تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):هر کس عبادت خالصش را برای خدا بالا بفرستد، خدا بهتریم مصلحت را برای او نازل می ک...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815684260




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش مهر/آخرين تمرين اشتياق براي اولين كنسرت در تهران


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش مهر/آخرين تمرين اشتياق براي اولين كنسرت در تهران
خبرگزاري مهر - گروه موسيقي : گروه موسيقي "اشتياق" نخستين اجراي خود در تهران را با همراهي عليرضا قرباني به عنوان خواننده در شبهاي 7 و 8 شهريور ماه در مجموعه فرهنگي و تاريخي كاخ نياوران برگزار مي كند.

به گزارش خبرنگار مهر، كمتر از شش روز به آغاز نخستين كنسرت گروه موسيقي "اشتياق" و"اركستر زهي ايراني" در تهران زمان باقي است و اين دو گروه آخرين تمرين هاي خود را انجام دادند.

اين كنسرت در دو بخش برگزار مي شود؛قسمت اول كه به كوارتت زهي اختصاص دارد با آهنگسازي و نوازندگي تار علي قمصري به صورت كوارتت زهي كمانچه به همراه سازهاي كوبه اي در دستگاه همايون اجرا مي شود؛ اين بخش با يك پيش درآمد آغاز و با تصنيف هايي چون "نغمه سوزان"،"دردكشان" با شعري از حافظ ، " خرامان"،"آتش" با شعري از مجذوب علي شاه و همچنين با تكنوازي كمانچه و تار ادامه مي يابد وبا قطعه "نيم جان" با شعري از سعدي به پايان مي رسد.

قطعات قسمت دوم از ساخته هاي هريك از نوازنده هاي گروه بر اشعاري از مولانا است اين بخش با يك مقدمه از علي قمصري شروع مي شود، قطعه "موج" يك اثر 11 ضربي ساخته اسحاق چگيني ، "غلام قمر" با تنظيمي از حميدرضاخبازي و اسحاق چگيني،تصنيف "پريزاد" با تنظيم سعيد هنرمند، قطعه ضربي "نهفت" به آهنگسازي و تنظيم عليرضا قرباني و علي قمصري مجموع قطعاتي است كه در نوا اجرا مي شود و همچنين پايان بخش اين كنسرت قطعه "دردعاشقي" در آواز دشتي است.

اجراي قطعات بخش دوم آغازگر تمرينات گروه موسيقي "اشتياق" است اتفاق نظر جمع بر سر مجموع آثار ساخته شده و همچنين شورايي اداره شدن گروه يكي از ويژگي هاي مثبت گروه موسيقي اشتياق بود به اين معنا كه در طول تمرين همه اعضا نسبت به خوب و يا بد بودن اجرا نظر داشتند و در نهايت با اتفاق نظر جمع اقدام به تغيير و يا بازسازي قطعات مي كردند و اين نكته اي بود كه خود قرباني هم بر آن تاكيد داشت و از آن به همدلي اعضا با يكديگر تعبير كرد.

در فاصله استراحت بين دو بخش عليرضا قرباني خواننده از گروه اشتياق و چگونگي حضور آن بر روي صحنه گفت : گروه موسيقي "اشتياق" با ساختاري جديد و همچنين ارائه گونه اي ديگر از ساز كمانچه به شكل كوارتت زهي در بخش نخست بر روي صحنه ظاهر مي شود قصد دارد در نخستين حضور خود حرفي تازه در موسيقي ايران را بيان كند؛ اعضاي گروه موسيقي اشتياق خيلي وقت است كه با يكديگر برنامه هاي مختلف را در نقاط مختلف دنيا اجرا مي كنند و من اميدوارم كنسرت خوبي را به صحنه ببريم و خوشبختانه اعضاي گروه همه تلاش خودش را در جهات مختلف انجام داده است تا كاري متفاوت ارائه دهد البته ناگفته نماند دلهره اي نداريم چراكه هريك از نوازنده ها از نوازندگان خوب و حرفه اي هستند .

اين خواننده در پايان به پيچيدگي هاي آواز در اجراي كوارتت زهي كمانچه اشاره كرد و گفت : بخش كوارتت زهي متفاوت و درعين حال بسيار پيچيده در اجراي صحنه اي است و همين پيچيدگي ها در خواندن تصانيف وجود دارد چراكه اصولا آقاي قمصري نوع كارهايي كه مي نويسد به لحاظ ريتميك خاص و البته مشكل است كه اين ريتم ها نه تنها براي خواننده بلكه براي نوازنده ها هم بسيار پيچيدگي هاي خاص خود را دارد بنابراين تمركز و تمرين زيادي را مي طلبد و به عقيده من نوازنده هايي بايد حضور داشته باشند كه مشكل ريتم نداشته باشند كه اين مسئله سخت است.

لازم به ذكر است "علي قمصري" نوازنده تار، "اصغرعربشاهي" نوازنده تار، "نوشين پاسدار" عود، اسحاق چگيني "ني"، رشيد كاكاوند "تمبك" نوزانده هاي بخش دوم گروه موسيقي "اشتياق" هستند و همچنين "سهراب پورناظري"،" شروين مهاجر"،" سامان صميمي" و "نگار خاركن" از كمانچه نوازان ثابت در دو بخش هستند و "مصباح قمصري" در قسمت اول كمانچه باس و دربخش دوم "دمام" و سازهاي كوبه اي مي زند و همچنين سازهاي كوبه اي بخش نخست به عهده همايون نصيري است.
 شنبه 2 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن