تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه امساك از خوردن وآشاميدن نيست بلكه روزه،خوددارى ازتمامى چيزهايى است كه خداوندسبحان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813083715




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ماشين زمان


واضح آرشیو وب فارسی:ايران ورزشی: ماشين زمان
۲۴ آگوست
بيست و چهارم آگوست سال ۱۹۷۷ دنيلسون دى اليويرا آروخو ملقب به دنيلسون بازيكن سابق تيم ملى برزيل متولد شد. او در سال ۱۹۹۸ با ۳۲ ميليون دلار به عنوان گران قيمت ترين بازيكن جهان از سائوپائولو راهى رئال بتيس شد اما تيم اسپانيايى نتوانست هيچ بهره اى از اين بازيكن بگيرد و او فقط با دريبل هاى سردرگم و متعددش(كه تا يك فصل پيش در حركات كريستيانو رونالدو قابل مشاهده بود) روند تيم را به هم ريخت و بتيس را تا سقوط به دسته دوم پيش برد. در تيم هاى مختلف بازى كرده و براى پول اهميت زيادى قائل است هر چند كه در مصاحبه هايش به جوانترها توصيه مى كند كه براى پول بازى نكنند و از بازى خود لذت ببرند! درباره علت پوشيدن پيراهن شماره ۲۰ تيم ملى برزيل گفته بود چون به اندازه ۲ بازيكن شماره ۱۰ توانايى دارد. از اظهارات قابل توجه او اين است:«نمى دانم چرا مردم خيلى دوست ندارند من زياد با توپ كار كنم، خب من عاشق توپ هستم و نمى خواهم آن را زود از دست بدهم.» قهرمانى جام جهانى و كوپاامريكا و جام كنفدراسيون ها و چند عنوان ديگر نيز در كارنامه دنيلسون ديده مى شود.
بيست و چهارم آگوست سال ۲۰۰۸ بيست و نهمين دوره مسابقات المپيك در پكن پايتخت چين طى مراسم باشكوهى خاتمه مى يابد. در يكى از برنامه هاى اين مراسم كه ساعت ۳۰/۱۶ به وقت تهران آغاز خواهد شد گو جينلونگ شهردار پكن پرچم المپيك را در حضور كميته برگزارى مسابقات المپيك لندن به بوريس جانسون شهردار پايتخت انگليس كه ميزبان دوره بعد مسابقات در سال ۲۰۱۲ خواهد بود، تقديم مى كند.

فينال بسكتبال المپيك
امريكا - اسپانيا

در نيمه نهايى رقابت هاى بسكتبال المپيك، امريكا موفق شد با شكست ۱۰۱ به ۸۱ آرژانتين راهى فينال شود. آرژانتين كه به عنوان مدافع عنوان قهرمانى راهى اين رقابت ها شده بود، نتوانست نمايش خوبى از خود برجاى بگذارد و امريكا انتقام شكست ۴ سال پيش را از اين تيم گرفت. در المپيك ۲۰۰۴ در آتن آرژانتين موفق به شكست امريكا و كسب عنوان نخست در اين رقابت ها شده بود.
در اين ديدار، مانو جينوبيلى به دليل مصدوميت در مرحله يك چهارم نهايى قادر به همراهى تيمش نبود با اين حال لوئيس اسكولا با ۲۸ امتياز، ارزنده ترين بازيكن ميدان بود. در تيم امريكا كه از بازيكنان صاحب نام NBA در تركيب خود استفاده مى كرد، كارملو آنتونى با ۲۱ امتياز بهترين بازيكن بود و پس از او لبرون جيمز با ۱۵ امتياز در رده بعدى قرار داشت.
در ديگر بازى اين مرحله، اسپانيا ۹۱ -86 مقابل ليتوانى به برترى رسيد تا حريف امريكا در فينال شود. پائو گاسول كه دومين حضور خود در المپيك را تجربه مى كند در اين ديدار موفق به كسب ۱۹ امتياز شد. ليتوانى نيز براى پنجمين بار متوالى است كه در ديدار رده بندى براى تصاحب برنز به ميدان مى رود.

اخراج ۳ بازيكن لهستان از تيم ملى اين كشور

لئوبين هكر سرمربى تيم ملى لهستان آرتوربروس دروازه بان، داريوژ دودكا و رودوسلاو مايوسكى هافبك هاى تيمش را به دليل رفتار نامناسب در ديدار دوستانه مقابل اوكراين از تركيب تيم كنار گذاشت.
تحاديه فوتبال اين كشور در بيانيه اى اقدام اين سرمربى را به دليل رفتار غيرمنطقى و غيرقابل قبول اين بازيكنان بيان اما از دادن جزييات بيشترى در اين باره خوددارى كرد. سخنگوى اين اتحاديه گفت: «لئوبين هكر تاكيد كرده تا زمانى كه مربيگرى اين تيم را در اختيار دارد، ۳ بازيكن خاطى را به تيم دعوت نخواهد كرد.»
در اين ديدار لهستان با نتيجه يك - صفر مغلوب اوكراين يكى از ۲ ميزبان مشترك يورو ۲۰۱۲ شد. اين تيم قرار است ۶ سپتامبر (۱۶ شهريور) در چارچوب رقابت هاى مقدماتى جام جهانى مقابل اسلوونى به ميدان برود.

محروميت هونود از حمايت تماشاچيان

اتحاديه فوتبال اروپا باشگاه مجارستانى هونود را به دليل رفتار اهانت آميز و نژادپرستانه هوادارانش به برگزارى يك ديدار خانگى بدون حضور تماشاچى محكوم كرد. كميته انضباطى اتحاديه فوتبال اروپا اعلام كرد اين محروميت به مدت ۵ سال در حالت تعليق قرار خواهد داشت. هوداران هونود در جريان ديدارى از جام اينتر توتو شعارى نژادپرستانه بر روى تابلويى نوشته بودند. در اين ديدار، تيم اتريشى اشتورم گراتس با برترى ۲ بر يك به جام يوفا راه يافت.
از طرف ديگر اشتورم گراتس نيز به دليل رفتار ناشايست تماشاچيان خود به پرداخت ۳۷ هزار دلار جريمه شد. به هر ۲ باشگاه ۳ روز فرصت داده شد تا اعتراض خود را به اين رأى اعلام كنند.

سانتاكروز با بلكبرن تمديد كرد

سانتاكروز، مهاجم بلكبرن با تمديد قرارداد خود به مدت ۴ سال شايعاتى را كه در مورد آينده او شكل گرفته بود پايان داد. سانتاكروز در پيش فصل مورد توجه منچسترسيتى قرار گرفته بود و اين در حالى است كه استون ويلا، ليورپول و منچستريونايتد نيز براى به خدمت گرفتن اين ملى پوش پاراگوئه اى اظهار تمايل كرده بودند.
اين بازيكن ۲۷ ساله كه در مجموع كل رقابت ها ۲۳ گل به نام خود ثبت كرده است سال گذشته از بايرن مونيخ به بلكبرن پيوست و نخستين فصل حضورش در اين باشگاه را با موفقيت پشت سر گذاشت.
درخشش كروز باعث شد، مارك هيوز مربى سابق بلكبرن براى انتقال او به منچستر تلاش كند اما پل اينس جانشين هيوز ستاره خود را متقاعد كرد در بلكبرن بماند.
باشگاه بلكبرن در بيانيه خود نشست: «باعث خوشحالى بلكبرن است كه اعلام كند سانتاكروز قرارداد خود را ۴ سال ديگر تمديد كرده است.»

مدافع تيم ملى بلژيك در منچسترسيتى

منچسترسيتى، ونسان كمپانى، مدافع ملى پوش تيم بلژيك را با امضاى قراردادى ۴ ساله كه مبلغ آن فاش نشده است به اين باشگاه آورد.
اين بازيكن ۲۲ ساله پس از پشت سر گذاشتن آزمايش هاى پزشكى از تيم هامبورگ حاضر در بوندس ليگا به ليگ برتر آمد.
منچسترسيتى نيز در بيانيه اى اين خبر را تاييد كرده و اميدوار است اين بازيكن كه اخيرا بلژيك را در رسيدن به مرحله نيمه نهايى بازى هاى المپيك پكن همراهى كرده بتواند اجازه بازى در ديدار امشب مقابل وستهام را پيدا كند.
گفته مى شود منچسترسيتى در حدود ۱۰ ميليون پوند براى خريد كمپانى كه پس از جو، مهاجم برزيلى و تال بن هايم سومين خريد مارك هيوز است، پرداخت كرده است.

سيلوا: تصميم براى ماندن در والنسيا ساده بود

هافبك هجومى تيم فوتبال والنسيا از اينكه در تيم خود باقيمانده، بسيار خوشحال است. داويد سيلوا، بازيساز و گلزن والنسيا و تيم ملى اسپانيا در پى تمديد قرارداد خود، گفت: ماندن و تصميم براى آن، بسيار آسان بود. مى خواستم در خانه خود بمانم؛ اما شرايط اين اجازه را به من نمى داد تا اينكه اين شرايط به دست آمد و من هم قراردادم را تمديد كردم. وى افزود: نمى شود والنسيا را ترك كرد. من هرچه دارم، از والنسيا است و به هوادارانش مديونم.

رئال مادريد در انتظار هشتمين سوپرجام

بازيكنان رئال مادريد مى كوشند با پيروزى برابر والنسيا، براى هشتمين بار سوپر جام اسپانيا را به خانه بياورند. شاگردان برند شوستر در ديدار رفت از سوپر جام اسپانيا برابر والنسيا تن به شكست ۳-2 داده اند و اكنون فرصت مناسبى براى جبران دارند.
رئال مادريد در سال هاى ،۱۹۸۸ ،۱۹۸۹ ،۱۹۹۰ ،۱۹۹۷ ۲۰۰۱ و ۲۰۰۳ قهرمان سوپرجام اسپانيا شد و يك بار نيز در دو جام لاليگا و كوپا دل رى به قهرمانى رسيد كه نيازى به برگزارى سوپرجام نبود.
اين تيم كه عنوان پرافتخارترين تيم باشگاهى اسپانيا و اروپا را يدك مى كشد، تنها به يك پيروزى يك- صفر مقابل والنسيا نياز دارد تا قهرمانى در سوپر جام را جشن بگيرد

كاناوارو آماده است

فابيو كاناوارو، بهترين بازيكن جهان در سال ۲۰۰۵ پس از رفع مصدوميت، به مرز آمادگى كامل رسيده است. مدافع ملى پوش رئال مادريد كه قبل از يورو ۲۰۰۸ در تمرين تيم ملى ايتاليا آسيب ديده بود، اكنون و با تأييد پزشك تيم، به مرز آمادگى كامل رسيده و از فردا در تمرينات رئال مادريد حاضر خواهد شد.
وى كه اطمينان داشت با ايتاليا به قهرمانى اروپا مى رسد، پس از ناكامى در آن تورنمنت بزرگ، اكنون فقط به تكرار قهرمانى با رئال مادريد در لاليگا مى انديشد.
با اين وجود برند شوستر در مورد استفاده از كاناوارو در ديدار برگشت برابر والنسيا ترديد دارد.

۲۳۰ هزار دلار پاداش قهرمان مكزيكى

گيلرمو پرز قهرمان مكزيكى كه در بازى هاى المپيك پكن در رقابت هاى تكواندو صاحب مدال طلا شد، ۲۳۰ هزار دلار پاداش دريافت خواهد كرد. يك شركت ورزشى قبل از شروع بازى هاى المپيك و پيش از اعزام كاروان ورزشى مكزيك وعده داده بود كه به برنده هر مدال طلا به مدت چهار سال ماهانه ۵ هزار دلار، براى مدال نقره ماهانه ۲ هزار دلار و براى برنز هر ماه هزار دلار پاداش خواهد داد. علاوه بر اين، دولت مكزيك نيز وعده داده است كه به مدال آوران يك باب خانه يا يك اتومبيل هديه مى دهد كه بايد پاداش ۵۰ هزار دلارى سازمان تربيت بدنى اين كشور را نيز بدان افزود.
 يکشنبه 3 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران ورزشی]
[مشاهده در: www.iran-varzeshi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 271]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن