تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آفت دینداری حسد و خودبینی و فخر فروشی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815626356




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سيستانيها هفته دولت را گرامي داشتند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: سيستانيها هفته دولت را گرامي داشتند
داخلي. اجتماعي. هفته. دولت.

ريش سفيدان، معتمدان، كشاورزان و ديگر گروههاي مردمي سيستان روز يكشنبه با حضور در فرمانداري زابل "هفته دولت" را گرامي داشتند.

سيستانيها با اجتماع در اين مكان، قدرداني خود را از خدمات رساني مطلوب مسوولان دستگاههاي اجرايي در راستاي تحقق اهداف دولت نهم براي محروميت زدايي از منطقه اعلام كردند.

گروههاي مختلف مردمي سيستان در حالي هفته دولت را جشن مي‌گيرند كه با گذشت سه سال از فعاليت دولت نهم، شماري از مشكلات اقتصادي منطقه رفع شده و طرحهاي عمراني چشمگيري به اجرا درآمده است.

يكي از شهروندان سيستاني به ايرنا گفت: روند رو به رشد شمار طرحهاي عمراني و خدماتي دولت نهم در اين منطقه گواه تلاش مستمر دولت در تحقق شعارهاي چهارگانه‌اش است.

محمد شهركي بيان كرد: طرح تحول اقتصادي، افزايش سالانه درآمد، رشد اقتصادي كشور، كاهش بيكاري و هدفمند كردن يارانه‌ها از مهمترين شاخصهاي دولت نهم است.

يك سيستاني ديگر اظهار داشت: هفته دولت فرصتي مغتنم براي بازگويي كارنامه موفق دولت دكتر احمدي‌نژاد و دستاوردهاي ارزنده آن در نقاط مختلف كشور است.

حسنعلي ريگي ادامه داد: خدمات دولت در اين منطقه قابل تقدير است و بايد در هفته دولت كه ابتكاري بسيار خوب و سازنده براي اطلاع‌رساني است، عملكرد دولت نهم در منطقه به اطلاع مردم رسانده شود.

فرماندار زابل نيز وحدت، تعامل و همگرايي موجود بين مردم و مسوولان دستگاههاي اجرايي منطقه را مهمترين عامل پيشبرد اهداف نظام و دولت در سيستان و بلوچستان دانست.

حسين كيخا گفت: دولت نهم در راستاي تحقق شعارهاي خود به دور از حاشيه پردازيها، تنها به سازندگي و عمران كشور پرداخته و حجم وسيعي از كارهاي عمراني سه سال گذشته دولت در مناطق مختلف گوياي اين مساله است.

وي اضافه كرد: جذب صددرصدي اعتبارهاي عمراني به ويژه در منطقه سيستان كه در تاريخ استان بي‌نظير بوده، در سال گذشته موجب كسب رتبه نخست منطقه در كشور شد.

او گفت: سرمايه‌گذاري در زمينه ايجاد و توسعه صنايع مبتني بر صادرات و مواد اوليه وارداتي با توجه به قابليتهاي موثر بازرگاني موجود در شهرهاي شمالي سيستان و بلوچستان از جمله اشتراك مرزي با كشورهاي افغانستان و پاكستان، منطقه ويژه اقتصادي زابل، بازارچه مرزي ميرجاوه و فعالتر كردن راه‌آهن زاهدان پاكستان از اقدامهاي موثر دولت نهم در منطقه بوده است.

فرماندار زابل با گراميداشت هفته دولت گفت: دولتمردان با الگو گرفتن از رادمردان عرصه خدمت، شهيدان رجايي و باهنر و ارج نهادن اين هفته مي توانند به موفقيتهاي بزرگي دست يابند.

صدور مجوز ارتقا دانشكده علوم پزشكي زابل به دانشگاه توسط دولت و افزايش چهار برابري پذيرش دانشجو در سال گذشته، سيستان و بلوچستان را بعد از تهران به عنوان نخستين قطب دانشگاهي كشور مطرح كرد.

ايجاد بازارچه‌هاي مرزي در مناطق مستعد و به ويژه رشد ‪ ۸۰‬درصدي كالاهاي صادراتي از بازارچه‌هاي ميلك و گمشاد در منطقه سيستان از جمله راهبردهاي كلان توسعه اقتصادي دولت نهم در استان است.

اگر مرزهاي استان در سالهاي پيشين تهديدي براي منطقه محسوب مي‌شد اما اكنون با ساماندهي آنها و ساخت راه ترانزيتي چابهار ميلك زابل فرصتي مطلوب براي توسعه اقتصادي و تجاري كشور به شمار مي‌روند.

تامين آب آشاميدني شهرهاي شمال استان با توجه به فاصله زياد منابع آبي و مصارف روز افزون آن، ساخت سدهاي ذخيره‌اي و تغذيه‌اي و تعريف نظامهاي بهره‌برداري مناسب از آنها از برنامه‌ها و طرحهاي عمراني دولت نهم در بخش آب بوده است.

سدهاي كهك، زهك و سد انحرافي سيستان در چاه‌نيمه‌ها از ذخاير راهبردي منطقه محسوب مي‌شوند كه با وجود خشكساليهاي متوالي، آب آشاميدني و مورد نياز كشاورزان را تامين كرده است.

اگر در گذشته برنامه‌ها و طرحهاي آموزشي و عمراني محدود به مراكز استانها و شهرهاي بزرگ كشور مي‌شد اكنون با عنايت دولت دكتر احمدي‌نژاد تمامي امكانات رفاهي و آموزشي در دورترين و محرومترين نقاط روستايي فراهم شده است.

اكنون روستاهاي سيستان از مزاياي برق، بهداشت، آب آشاميدني سالم و بهداشتي راههاي ارتباطي و ديگر امكانات مورد نياز برخوردار هستند و همين مساله سبب كاهش چشمگير ميزان مهاجرت از اين منطقه شده است.

صنايع دستي سيستان به ويژه فرش دستباف كه در نوع خود بي‌نظير است، در چند سال اخير احيا شده و شماري از زنان اين منطقه در خانه‌هايشان به بافتن آن اشتغال دارند.

در راستاي سياست عدالت گستري دولت نهم در كشور و رفع محروميت از سيستان و بلوچستان، بهره‌گيري از توانمنديها و پرورش استعدادهاي نهفته منطقه سرلوحه كار مسوولان استان قرار گرفته است.

به گزارش ايرنا، منطقه سيستان شامل شهرستانهاي زابل و زهك در شمال زاهدان قرار دارد.

زابل به عنوان مركز اين منطقه در فاصله ‪ ۲۰۵‬كيلومتري زاهدان واقع شده است.ك/‪۴‬
 يکشنبه 3 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن