تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 17 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيت خوب صاحب خويش را به بهشت مى برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809824331




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تحقيقات گسترده اي پيرامون سقوط هواپيماي مسافربري اسپانيايي آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: تحقيقات گسترده اي پيرامون سقوط هواپيماي مسافربري اسپانيايي آغاز شد
مقامات اسپانيائي تحقيقات گسترده اي را آغاز كرده اند كه هدف از آن كشف علت سقوط يكي از هواپيماهاي مسافربري خط اسپان ار است كه روز گذشته هنگام برخاستن از فرودگاه مادريد سقوط كرد
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از urounews مقامات اسپانيائي تحقيقات گسترده اي را آغاز كرده اند كه هدف از آن كشف علت سقوط يكي از هواپيماهاي مسافربري خط اسپان ار است كه روز گذشته هنگام برخاستن از فرودگاه مادريد سقوط كرد.

اين هواپيما يكصد و هفتاد سرنشين داشت و در اين حادثه يكصد و پنجاه و سه تن از آن ها جان باختند و ۱۹ نفر ديگر زخمي شدند بد ترين حادثه هوائي اسپانيا در يكي دو دهه اخير باعث اعلام سه روز عزاي ملي و نيمه افراشته شدن پرچم ها در آن كشور گرديد.

خوزه لوئيس رودريگز زاپاتِرو، نخست وزير اسپانيا، با قطع تعطيلات خود به مادريد بازگشت و قرار است خوان كارلوس پادشاه آن كشور به همراه ملكه سوفيا براي اداي احترام به قربانيان در محلي كه موقتا براي نگهداري اجساد آنها در اطراف فرودگاه باراخاي مادريد تعبيه شده حاضر شوند. خط هوائي اسپان ار تماما متعلق به خطوط هوائي اسكانديناوياست.

۱۵ سال از زمان ساخت هواپيماي مسافربري جت دو موتوره ام دي ۸۲ توسط كمپاني آمريكائي مك دانلد داگلاس مي گذشت و به گفته ارويجيو كورال رئيس خدمات اورژانس شدت برخورد آن با زمين بحدي بود كه قطعات آن در منطقه وسيعي پراكنده شده و بدليل آتش سوزي شديد تقريبا از بدنه آن چيزي باقي نمانده است. اجساد كشته شدگان اين حادثه بشدت سوخته اند.

ماگدالنا آلوارز، وزير امور توسعه اسپانيا، اعلام كرد با كشف هر دو جعبه سياه هواپيما كه حاوي كليه اطلاعات مربوط به پرواز آن است بزودي علت اين حادثه دلخراش معلوم خواهد شد.

پرواز جي كي ۵۰۲۲ اسپان ار به مقصد نهائي جزاير قناري از بارسلون برخاسته بود و قرار بود با يكصد و هفتاد و دو سرنشين سر راه در لاس پالماس فرود آيد. فردي كه پسر ۲۳ ساله خود را در اين حادثه از دست داده با تاسف اعلام كرد امروز برابر با روز تولد فرزند اوست.

به گفته سخنگوي خط هوائي اسپان ار پرواز هواپيماي حادثه ديده كمي قبل از سقوط به دليل درخواست خلبان براي تعمير يكي از ميزان الحراره هاي خارج بدنه آن يك ساعت به تاخير افتاده بود.

مقامات اسپانيائي از آتش گرفتن يكي از موتور هاي هواپيماي مسافربري هنگام اوج گيري، سپس متمايل شدن آن به سمت راست و برخورد با زمين بعنوان علت احتمالي اين واقعه نام مي برند.

اين هفتمين واقعه هوائي غير نظامي در اسپانيا از ابتداي سال جاري است. به دليل پر بودن مخازن سوخت هواپيما هنگام برخاستن، اين حادثه با آتش سوزي مهيبي همراه بود و بعد از سقوط جت بوئينگ ۷۴۷ خط هواپيمائي كلمبيا در فرودگاه مادريد در سال ۱۹۸۳ با ۸۱ كشته وخيم ترين حادثه هوائي اسپانيا تلقي مي شود.

مقامات اسپانيا مي گويند تلفات حادثه سقوط يك فروند هواپيما درفرودگاه باراخاس مادريد در روزچهارشنبه به ۱۵۳ نفرافزايش يافته است.

وزيرعمران اسپانيااظهارداشت درجريان سقوط اين هواپيما كه عازم جزايرقناري بود، فقط ۱٩ نفر جان به دربرده اند كه اغلب آن ها به شدت مجروح هستند.هواپيما كه حامل ۱٧۲ مسافروخدمه بود، هنگام برخاستن دچارلغزش شد وسقوط كرد وشعله هاي آتش آن را فرا گرفت.

به گفته خبرنگاران مستقر درفرودگاه باراخاس، ستوني ازيك دود غليظ كه ازمحل سقوط هواپيما برخاسته است، انجام تحقيقات را دشوارساخته است.

هواپيماي سانحه ديده، يك هواپيماي ام دي- ٨۲ بود. اين هواپيما بخشي ازسري هواپيماهاي مك دانل دوگلاس ام دي- ٨۰ بود كه ازسال هاي دهه ۱٩۸۰ مورد استفاده قراردارند.

خوزه لوئيس زاپاترو، نخست وزير اسپانيا، به ياد قربانيان سانحه هوايي مادريد، سه روز عزاي عمومي اعلام كرده است. (20 اوت) لغزش يك فروند هواپيماي مسافربري در فرودگاه بين المللي مادريد به كشته شدن 153 نفر منجر شد.

ماگدلينا آلوارز وزير توسعه اسپانيا گفته است كه 19 نفر از اين حادثه جان به در برده اند اما حال برخي از آنها بسيار وخيم است.

هواپيماي بوئينگ مك‌دونال داگلاس متعلق به شركت "اسپن اير" با 166 مسافر و شش خدمه به مقصد جزاير قناري بلند شده بود كه دچار سانحه شد. تصور مي شود كه موتور چپ هواپيما هنگام پرواز آتش گرفته باشد.
 شنبه 2 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 156]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن