تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:   
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803320999




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در گفت و گوي اختصاصي با ايسكانيوز تشريح شد؛ ناكامي ايران در المپيك ريشه در بي توجهي به ورزش دانش آموزي دارد// با تخصيص بودجه به ورزش دانش آموزي ورزش كشور را متحول مي كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: در گفت و گوي اختصاصي با ايسكانيوز تشريح شد؛ ناكامي ايران در المپيك ريشه در بي توجهي به ورزش دانش آموزي دارد// با تخصيص بودجه به ورزش دانش آموزي ورزش كشور را متحول مي كنيم


تهران – خبرگزاري ايسكانيوز: مدير كل تربيت بدني مدارس در تشريح علل ناكامي ورزشكاران ايراني در المپيك چين تاكيد كرد: ناكامي ايران در المپيك چين ريشه در بي توجهي به ورزش دانش آموزي دارد.

سيدعليرضا كمانه روز شنبه در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار آموزش و پرورش باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، در تشريح علل ناكامي ورزشكاران ايراني در المپيك پكن و تاثير عدم توجه به ورزش دانش آموزي كشور در اين ناكامي ها گفت: برنامه ساخت در ورزش كشور به اين معنا است كه بايد به تفكر سيستمي در ورزش متكي باشيم و به سه عنصر كاشت، داشت، برداشت توجه كنيم حال مساله اين است كه ما در عنصر كاشت هيچ ارگاني همچون آموزش و پرورش را نداريم.
وي افزود: اين در حالي است كه سال هاي سال است در ورزش كشورمان هيچ گونه ارتباط سيستماتيك ميان تربيت بدني مدارس و سازمان تربيت بدني وجود ندارد و اين ارتباط در حد يك تفاهم نامه است كه آن هم نيز به دليل علاقه و ارتباط نزديك وزير آموزش و پرورش با علي آبادي است.
كمانه با اشاره به عدم وجود نگاه سيستماتيك به ورزش كشور و فقدان وحدت مديريتي در اين مقوله، ابراز داشت: بيش از 110 سال از عمر المپيك مي گذرد و اين در حالي است كه كمتر از هشت مدير در كميته ملي المپيك عوض شده است كه اين امر نشانگر مديريت با دوام در ورزش المپيك است اما اين بحث در كشورها كاملا متفاوت است به طوري كه هر چهار سال يكبار مديريت ورزش ما تغيير مي كند و برنامه هاي بلند مدت نيز تحت تاثير اين تغييرات قرار مي گيرند.

** سيستماتيك نبودن ورزش كشور باعث به وجود آمدن ورزش جزيره اي شده است
مدير كل تربيت بدني مدارس تاكيد كرد: بحث اصلي اين است كه ورزش ما سيستماتيك نيست و به صورت يك مديريت ورزشي واحد عمل نمي كند اين سيستماتيك نبودن در ورزش باعث به وجود آمدن ورزش جزيره اي مي شود كه مصاديق آن را در برنامه ها و مسابقات فدراسيون هاي ورزشي مشاهده مي كنيم.
وي اضافه كرد: بحث ورزش دانش آموزي نيز بحث سيستم است كه اگر ورزش كشورمان به صورت سيستماتيك فرماندهي شود و ورزش دانش آموزي نيز به اين سيستم وصل مي شود كه هم اكنون اين اتصال تنها از طريق يك تفاهم نامه مشترك است كه متعاقب آن نه سازمان تربيت بدني و نه آموزش و پرورش از يكديگر مطالباتي ندارند.

** ورزشكاران المپيك 2012 ، 2016 و 2020 در مدارس كشورمان به سر مي برند
كمانه با تاكيد بر اينكه هم اكنون ورزشكاران المپيك 2012 ، 2016 و 2020 در مدارس كشورمان به سر مي برند، اظهار داشت: هم اكنون ما بر اساس برنامه اي در حال استعداد يابي در مدارس هستيم و به طور كامل با سه معيار سلامت بدن، روانشناسي ورزش و تست آمادگي بدني استعدادها را شناسايي كرده ايم كه قدم دوم در اين راه نگهداري آن ها توسط سازمان تربيت بدني است كه با مشكل رو به رو هستيم.
وي با بيان اينكه ناكامي ورزشكاران ايراني در المپيك پكن ريشه در بي توجهي به ورزش دانش آموزي 10 سال قبل دارد اظهار داشت: ورزش دانش آموزي به زعم تمامي كارشناسان ورزش پايه است و اگر هم اكنون به اين مقوله اساسي در ورزش كشور بي توجهي شود 10 سال بعد و در المپيك هاي آينده دوباره دچار مشكل خواهيم شد.

** اساسنامه فدراسيون ورزش دانش آموزي 27 بار مورد بازنگري قرار گرفته است
وي با اعلام اين مطلب كه اساسنامه فدراسيون ورزش دانش آموزي 27 بار مورد بازنگري قرار گرفته است گفت: با توجه به 27 بار بازنگري در اين اساسنامه همچنان ما در نقطه اول هستيم و با وجود مشكلاتي كه در اين راه داريم نمي توانيم به آينده حضور ورزشكارهاي در المپيك و درخشش آنها اميدوار باشيم.

** براي تحقق اهداف خود ، به بيش از 10 برابر بودجه كنوني نيازمنديم
كمانه خاطرنشان كرد: هم اكنون بودجه ورزش دانش آموزي تنها 20 ميليارد تومان است كه اين در حالي است كه ما براي تحقق اهداف خود به بيش از 10 برابر اين بودجه نيازمنديم و به اندازه 150 ميليارد تومان تنها برنامه به غير مسايل عمراني داريم.
وي اضافه كرد: مشكل ديگر آن است كه بودجه ورزش دانش آموزي تنها از طريق آموزش و پرورش تامين مي شود و از هيچ ارگاني به خصوص سازمان تربيت بدني بودجه اي دريافت نمي كنيم ، و اين در حالي است كه براي تحقق برنامه ها و اهداف خود به بيش از 150 ميليارد تومان اعتبار نياز داريم كه براي ورزش پايه كشور رقم بسيار بزرگي نيست.
مديركل تربيت بدني مدارس خطاب به مسوولين ورزشي كشور گفت: ما در ورزش دانش آموزي برنامه داريم اما با كمبود بودجه به شدت رو به رو هستيم حال مسوولين ورزش كشور اطمينان داشته باشد با تخصيص اعتبار به ورزش دانش آموزي مي توانيم ورزش كشور را متحول كنيم، اين بحث را با ضمانت اعلام مي كنم و در پايان نيز عدد و درصد ها را اعلام مي كنيم.
وي افزود : نخبه هاي ورزشي كشور در ميان 14 دانش آموز كشور هستند، اين در حالي است كه مسوولين تنها با توجه به اين نخبگان و آينده آنها ، توسعه منابع انساني وعمراني و تخصيص بودجه لازم مي توانند ورزش كشور را متحول كنند.
سعيد عليرضا كمانه در پايان گفت: اگر بخواهيم دورنماي براي المپيك هاي 2012 ، 2016 و 2020 ترسيم كنيم بايد به دانش آموزاني كه در مقاطع راهنمايي و دبيرستان هستند توجه خاص كنيم و از المپيك زدگي بپرهيزيم و به سمت توسعه ورزش سيماتيك حركت كنيم./146/125
 شنبه 2 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 214]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن