تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند متعال، به بنده‏اش در هر روز نصيحتى عرضه مى‏كند، كه اگر بپذيرد، خوشبخت و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814757159




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

به مناسبت هفته دولت نيروگاه سيكل تركيبي 480 مگاواتي كازرون آماده افتتاح است


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: به مناسبت هفته دولت نيروگاه سيكل تركيبي 480 مگاواتي كازرون آماده افتتاح است


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: مديرعامل سازمان توسعه برق اعلام كرد: به مناسبت هفته دولت بخش بخار نيروگاه سيكل تركيبي كازرون با ظرفيت 480 مگاوات و اعتباري بالغ بر پنج ميليارد ريال آماده افتتاح است.

به گزارش روز شنبه خبرنگارگروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران"ايسكانيوز" محمد بهزاد مدير عامل سازمان توسعه برق ايران طي نشست خود گزارشي از عملكرد سالانه اين سازمان را به مناسبت هفته دولت اعلام كرد.
***تا سه سال ديگر مشكل تامين سوخت نيروگاهي نداريم
وي در ادامه با اشاره به اينكه مسئله مخازن سوخت نيروگاه ها يكي از مهمترين مسائل است خاطرنشان كرد: در اواخر سال 86 مخازن موجود در حدود سه ميليون مترمكعب بوده است كه در نيمه اول سال جاري 400 هزار متر مكعب به آن اضافه و پيش بيني مي شود كه تا پايان سال نيز 800 هزار متر مكعب ديگر نيز به حجم مخازن افزوده شود.
بهزاد اذعان داشت:سال آينده نيز يك ميليون و در سال 89 نيز يك ميليون ديگر به مخازن موجود افزوده شده و ظرف سه سال مخازن سوختي نيروگاه ها دو برابر خواهد شد كه متوسط ذخيره 45 روز نيروگاه هاي كشور را تامين مي كند.
وي در خصوص نيروگاه هاي سيكل تركيبي تصريح كرد: در حال حاضر 22 واحد نيروگاه تركيبي با مجموع ظرفيت سه هزار و 500 مگاوات وجود دارد كه واحد يزد و سه واحد از كازرون و دو واحد از كرمان در پايداري شبكه تاثير بسزايي را دارند.
*** افتتاح به مناسبت هفته دولت
بهزاد گفت: به مناسبت هفته دولت بخش بخار نيروگاه سيكل تركيبي كازرون با ظرفيت 480 مگاوات و اعتباري بالغ بر پنج ميليارد ريال آماده افتتاح است.
وي تصريح كرد: همچنين بخش گازي نيروگاه سيكل تركيبي شيروان با ظرفيت 954 مگاوات و اعتباري بالغ بر چهار هزار ميليارد ريال نيز منتظر افتتاح است.
وي در خصوص واحدهاي نيروگاهي به بهره برداري رسيده در سال جاري گفت : در سال 87 شش واحد به ظرفيت 955 مگاوات به بهره برداري رسيده است كه واحد دو و سه نيروگاه اردبيل ، واحد پنج نيروگاه فردوسي مشهد، نيروگاه جهرم ، واحد دو نيروگاه سيكل تركيبي كرمان و واحد سه نيروگاه عسلويه اين شش واحد را تشكيل مي دهند.
بهزاد با اشاره به اينكه پنج واحد از واحد هاي مذكور قبل از پيك سال جاري وارد مدار شده است اذعان داشت: در سال 86 نيز 25 واحد نيروگاهي به ظرفيت سه هزار و 211 مگاوات وارد مدار شده و سازمان در اين زمينه به صددرصد تعهدات خود عمل كرده است.
مدير عامل سازمان توسعه برق ايران درباره عملكرد سازمان از هفته دولت سال گذشته تا امسال اظهار كرد: 20 واحد نيروگاهي به ظرفيت دو هزار و 580 مگاوات به شبكه سراسري متصل شده و مورد بهره برداري قرار گرفته است..
وي با ذكر اينكه از ابتداي فعاليت سازمان در سال 75 تا كنون 21 هزارو 440 مگاوات ظرفيت حرارتي تاسيس شده است بيان كرد: از ابتداي دولت نهم 62 واحد نيروگاهي به ظرفيت نه هزار و 481 مگاوات توسط اين سازمان توليد و به بهره برداري رسيده است .
عضو هيئت مديره توانير ظرفيت نصب شده شبكه سراسري برق كشور را 50 هزارو 472 مگاوات اعلام كرده و اذعان داشت:از سال 58 تا 67 شش هزارو 657 مگاوات ، از سال 68 تا 73 شش هزارو 732 مگاوات ، از سال 74 تا 78 چهار هزارو 792 مگاوات ، از سال 79 تا 83 ، 12 هزارو 95 مگاوات و از سال 84 تا 86 نيز 12 هزارو 217 مگاوات به ظرفيت كشور اضافه شده است.
وي تاكيد كرد : در سه سال گذشته رشد ظرفيت نصب شده نيروگاهي 11 درصد و ميانگين كل اين رشد هفت درصد است .
بهزاد در رابطه با نيروگاه هاي خصوصي گفت: 29 نيروگاه با ظرفيت 77 هزارو 589 مگاوات در بخشB.O.O و سه هزارو 453 مگاوات در بخش B.O.T در دست اجراست كه 21 نيروگاه آن توسط بخش خصوصي اجرا مي شود.
***كسب رتبه 17 درجهان
بهزاد رتبه ايران در خاور ميانه را از نظر ظرفيت توليد اول اعلام كرد و افزود : ايران از نظر ظرفيت توليد برق در جهان داراي رتبه 17 است به نحوي كه برحسب اعلام آمار بانك جهاني رشد 67/7 درصد بوده است و اين درحالي است كه رشد جهاني 1/3 اعلام شده است.
وي سرانه توليد برق در جهان را 598 وات بر هر نفر دانسته و گفت : در ايران اين مقدار برابر 588 وات بر نفر است، كشور صاحب نام دراين زمينه نروژ با پنج هزار 741 وات بر نفر بوده و اندونزي با 104 وات بر نفر آخرين كشور است.
مدير عامل سازمان توسعه اعلام كرد : از نظر رشد متوسط سالانه ظرفيت نصب شده ايران در رتبه دوم و بعد از كشور چين قرار دارد .
به گزارش ايسكانيوز بهزاد درخاتمه طرح هاي به بهره برداري رسيده در دولت نهم را 62 واحد نيروگاهي به ظرفيت نه هزارو 481 مگاوات اعلام كرد.194/125
 شنبه 2 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 167]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن