تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 17 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):نیکوترین مردم از نظر ایمان، خوش خلق‌ترین و با لطفترین آنها نسبت به اهل خویش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809858032




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار اقليت مسلمان جهان/مسلمانان جهان براي استقبال از ماه رمضان آماده مي‌شوند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اخبار اقليت مسلمان جهان/مسلمانان جهان براي استقبال از ماه رمضان آماده مي‌شوند
خبرگزاري مهر - گروه دين و انديشه: در ميان موفقيتهايي كه طي يك هفته گذشته اقليت مسلمان جهان به آنها دست ‌يافته‌اند مي‌توان به پاسخگويي شبهات غيرمسلمانان كاليفرنيا، احداث مساجد جديد و انتصاب روحاني مسلمان به عنوان مشاور ارتش ايالات متحده اشاره كرد، اما در اين ميان تلاشهاي مسلمانان براي استقبال شايسته از ماه مبارك رمضان بسيار چشمگير است .

نمايشگاه مسلمانان آمريكا در كاليفرنيا

مسلمانان ايالت كاليفرنيا در نمايشگاهي كه به همت حلقه اسلامي شمال امريكا به عنوان بخشي از نمايشگاه ايالتي كاليفرنيا تشيكل داده، به پرسشهايي كه براي ناظران غيرمسلمان درباره اسلام و مسلمانان مطرح مي‌شوند بدون هيچ محدوديت پاسخ مي‌دهند.

اين نمايشگاه كه رسماً " چرا اسلام" ناميده مي‌شود عده‌اي از آن به عنوان " از يك مسلمان سؤال كن" ياد مي‌كنند كه برگزاري آن را دفتر حلقه اسلامي شمال امريكا در ساكرامنتو برعهده دارد تا بتواند ستادي آموزشي تشكيل داده و داوطلبان مسلمان بروشورهايي درباره اسلام، فرهنگ مسلمانان و قرآن به افرادي ارائه كنند كه از اين غرفه ديدن مي‌كنند.

اين نمايشگاه كه از روز جمعه 25 مرداد ماه افتتاح شده با دامنه متنوع و گسترده از پرسشها رو به رو بوده كه اين دامنه از تروريسم تا اعتقاد مسلمانان درباره مسيح گسترده شده است.

سيدني به عنوان يكي از افرادي كه از اين غرفه ديدن مي‌كرد پرسيد: فقط براي كنجكاوي، نمي‌خواهم بي‌احترامي كنم اما چرا شما زنان مسلمان سر خود را مي‌پوشانيد؟" سلاله باستامام مسلمان محجبه 25 ساله با لبخند در پاسخ به اين پرسش آموزه‌ها و تعاليم مسلمانان را در رابطه با زنان مسلمان بيان كرد و تلاش نمود طي آن تفكرات غلطي را كه در اين رابطه به وجود آمده از بين ببرد. سيدني درحالي اين غرفه را ترك مي‌كند كه چند بروشور و يك جلد قرآن به دست دارد. وي با اشاره به اينكه در ميان اطرافيان خود هيچ مسلماني را نمي‌شناسد گفت: اين روش راه خوبي براي برقراري ارتباط محسوب مي‌شود.

برگزاركنندگان اين نمايشگاه اظهار داشتند كه گفتگوي بين اديان و از بين بردن باورهاي نادرستي كه درباره مسلمانان وجود دارند دو هدف اصلي اين نمايشگاه محسوب مي‌شوند. ارشاد خان از دفتر ساكرامنتوي حلقه اسلامي شمال امريكا گفت: مشكل ما فقدان ارتباط و درك است. ما مي‌خواهيم نشان دهيم كه ما نيز جزو اين جامعه هستيم و در حال حاضر بهترين راه نشان دادن آن حضور در نمايشگاه اياليتي بود كه مردم را از پيشينيه‌هاي مختلف گردهم جمع كرده است.

مسجد آتلانتا با مناره 45 متري به بهره‌برداري رسيد

مسلمانان شهر آتلانتا در ايالت جورجياي آمريكا گشايش بزرگترين مسجد شهر خود را كه با مناره 45 متري ساخته شده و گنبد طلايي آن 20 متر ارتفاع دارد جشن گرفتند.

مسجد الفاروق با بودجه بيش از 10 ميليون دلار در طول بيش از 10 سال ساخته شده و در مركز شهر واقع است.

اين مسجد با مساحتي حدود 4273 هزار متر مربع مي تواند 1100 نفر نمازگزار مرد و 700 نمازگزار زن را دربرگيرد. بيش از 80 هزار مسلمان در شهر آتلانتا زندگي مي كنند كه اين تعداد در 35 مسجد شهر به نيايش مي پردازند.

مقامات اين مسجد اعلام كردند از حضور پيروان اديان ديگر در مسجد الفاروق استقبال مي كنند كه اين امر مي تواند با گردش داخل فضاي مسجد و پاسخ به پرسشهاي احتمالي آنها همراه شود. جامعه مسلمانان آتلانتا در طول 25 سال گذشته رشد چشمگيري داشته است.

مشاوره معنوي يك مسلمان به سربازان ارتش ايالات متحده

يكي از شش روحاني مسلمان در ارتش ايالات متحده به عنوان مشاور معنوي منصوب شد.

داوود اكبري روحاني مسلمان ارتش ايالات متحده اظهار داشت كه دين اسلام وي را از ارتباط با سربازها منع نمي كند.

وي در رابطه با زماني كه به عراق اعزام شده بود گفت : سربازها درباره موضوعات مختلف بشري چون زندگي، مرگ و فشار جنگ از من راهنمايي مي خواستند.

وي تصريح كرد بسياري از سربازان مي دانند وي مسلمان است.

اكبري در رابطه با مسلمان بودن و ارائه مشاوره هاي معنوي به سربازان گفت : تمام كاري كه من انجام مي دهم انعكاس همان عشقي است كه دين اسلام به من آموخته است.

مشورت دارويي داروخانه‌هاي بريتانيا در طول ماه مبارك رمضان

يكي از داروخانه‌هاي زنجيره‌اي و سرشناس بريتانيا در ماه مبارك رمضان خدمات ويژه دارويي به مسلمانان ارائه مي‌دهد تا به بيماراني كه مي‌خواهند از بركات معنوي اين ماه به واسطه روزه داري برخوردار شوند، كمك كند.

آدرين پرايس، مدير اجرايي داروخانه كوآپريتيو گفت: مي دانيم كه بسياري از بيماران در طول ماه مبارك رمضان زمان مصرف دارو و حتي ميزان مصرف دارو را در طول روز بدون توصيه پزشكي تغيير مي دهند تا در ماه مبارك رمضان روزه دار باشند. اگر آنها تنها چند دقيقه از وقت خود را به مشورت با يك دكتر دار ساز بگذرانند مي توانند مشكلات بالقوه را درك و راه حلهاي احتمالي را به بحث بگذارند.

اين داروخانه با داشتن 800 شعبه در بريتانيا سومين داروخانه زنجيره اي در اين كشور محسوب مي شود و طي ماه مبارك رمضان كه انتظار مي رود اول سپتامبر آغاز شود به طور رايگان مسلمانان را معاينه خواهند كرد.

پرايس يادآور شد: ما مشتريان دائم خود را ترغيب مي كنيم اكنون كه در آستانه آغاز ماه رمضان هستيم از نظر تغيير وضعيت دارويي مشورت گرفته تا روزه داري آنها دچار مشكل نشود.

اين داروخانه هاي زنجيره اي در 40 شعبه خود كه در مناطق مسلمان نشين قرار دارند داروسازان خود را تعليم داده تا مسلمانان را بدون از بين بردن تأثير داروها و خطر تغيير زمان مصرف تجويز شده راهنمايي كنند. اين داروخانه به تازگي آگهي هايي به زبان انگليسي، اردو و بنگالي براي معرفي خدمات جديد در پايگاه اينترنتي خود درج كرده است.

پرايس اين خدمات را با هدف نشان دادن درك نسبت به نيازهاي ديني مشتريان مسلمان توصيف مي كند كه در سايه اهميت درك فرهنگي و حساسيت نسبت به سلامت و اعتقادات ديني مردم شكل گرفته است.حدود 2 ميليون مسلمان در بريتانيا زندگي مي كنند كه بيشتر آنها پاكستاني، بنگاني و هندي هستند.

تغيير ساعات كاري كارمندان مالزي در ماه رمضان

دولت ايالت قدح در مالزي به مناسب ماه مبارك رمضان كه از روز اول سپتامبر به استقبال آن مي‌رود ساعات كاري كارمندان خود را تقليل داده است.

عزيزان عبدالرزاق رئيس ادارات دولتي اظهار داشت كه كارمندان مي توانند ساعات كاري خود را به نوعي تغيير دهند كه كارمندان مسلمان آنها زودتر از پيش به خانه برسند.

وي تعيين ساعات كاري را در طول ماه مبارك رمضان برعهده هر كدام از اداره ها گذاشت تا تنظيم برنامه را خود در دست گيرند.

وي در جمع خبرنگاران اعلام كرد كارمندان مي توانند يا صبح زودتر از پيش در محل كار حاضر شده و عصر زودتر به خانه بازگردند و يا صبح ديرتر به اداره آمده ، فرصتي كه براي ناهار صرف مي كردند را به كار خود مشغول باشند و زودتر به خانه باز گردند.

عزيزان گفت كه برنامه كاري هر اداره مي تواند با ساير اداره ها متفاوت باشد. ساعات كاري كارمندان دولتي در ايالت قدح مالزي از 8 تا 5 بعد ازظهر است.

چهره شهر مكه در ماه مبارك رمضان دگرگون مي‌شود

پادشاه عربستان از مسئولان امور شهرداري مكه خواست به منظور آمادگي و استقبال از ماه مهماني خدا با استفاده از خدمات بهداشتي خود چهره اين شهر را متحول كنند.

اسمامه فضل البدر شهردار مكه گفت: تمام دفاتر شهرداري مكه اجراي دستور پادشاه عربستان را آغاز كرده و مجموعه اقداماتي را با هدف تميزتركردن و بهداشتي‌تر كردن شهر مكه در آستانه ماه رمضان در پيش گرفته‌اند چراكه انتظار مي‌رود 2 ميليون زائر براي اجراي عمره در ماه مبارك رمضان در مكه حضور يابند.

البدر افزود: به عنوان بخشي از اين برنامه 5600 كارگر، 600 دستگاه جاروكشي خيابانها و اتومبيلهاي مخصوص حمل زباله 24 ساعت شبانه‌روز براي تميزكردن شهر فعال شده‌اند.

همچنين يك گروه 100 نفري از كارگران با اتومبيلهاي حمل زباله و دستگاه هاي جاروكشي خيابانها براي هرگونه حالت اضطراري درحال آماده باش به سرمي‌برند.

چندين كميته بازرسي بهداشتي به منظور بازرسي اماكن مختلفي چون رستورانها، بازارهايي كه در هواي آزاد برپا مي‌شوند، كشتارگاهها ايستگاههاي مكش آب تشكيل شده تا اطمينان حاصل كنند كه استانداردهاي بهداشتي و ايمني اجرا مي‌شود.

بازرسان همچنين نمونه‌هايي از غذا براي امتحان برداشته و به آزمايش اين امر مي‌پردازند كه آيا اين نمونه‌ها بر اساس تأييديه‌هاي بهداشتي ارائه مي‌شوند يا خير.

مساجد عربستان شبانه‌روز پذيراي مؤمنان خواهند بود

درهاي مساجد سراسر عربستان در ماه مبارك رمضان تمام 24 ساعت شبانه روز باز خواهند بود تا مسلمانان بتوانند با آسايش در اين ماه به نيايشهاي خود بپردازند.

براساس اين طرح كه روز چهارشنبه 30 مرداد ماه از سوي وزارت امور اسلامي اعلام شد، قرار است با افزايش تعداد ائمه جمعه ، نياز نمازگزاران را كه سالانه افزايش يافته و مدت بيشتري را در مساجد محلي خود سپري مي كنند پاسخ گويند.

توفيق الصدايري يكي از مقامات اين وزارتخانه گفت كه نمازگزاران مسلمان تسبيح خداوند در طول ماه مبارك رمضان را يك اولويت مي دانند. از اين رو وزارت امور اسلامي با استفاده از كاركنان بيشتر در طول شبها اطمينان حاصل مي كند كه امنيت مسلمانان هنگام نيايش حفظ شود.

برخي مردان مسلمان حتي تصميم مي گيرند در 10 روز پاياني ماه مبارك به اعتكاف بپردازند.

اين مقام سعودي يادآور شد ائمه جمعه مسئوليت بزرگي براي پاسخ به نياز معنوي و فعاليت هاي مسلمانان در طول ماه مبارك رمضان را برعهده دارند.

مقامات امور اسلامي اين كشور همچنين از مساجد خواسته اند در اين ماه از چهار بلندگو استفاده كنند تا در آسايش ساكنان اطراف مساجد كه روزه دار هستند خللي وارد نشود. در اين ميان شهر مكه به عنوان مقدس ترين شهر عربستان سعودي خود را براي ورود 3 ميليون زائر در طول 30 روز ماه مبارك رمضان آماده مي كند.

جلسات اسلام‌شناسي براي مردم مجمع‌الجزاير سي‌شل گسترش مي‌يابد

درپي موفقيت جلسات اوليه توضيح و تبيين اسلام براي مردم مجمع‌الجزاير سي‌شل، انجمن اسلامي سي‌شل در نظر دارد تعداد جلساتي كه اسلام را ترويج و تبليغ مي كند افزايش دهد تا مردم اين منطقه را كه در اقيانوس هند و شمال ماداگاسكار واقع شده در درك دين اسلام ياري كند.

انجمن اسلامي سي‌شل در نظر دارد جلسات اسلام شناسي خود را از روز دوشنبه 4 شهريور ماه با يك سخنراني عمومي با عنوان " جهان بيني اسلامي" در مركز بين المللي همايشها پيگيري كند.

اين انجمن اعلام كرده جلسات اسلام شناسي خود را در سال 2006 آغازو تلاش كرده ديدگاه منفي بسياري افراد اين مجمع الجزاير را درباره اسلام و پيروان آن تغيير دهد تا ديدگاه مناسب‌تر و صحيحي نسبت به اسلام داشته باشند.

برگزاركنندگان جلسات امسال بر ارتباط قرآن براي جامعه مدرن تأكيد مي كنند تا به مسلمانان و ساير مردم سي‌شل نشان دهند اين كتاب براي تمام زمانها و تمام مكانها به پيامبر اسلام(ص) وحي شده است.

اين مجموعه گفتگوها از سوي دكتر جبال بادن استاد دانشگاه بيرمينگام در بريتانيا ارائه مي شود و پيش بيني شده اطلاعات اسلامي در قالب جزوه در طول هفته در سالن انتظار كتابخانه ملي قرار گيرد.

اين سخنراني تنها با هدف آموزش افكار عمومي درباره اسلام صورت نمي گيرد بلكه قصد دارد به مسلمانان التزامات گسترده دين خود را نشان دهد.امام جمعه مسجد ويكتوريا نيز اعلام كرده پس از خاتمه برنامه هايي كه براي اين هفته در نظر گرفته شده ، افرادي كه مي خواهند اطلاعات بيشتري درباره اسلام داشته باشند مي توانند براي گفتگو به مركز اسلامي ويكتوريا مراجعه كنند.

براساس آمار سال 2002 حدود 82 درصد از جمعيت اين كشور كاتوليك، 6 درصد انگليكن و سايرين را ديگر فرق مسحيحي تشكيل داده اند. پيروان اسلام و هندوئيسم نيز بخشي از اقليتهاي اين كشور هستند. مسلمانان امروز 1/1 درصد جمعيت كشور را به خود اختصاص داده اند. دولت سي‌شل 15 دقيقه از برنامه هاي پخش سراسري در رسانه هاي گروهي خود را هر روز جمعه به جامعه مسلمان اختصاص داده است.

چالشهاي مسلمانان نيازمند مالاوي براي تأمين غذاي ماه رمضان

درپي افزايش جهاني قيمت غذا و شدت گرفتن بحث ذخيره‌سازي غذا در مالاوي، مسلمانان اين كشور براي استقبال از ماه مبارك رمضان با مشكلات و چالشهاي بسياري مواجه هستند.

امسال مسلمانان كشور مالاوي بايد مبالغ بيشتري را نسبت به سالهاي پيش براي خريد غذاي ماه مبارك رمضان در نظر گيرند اين درحالي است كه خانواده هاي كم درآمد و آسيب پذير كشور از هيچ نوع قدرت خريدي برخوردار نيستند.

جاسم ذكريا نوسا از فعالان اجتماعي مسلمان در شهر بلانتير، بزرگترين شهر مالاوي گفت: جمع كردن غذا براي نيازمندان در طول ماه مبارك رمضان در اين منطقه يك سنت ساليانه محسوب مي شود اما امسال به نظر مي رسد جمعيت قابل توجهي از مسلمانان نيازمند، خود را براي زمان دشوار و كنار گذاشتن مبالغي براي غذا آماده مي كنند.

اگرچه مالاوي داراي ذخير كافي از غذا است اما به راه افتادن جنجالهاي رسانه اي درباره چشم اندازهاي قيمت غذا به افزايش قيمت مواد غذايي ضروري منتهي شده است.از سويي واهمه در مورد احتكار باعث شده بسياري از مواد غذايي در فروشگاه هاي محلي قرار نگيرد و از سوي ديگر ساير مواد غذايي چون كنسرو، سيب زميني و برنج در حالي كه به وفور يافت مي شود اما همچنان قيمت آن را براي اقشار متوسط مالاوي غيرقابل دسترس كرده است.

براساس تحقيقات اسلام آنلاين در بسياري از بخشهاي جنوب مالاوي بيشتر مسلمانان نيازمند اگر با كمك سازمانهاي اسلامي رو به رو نشوند دوران بسيار سختي را سپري مي كنند. مالاوي داراي خط شديد فقر است و بيشتر جمعيت 12 ميليوني آن زير خط فقر زندگي و كمتر از يك دلار در روز خرج مي كنند. در اين ميان سازمانهاي خيريه مسلمان كه از اين وضعيت مطلع شده درنظر دارند مشكلات را تخفيف دهند.
 يکشنبه 3 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 271]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن