تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):در انسان پاره گوشتى است كه اگر آن سالم و درست باشد، ديگر اعضاى بدنش هم با آن سا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814767826




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

- تلاش اردن جهت برگزاري نشست دو جانبه بين مشعل و عباس - سفر هياتي از جهاد اسلامي به مصر


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: - تلاش اردن جهت برگزاري نشست دو جانبه بين مشعل و عباس - سفر هياتي از جهاد اسلامي به مصر
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - فلسـطيـن

منابع خبري از تلاشهاي اردن جهت برگزاري نشست بين محمود عباس و خالد مشعل در اين كشور خبر دادند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نوشته روزنامه الشرق -چاپ قطر- منابع آگاه اردني اعلام كردند: مسوولان اين كشور در تلاش هستند تا نشستي را بين محمود عباس رييس تشكيلات خودگردان فلسطين و خالد مشعل رييس دفتر سياسي جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) در امان برگزار كنند.

اين منابع تاكيد كردند: احتمال برگزاري اين نشست هم زمان با سفر خالد مشعل در راس يك هيات بلندپايه از رهبران حماس به اردن بيشتر مي‌شود.

اين در حالي است كه احمد يوسف مشاور سياسي نخست وزير دولت بركنار شده فلسطين پيش از اين به روزنامه اردني الدستور اعلام كرده بود كه خالد مشعل طي روزهاي آينده به امان سفر مي‌كند.

وي دليل اين سفر را بازگشت روابط عادي بين جنبش حماس و دولت اردن و تلاش اردن جهت تحقق مصالحه ملي در فلسطين دانست.

يوسف هم چنين با اشاره به تلاشهاي اردن جهت نزديك ساختن رهبران جنبش فتح و حماس با هدف تحقق آشتي ملي در فلسطين، اين اقدام دولت اردن و پادشاهي اين كشور را قابل تقدير دانست.

از سوي ديگر، نافذ عزام سخنگوي جنبش جهاد اسلامي فلسطين اعلام كرد: هياتي از اين جنبش به رياست رمضان شلح دبير كل جنبش جهاد اسلامي امروز يكشنبه به قاهره مي‌رود.

وي تاكيد كرد: هيات جنبش جهاد در اين ديدار با مقامات مصري در خصوص مذاكرات داخلي فلسطين و راه‌هاي دستيابي به توافق ملي جهت پايان دادن به شكاف داخلي گفتگو خواهد كرد.

عزام تصريح كرد: در جريان اين سفر ديدارهاي دو جانبه‌اي با مقامات مصري و نمايندگان هر يك از گروه‌هاي فلسطيني شركت كننده در مذاكرات ملي انجام مي‌شود.

سخنگوي جنبش جهاد، زياد نخاله معاون شلح، ابراهيم نجار، جميل يوسف و محمد حلي از ديگر رهبران جهاد، شلح را در اين سفر همراهي مي‌كنند.

جبهه مردمي براي آزادي فلسطين نيز اعلام كرد كه اين جبهه دعوت رسمي دولت مصر را براي مشاركت در مذاكرات ملي فلسطين دريافت كرده است.

جبهه دموكرات براي آزادي فلسطين نيز اعلام كرد كه دولت مصر از اين جنبش براي مشاركت در مذاكرات مذكور دعوت كرده است.

در عين حال، ايمن طه يكي از رهبران جنبش حماس خاطر نشان كرد كه اين جنبش تاكنون دعوتي از سوي رهبران مصر براي مشاركت در اين مذاكرات دريافت نكرده است.

اين در حالي است كه منابع فلسطيني تاكيد كردند: مذاكرات ملي فلسطين از روز دوشنبه با برگزاري نشست‌هاي دو جانبه بين رهبران جنبش جهاد اسلامي با مسوولان مصري در قاهره آغاز مي‌شود.

انتهاي پيام
 يکشنبه 3 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن