تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مؤمن را از سيمايش مى شناسيم و منافق را از نشانه هايش.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813161502




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نيويورك تايمز : آمريكا در خصوص مسئله هسته اي ايران به روسيه نياز دارد !


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: نيويورك تايمز : آمريكا در خصوص مسئله هسته اي ايران به روسيه نياز دارد !
گروه سياست خارجي : روزنامه نيويورك تايمز در گزارشي نوشت سفر 2 روزه بشار اسد رئيس جمهور سوريه به مسكو با هدف خريد تسليحات پيشرفته روسي انجام گرفت . اين سفر شايد نگراني هايي را براي آمريكا به دنبال داشته باشد . اين روزنامه آمريكايي مي نويسد: اگر تهاجم نظامي روسيه به گرجستان، نشان دهنده از سرگيري خصومت و دشمني با غرب باشد، اين نگراني در واشنگتن وجود دارد مبني بر اينكه مسكو از نفوذ، منابع انرژي و مالي خود، حق وتو در شوراي امنيت سازمان ملل و صنايع تسليحاتي اش براي ضربه زدن به منافع آمريكا در سراسر جهان استفاده كند. اگر چه روسيه به مدت طولا‌ني تسليحاتي را در اختيار سوريه قرار داده است ، اما تاكنون از ارائه نسل جديد موشك هاي زمين به زمين خودداري كرده است . نيويورك تايمز مي نويسد: روش هايي كه روسيه مي تواند از آن طريق براي ضربه زدن به ايالا‌ت متحده استفاده كند، از سوريه و مسئله گرجستان فراتر مي رود. اين كشور علا‌وه بر تشديد فروش هاي تسليحاتي به ساير كشورهاي ضد آمريكايي نظير ايران و ونزوئلا‌ مي تواند همكاري خود را در زمينه مبارزه با تروريسم، عدم گسترش هسته اي، تعليق و در منابع گاز طبيعي و نفت خود اقداماتي را صورت دهد. يك كارشناس روس كه در شوراي اطلا‌عات ملي آمريكا در سال 2006 فعاليت مي كرد، در اين باره مي گويد : روس ها مي توانند همكاري خود را در قبال مسئله ايران، سازمان ملل، برنامه هاي ضد تروريسم و مبارزه با مواد مخدر، سوريه ، ونزوئلا‌ ، حماس و ساير مسائل كاهش دهند . استاد دانشگاه استنفورد و مشاور ارشد باراك اوباما نامزد دموكرات انتخابات رياست جمهوري امريكا نيز مي‌گويد: روسيه مصمم است تا در جهت بر هم زدن نظم بين المللي اقدام كند و از قابليت پيروزي در اين مسير برخوردار است. اين گزارش مي‌افزايد: بسياري در واشنگتن اميدوارند كه روسيه دراين زمينه خويشتن داري نشان دهد. براي مثال، مسكو نمي‌خواهد ايران به تسليحات هسته‌اي )!( دست يابد و در عين حال خواستار به قدرت رسيدن طالبان در افغانستان هم نيست. ديميتري روگوزين سفير روسيه در ناتو هم اخيرا گفت كه مسكو همچنان خواستار حمايت از ائتلاف ناتو در افغانستان است. وي گفت: شكست ناتو در افـغـانـسـتـان بـراي مـا خـوب نـيـسـت. يك كارشناس در موسسه مطالعاتي كارنگي مي‌گويد: ايالات متحده امريكا نياز بيشتري به روسيه دارد. وي تلاش ها در زمينه خلع تسليحات هسته‌اي، حمايت از جنگ افغانستان و اعمال فشار بر ايران و كره‌شمالي درخصوص مسائل هسته‌اي را از جمله وابستگي‌هاي امريكا به روسيه مي‌داند.

همكاري نظامي ناتو با روسيه در قبال ايران ضروري است

گروه سياست خارجي : وزير امور خارجه ايتاليا از روسيه خواست در مورد تصميم خود در زمينه تعليق همكاري نظامي با ناتو تجديد نظر كند. به گزارش خـبــرگــزاري آســوشـيـتــدپــرس ، فرانكو فراتيني در مصاحبه اي با شبكه تلويزيوني RAI گفت همكاري نظامي با روسيه براي تضمين امنيت و ثبات در سراسر جهان از جمله افغانستان و ايران ضروري است . بر اساس اين گزارشبه نظر مي رسد ايتاليا موضع نرمتري نسبت به برخي كشورهاي اروپايي در قبال روسيه دارد . سيلويو برلوسكني نخست وزير ايتاليا از هم پيمانان نزديك ولا‌ديمير پوتين همتاي روس خود به شمار مي آيد .
 شنبه 2 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 129]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن