالت را دريافت كرده‌اند. همچنين تا كنون 135 هزار و 315 نفر سهام عدالت دريافت كردند.

وي با بيان اينكه صندوق مهر رضاي اهواز به عنوان صندوق مهر رضاي استان شناخته شده است، افزود: تا كنون 41 هزار و 330 نفر براي دريافت وام ازدواج به اين صندوق‌ معرفي شده‌اند. همچنين 19 هزار نفر نيز موفق به دريافت وام شده‌اند. همچنين 471 نفر هم از اين صندوق موفق به دريافت وام اشتغالزايي شدند.

پرداخت 800 ميليارد تومان اعتبار به متقاضيان طرحهاي زودبازده

فرماندار اهواز در زمينه طرح‌هاي زودبازده نيز توضيح داد: تا كنون 12 هزار و 339 طرح زودبازده به بانك‌هاي عامل ارسال شده ‌است. اعتبار اين ميزان طرح معادل يك هزار و 684 ميليارد تومان است كه در صورت تحقق يافتن اين فرصت‌هاي شغلي، 75 هزار فرصت شغلي ايجاد خواهد شد.

فدعمي اذعان كرد: بانك‌هاي عامل تا كنون با صاحبان 9 هزار طرح قرارداد منعقد كرده‌اند و تا كنون 800 ميليارد تومان به متقاضيان وام پرداخت شده است.

واگذاري زمين مسكن مهر به بيش از 3 هزار متقاضي

فرماندار اهواز ادامه داد: در اهواز 95 هزار و 333 نفر متقاضي مسكن مهر بوده‌اند كه از اين ميزان 62 هزار نفر شرايط اوليه براي دريافت زمين را داشته‌اند. همچنين 12 هزار و 575 نفر در قالب 222 تعاوني به انعقاد تفاهم نامه پرداخته‌اند. همچنين به 3 هزار و 200 نفر از اين افراد زمين واگذار شده و تعاوني‌ها در حال پيگيري براي احداث واحدها هستند.

صدور 18 هزار فقره سند مالكيت براي روستاييان

فدعمي با بيان اينكه روستاهاي اهواز محروم‌ترين روستاهاي استان هستند، افزود: در سه سال گذشته در روستاهاي اهواز اقدامات موثري صورت گرفته كه از جمله مي‌توان به بهسازي و اجراي طرح‌هاي هادي در روستاها اشاره كرد.

وي گفت: بنياد مسكن انقلاب اسلامي يك هزار و 328 واحد روستايي در روستاها در حال احداث دارد و همچنين بنياد مسكن شهرستان اهواز تا كنون 18 هزار فقره سند مالكيت براي روستاييان صادر و2 هزار و 568 فقره تسهيلات مقاوم سازي در بخش مسكن روستايي پرداخت كرده است.

جمع‌آوري بيش از 30 هزار انشعاب برق غير مجاز در اهواز

فرماندار اهواز بيان كرد: شركت مخابرات تا كنون 103 هزار و 500 شماره تلفن شهري ثابت و 12 هزار و 200 شماره تلفن روستايي به شهروندان اهوازي واگذار كرده است.

فدعمي با اشاره به اقدامات شركت توزيع برق خاطرنشان كرد: اين شركت به اصلاح يك هزار و 300 كيلومتر خطوط انتقال و احداث 530 كيلومتر خطوط جديد برق پرداخته است.همچنين 45 هزار مشترك جديد پذيرفته و بيش از 30 هزار انشعاب برق غير مجاز نيز جمع‌آوري شده است.

وي در زمينه گاز نيز افزود: تا سال 83 تنها 15 روستاي اهواز از نعمت گاز برخوردار بودند و در سال 85، 21 روستا، اين ميزان در سال 86 به 33 روستا افزايش يافت. شركت گاز در حال حاضر نيز در 26 روستا در حال احداث شبكه گاز است.

برخورداري اكثر روستاها از آب سالم با اجراي پروژه‌هاي آب

فرماندار اهواز اظهار داشت: تا كنون 938 كيلومتر خط انتقال و يك هزار و 941 كيلومتر شبكه توزيع آب داشته‌ايم.

روستاهاي اهواز با وجود اينكه در مركز شهر اهواز واقع‌اند اما فاقد آب آشاميدني بودند كه با اجراي پروژه‌هاي آب و فاضلاب اكثر روستاها از آب سالم برخودار مي‌گردند.

فدعمي افزود: بانك جهاني اعتباري معادل 149 ميليون دلار به صورت وام به اجراي پروژه‌هاي آب اهواز اختصاص يافته كه دولت نيز به همين ميزان اقدام به مشاركت نموده است.اين پروژه ، 9 پروژه آب و 10 پروژه فاضلاب را شامل مي‌شود.

اجراي 55 درصدي مصوبات سفر هيات دولت در اهواز

وي با اشاره به مصوبات سفر هيات دولت در اهواز عنوان كرد: تا كنون 55 درصد مصوبات در شهرستان اهواز پيشرفت فيزيكي داشته است. همچنين با توجه به اينكه اعتبارات خوبي از محل اعتبارات توسعه و نفت براي تكميل پروژه‌ها در نظر گرفته شده بنابراين با دريافت اين اعتبار، پروژه‌هاي سفر پيشرفت فيزيكي چشم‌گيري خواهند داشت. به عنوان نمونه يكي از مصوبات سفر بهره‌برداري از شركت‌هاي صنعتي در اهواز بوده كه تا اين لحظه 471 هكتار به وسعت شهركهاي صنعتي اضافه شده است.

فرماندار اهواز با اشاره به انجام فعاليت‌هاي شهرداري در اهواز بيان كرد: ميزان اعتبارات عمراني ـ دولتي كه به شهرداري اختصاص يافته بود معادل 7/1 ميليارد تومان بوده است كه در سال 85 به 18 ميليارد تومان، در سال 86 به 14 ميليارد تومان و در سال جاري به 18 ميليارد تومان افزايش يافته است.

فدعمي افزود: تا سال 84 حدود 20 درصد از روستاها داراي جاده آسفالت بودند كه در طي اين مدت حدود 340 كليومتر از جاده‌هاي روستايي بهسازي شدند و 100 كيلومتر جاده نيز احداث شده است.

وي بيان كرد: تا كنون به جاده كمربندي اهواز 27 ميليارد تومان اختصاص يافته كه تا پايان سال مالي جاري قرار است يك باند از جاده كمربندي به بهره‌برداري برسد.

بهره‌برداري از كتابخانه مركزي اهواز در سال جاري

وي تصريح كرد: در طي مدت زمان 3 سال 158 فضاي آموزشي جديد به فضاهاي آموزشي اضافه شده و 100 پروژه ديگر نيز در حال اجراست كه در مجموع اين فضاها 790 كلاس درس را شامل مي‌شود.همچنين قرار است كتابخانه مركزي اهواز در سال جاري به بهره‌برداري برسد.

فرماندار اهواز با بيان اينكه اقدامات فرهنگي بسياري در روستاهاي اهواز در حال انجام است، افزود: با توجه به وسعت شهرستان اهواز قرار است بخش‌هاي حميديه و باوي به شهرستان ارتقا يابد.

انتهاي پيام
 يکشنبه 3 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 195]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن