تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):كسى كه در دلش هوايى جز خشنودى خدا خطور نكند، من ضمانت مى كنم كه خداوند دعايش را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806896936




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اين امريكايي هوادار ايران!


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: اين امريكايي هوادار ايران!
پس از آنكه ويليام برنز به عنوان عضو مذاكره كننده 1+5 در مذاكرات 29 ژولاي حاضر شد، مقامات رژيم صهيونيستي تأكيد كردند نوشت امريكايي ها بدون هماهنگي با اين رژيم در مسيررفتار ديپلماتيك با ايران قرار گرفته اند.

يديعوت آحارونوت روزنامه نزديك به مقامات اسرائيلي پس از انجام مذاكرات ژنو نوشت: كاخ سفيد اخيراً با ارسال پيامهاي روشن به اسرائيل اعلام كرد كه امريكا درحال حاضر ازحمله نظامي به ايران حمايت نمي كند. اين روزنامه به نقل ازمنابع عالي رتبه اسرائيلي نوشت اسرائيل بدون چراغ سبز وكمك امريكا با مشكلات بزرگي در زمينه حمله به ايران روبرو خواهد شد.

ستاد مشترك ارتش امريكا درگزارشي به رئيس جمهور و وزير دفاع اين كشور اعلام كرده است كه حمله نظامي به ايران نمي تواند برنامه هسته اي اين كشور را متوقف كند و تضميني درباره متوقف شدن اين برنامه با حمله نظامي وجود ندارد.

شكاف ميان امريكا و رژيم صهيونيستي درخصوص روش برخورد با ايران به جايي رسيده است كه در جريان سفرهاي اخير باراك و اشكنازي به واشنگتن مقامات امريكا اعلام كردند به مهمانان خود تأكيد كرده اند كه برخورد با ايران فوريت ندارد.

آنچه كه در اين ميان جالب تر شده است، ادامه اين اختلافات به اندازه اي است كه روزنامه جروزالم پست رابرت گيتس وزير دفاع امريكا را طرفدار ايران و فرد محبوب دشمنان دولت بوش توصيف كرد.

اين روزنامه در مقاله اي با عنوان "اين امريكايي هوادار ايران" نوشت: گيتس همچنان در حال ترميم خساراتي است كه رئيس پيشين و متكبر پنتاگون يعني دونالد رامسفلد به پنتاگون وارد كرده است. ديويد ايگناتيوس نويسنده روزنامه واشنگتن پست خواهان آن شده است كه در دولت بعدي امريكا، نقش اصلي در هدايت سياست خارجي و دفاعي به گيتس داده شود اما بايد تنها اميدوار باشيم كه توصيه ايگناتيوس ناديده گرفته شود.

در ادامه اين مقاله آمده است: امروز موضع راهبردي امريكا به شرايط پس از حمله روسيه به متحد امريكا يعني گرجستان بستگي دارد. اين واقعيت كه دولت بوش به جز توبيخ هاي شديد، سياستي براي مخالفت با تهاجم روسيه به گرجستان ندارد، نشان مي دهد كه اين اقدام روسيه، واشنگتن را كاملاً متعجب كرد. اينكه روسيه توانست بدون آگاهي از قبل امريكا به گرجستان حمله كند، ضربه اي به سازمان هاي اطلاعاتي امريكا است، همچون 11سپتامبر اكنون نيز نهادهاي اطلاعاتي امريكا سبب شكست كشورشان شدند.

نويسنده مقاله در بخش ديگري از اين مقاله مي افزايد: تلاش گيتس براي ممانعت از اتحاد امريكا و اسرائيل به طرفداري از همسايگان عرب عراق و ايران در هيچ جا به اندازه اقدامات وي در قبال برنامه سلاح هسته اي ايران مشهود نبوده است. اين اقدامات امتداد تلاش هاي وي پيش از به دست گرفتن سمت كنوني است. در سال 2004، گيتس در مطالعه اي در شوراي روابط خارجي امريكا با همكاري برژينسكي خواستار آن شد كه امريكا از اسرائيل دور شده و به ايران نزديك شود.

در طي 9 ماه گذشته عمدتاً به دليل حمايت هاي گيتس، سياست حركت به سمت ايران و اسرائيل در پيش گرفته شد. اين سياست شامل كاستن از شدت تهديد دستيابي ايران به سلاح هسته اي، درك پيشرفت هايي كه ايران در اين راه كسب كرده و تلاش براي ترغيب ايران از طريق حمايت امريكا و شركت در گفتگوهاي اروپا با ايران بوده است.

نخستين حمله امريكا به آنچه تا آن زمان جبهه اي كمابيش متحد با اسرائيل در موضوع برنامه هسته اي ايران بود، انتشار گزارش برآورد اطلاعاتي امريكا درباره برنامه هسته اي ايران در نوامبر گذشته بود. اين گزارش در برابر درخواست آشكار ايران براي نابودي اسرائيل و امريكا، پيشرفت سريع آن در فعاليت هاي غني سازي اورانيوم، فرماندهي شورش هاي عراق، حزب الله در لبنان و حماس در فلسطين و ساخت موشك هاي بالستيك، ادعا كرد كه ايران در سال 2003 برنامه هسته اي خود را متوقف كرد.

اين گزارش نه تنها ضربه اي بر پيكر تلاش هاي اسرائيل در راستاي منزوي سازي ايران و ايجاد اجماع جهاني براي مقابله با ايران بود بلكه همچنين ضربه اي به هدف بيان شده امريكا براي ايجاد اجماع در جهت تحريم ايران در شوراي امنيت سازمان ملل بود. در ماههاي اخير به موازات تشديد لحن نسل كشي ايران، به دست گرفتن كنترل دولت لبنان، تقويت اتحاد آن با سوريه، دوبرابر كردن سطح غني سازي اورانيوم و تقويت پيوند با سوريه، رابرت گيتس از سايه بيرون آمد و نشان داد كه دفاع از تاسيسات هسته اي ايران در برابر هرگونه حمله احتمالي اسرائيل و يا امريكا نخستين نگراني وي است.

وي همواره از حاميان دائمي مذاكره با ايران بوده است به اين ترتيب امريكا نه تنها از نقش امركننده در قبال ايران خارج بلكه به التماس كننده نيز تبديل شده است. اين در حالي است كه ايران با افراط گرايي در حال تلافي بود. ايران در برابر پيشنهادهاي اروپا از حمله راكتورهاي هسته اي تا عضويت در سازمان تجارت جهاني، تهديدات نظامي خود را بر ضد هم پيمانان امريكا در خليج فارس شدت بخشيد. ايران همچنين تهديد كرده است تنگه هرمز را به روي كشتي هاي نفتي خواهد بست. اين كشور ماهواره اي را پرتاب كرده و موشك هاي ديگري را آزمايش كرده است و همچنان خواستار نابودي اسرائيل است.

در بخش ديگري از اين مطلب آمده است: در ماههاي اخير فرماندهان عالي رتبه وزارت دفاع اسرائيل و وزراي كابينه با مشاهده نرمش امريكا در برابر ايران به امريكا سرازير شده اند. ماه قبل، رئيس ستاد مشترك ارتش اسرائيل براي متقاعد كردن امريكا به تغيير روش خود در قبال ايران يك هفته را در واشنگتن گذراند. پس از وي نيز ايهود باراك، تزيپي ليوني و شائول موفاز به واشنگتن رفتند اما همه آنها در مأموريت خود شكست خوردند.

مايكل مولن رئيس ستاد ارتش مشترك امريكا براي پنهان كردن موضع حامي ايران در دولت امريكا، به اشنكازي نشان لياقت داد. گيتس نيز موافقت كرد اسرائيل را با سيستم هاي دفاعي ضد موشكي مجهز كند كه در صورت اختصاص بودجه مداوم تا سال 2011 مستقر خواهد شد. چنانچه اين سامانه با موفقيت مستقر شود، قادر خواهد بود 90 درصد از كلاهك هاي هسته اي ايران را رهگيري كند.

جروزالم پست در پايان موضع گيتس را چالشي براي اسرائيل و امريكا دانسته است.

با اين حال، به نظر مي رسد هزينه هاي اسرائيل براي امريكا بيش از فايده هاي آن شده است و حتي در سند امنيت ملي 2008 امريكا نيز اسرائيل در حوزه منافع استراتژيك امريكا تحويل نشده است.

نظرات كاربران:
 شنبه 2 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن