تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند مى‏فرمايد: بنده من با هيچ كارى پسنديده‏تر از انجام آن چه كه بر او فرض كردم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806665993




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با ممانعت از برگزاري نمايشگاه بين‌‌‌المللي خودرو تهرانايران از تقويم نمايشگاهي جهان حذف شد


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: با ممانعت از برگزاري نمايشگاه بين‌‌‌المللي خودرو تهرانايران از تقويم نمايشگاهي جهان حذف شد
مژگان ميرزاييسومين نمايشگاه بين‌المللي خودروي مشهد در حالي طي هفته جاري برگزار مي‌شود كه شركت سايپا يكي از دو خودروساز بزرگ كشور در آن حضور نخواهد داشت.


عدم حضور در نمايشگاه خودروي مشهد درحالي از سوي مسوولان شركت سايپا اعلام شده كه همچنان نام اين شركت در ليست شركت‌كنندگان در نمايشگاه به چشم مي‌خورد و مديرتخصصي نمايشگاه مشهد در گفت‌وگو با دنياي‌اقتصاد نيز حضور اين شركت را قطعي اعلام كرده است.
از سوي ديگر علاوه بر سايپا، پارس‌خودرو يكي از زيرمجموعه‌هاي اين شركت نيز به تبعيت از آن در اين نمايشگاه حضور نخواهد داشت.
باتوجه به عدم حضور اين دو شركت در نمايشگاه بين‌المللي مشهد تنها شركت ايران‌خودرو است كه از ميان شركت‌هاي نيمه دولتي به همراه نمايندگي‌هاي چند خودروساز خارجي و خودروسازان بخش خصوصي در نمايشگاه حضور خواهد داشت و نبود دو خودروساز و مجموعه‌هاي تابعه آن در اين نمايشگاه كاملا مشهود خواهد بود كه اين امر نشان‌دهنده عدم استقبال خودروسازان از نمايشگاه بين‌المللي مشهد بوده كه در‌حال‌حاضر جانشين نمايشگاه بين‌المللي خودروي تهران شده است.
عدم حضور شركت‌‌هاي خودروساز در نمايشگاه‌هاي خودرو در ساير استان‌ها تنها مربوط به نمايشگاه مشهد نبوده بلكه شركت ايران‌خودرو نيز در دومين نمايشگاه بين‌المللي زنجان كه اوايل مردادماه برگزار شد، حضور نيافت و اين نمايشگاه نيز مانند نمايشگاه مشهد تنها با حضور يك خودروساز نيمه دولتي برگزار شد. به‌گفته برخي كارشناسان صنعت‌خودرو، برپايي نمايشگاه در ساير استان‌ها هزينه بسياري را براي خودروسازان در بردارد كه اين امر موجب شده شركت‌هاي خودروساز از نمايشگاه‌هاي استان‌ها استقبال نكنند به اعتقاد اين كارشناسان برگزاري يك نمايشگاه قدر بين‌المللي در تهران موجب مي‌شود كه هزينه شركت‌‌هاي خودروساز به ميزان قابل توجهي كاهش يابد، اما درحال حاضر خودروسازان ناچار به پرداخت هزينه اضافي براي شركت در نمايشگاه استان‌ها هستند كه اين تنها هزينه‌اي سربار براي خودروسازان است كه به غير از معرفي محصولات آنها در اين نمايشگاه‌ها هيچ منفعت ديگري براي آنها در بر نخواهد داشت و باتوجه به بحران مالي كه برخي از شركت‌هاي خودروساز در سال‌جاري با آن دست به گريبان هستند حضور در اين نمايشگاه‌ها مقرون به‌صرفه نخواهد بود.
گروه سايپا شركت نمي‌كند
صفري، مسوول نمايشگاه گروه خودروسازي سايپا درخصوص دلايل عدم حضور شركت سايپا در نمايشگاه بين‌المللي خودروي مشهد به خبرنگار ما مي‌گويد: بعد از مكاتبات و مراجعات حضوري با مسوولان نمايشگاه خودروي مشهد به اين نتيجه رسيديم كه اين نمايشگاه از بحث تخصصي خارج شده و بيشتر منافع مالي در آن مطرح است تا بحث تخصصي، به همين دليل گروه خودروسازي سايپا از حضور در نمايشگاه خودداري كرده است.
به‌گفته صفري، عدم حضور شركت سايپا در نمايشگاه خودرو مشهد به معناي عدم حضور شركت‌هاي زيرمجموعه نيز خواهد بود. بر همين اساس در نمايشگاه مشهد هيچ‌كدام از زيرمجموعه‌هاي اين شركت حضور نخواهند داشت.
حسن‌پور مسوول نمايشگاه پارس‌خودرو نيز در اين خصوص مي‌گويد: قرار بود در نمايشگاه مشهد به صورت گروهي شركت كنيم، اما به دليل اينكه شركت سايپا اعلام انصراف كرد پارس خودرو نيز به تبعيت از سايپا از حضور در نمايشگاه مشهد انصراف داد.
بدين ترتيب انصراف گروه سايپا از حضور در نمايشگاه مشهد به معني عدم حضور شركت‌هاي پارس‌خودرو، سايپا ديزل و زامياد است كه اين شركت‌ها بيش از نيمي از محصولات توليدي در كشور را به خود اختصاص داده‌اند كه اين به معني نبود نيمي از محصولات توليدي كشور در نمايشگاه بين‌المللي خودروي مشهد است كه اين امر موجب مي‌شود اين نمايشگاه نتواند به عنوان نمايشگاهي پرقدرت برگزار شود.
از سوي ديگر به اعتقاد بسياري از كارشناسان برگزاري نمايشگاه خودرو در شهرستان‌ها تنها به منظور معرفي محصولات بوده كه به اين طريق خودروسازها علاوه بر معرفي محصولات خود مي‌توانند به بازاريابي محصولات در شهرستان‌ها نيز بپردازند، كه اين امر تنها به لحاظ مادي به نفع خودروسازان بوده و امكان انتقال تكنولوژي را براي خودروسازان در پي نخواهد داشت.
اما مسوول برگزاري نمايشگاه گروه خودروسازي سايپا نظر ديگري دارد. وي ضمن تكذيب كسب منافع مالي براي خودروسازان در نمايشگاه‌هاي برگزار شده در استان‌ها مي‌گويد: هدف سايپا از حضور در نمايشگاه خودرو سود مادي نيست بلكه برطرف كردن نياز مشتريان و خدمات‌رساني به مشتريان ساير استان‌ها از اولويت‌هاي اين شركت براي حضور در نمايشگاه‌ها بوده است.
به گفته صفري در حال حاضر شركت‌هاي خودروساز با توجه به بالا بودن تقاضا نيازي به فروش محصولات خود در نمايشگاه‌ها ندارند و بدون حضور در اين نمايشگاه‌ها هم مي‌توانند محصولات خود را در بازار به فروش برسانند، اما برقراري اين نمايشگاه‌ها مي‌تواند موجب افزايش آگاهي مردم در استان‌ها شود.
نمايشگاهي براي اطلاع‌رساني
صفري در خصوص عدم انتقال تكنولوژي در نمايشگاه‌ها برپا شده در استان‌ها نيز مي‌گويد: به رغم تمام تلاش‌هايي كه براي برگزاري نمايشگاه خودرو در استان‌ها صورت گرفته، اما هنوز ديدگاه تخصصي در اين زمينه وجود ندارد و صرفا برقراري ارتباط ميان خودروسازان و متقاضيان ساير استان‌ها در اين نمايشگاه‌ها مطرح است.
داود ميرخاني رشتي رييس سابق انجمن خودروسازان نيز برگزاري نمايشگاه در استان‌ها را تنها با هدف اطلاع‌رساني به متقاضيان دانسته و مي‌گويد: نمايشگاه‌هايي كه در استان‌ها برگزار مي‌شود از ديد عموم موجب اطلاع‌رساني براي متقاضيان مي‌شود، اما از لحاظ اينكه فضاي رقابتي با توجه به تعرفه بالاي خودرو در كشور وجود ندارد نمي‌تواند براي صنعت خودروسازي كشور مثمرثمر باشد.
وي در ادامه مي‌گويد: برپايي چنين نمايشگاه‌هايي براي مسوولان برگزاركننده و هموطنان شهرستاني مطلوب است، اما نمي‌تواند توسعه و تعالي صنعت خودرو را در پي داشته باشد.
اما ايران‌خودرو شركت مي‌كند
همانطوري كه گفته شد گروه خودروسازي سايپا در نمايشگاه بين‌المللي خودروي مشهد شركت نمي‌كند. اين در حالي است كه اين خودروساز بيش از 52درصد سهم بازار را به خود اختصاص داده است.
روز گذشته اين شركت اطلاعيه رسمي با عنوان «سايپا در هشتمين نمايشگاه خودرو مشهد شركت نمي‌كند» براي رسانه‌هاي خبري ارسال و دراين اطلاعيه ضمن اشاره به اين موضوع كه برگزاري اين قبيل نمايشگاه‌ها، غير از صرف هزينه‌هاي هنگفت، هيچ‌گونه سودآوري براي شركت‌كنندگان در نمايشگاه ندارد، آورده است كه مسوولان برگزار كننده نمايشگاه به دليل عدم تعهد و تنها با نگاه سودمحور و رقابت‌گريز، اقدام به برگزاري نمايشگاه كرده‌اند. اما روز گذشته اطلاعيه رسمي ديگري نيز از سوي ايران‌خودرو به رسانه‌ها ارسال شد. حال آنكه اين اطلاعيه بر خلاف ديدگاه‌هاي شركت رقيب، يعني سايپا محسوب مي‌شد. اطلاعيه مذكور در قالب مصاحبه‌اي با منوچهر منطقي، مديرعامل ايران‌خودرو از سوي روابط عمومي اين شركت با مضمون «گروه صنعتي ايران‌خودرو با 50مدل خودروي سواري و تجاري به نمايشگاه مشهد مي‌آيد»، براي رسانه‌ها ارسال شده است.
اما دلايل شركت ايران‌خودرو براي حضور در نمايشگاه از زبان منطقي چنين آمده است:
طي سال‌هاي اخير مشاركت فعال در نمايشگاه‌هاي خودرو استاني از اولويت برخوردار هستند و يكي از برنامه‌هاي گروه صنعتي ايران‌خودرو با هدف ورود به متن و لايه‌هاي مختلف اجتماعي به منظور آشناسازي آنان با آخرين دستاوردهاي توليد صنعت خودرو در سطح ملي و بين‌المللي است.
وي افزوده است: اعتبار ملي و بين‌المللي هر نمايشگاه بر دو مولفه و شاخص استوار است، مولفه اول توانمندي سخت‌افزاري و نرم‌افزاري ميزبان برگزاري نمايشگاه و اعتبار آن و مولفه دوم مشاركت‌كنندگان در نمايشگاه و برآيند اين دو مولفه ارزش واقعي هر نمايشگاهي را مشخص مي‌كند.
مديرعامل گروه صنعتي ايران‌خودرو ضمن ابراز اميدواري مسوولان صنعت خودرو از برپايي مجدد نمايشگاه بين‌المللي خودرو تهران اظهار داشت كه نمايشگاه‌هايي نظير مشهد و تبريز پتانسيل‌هاي لازم را براي تبديل شدن به نمايشگاه‌هاي مهم منطقه‌اي دارند.
كليد نمايشگاه تهران در دست شوراي شهر
نمايشگاه خودروي بين‌المللي تهران كه از سال 78 فعاليت خود را در اين كلانشهر كشور آغاز كرد تنها 6 سال پياپي توانست در تقويم نمايشگاه‌هاي بين‌المللي پايتخت حضور داشته باشد و پس از آن ترافيك بهانه‌اي شد براي حذف آن از تقويم نمايشگاه‌هاي بين‌المللي تهران و بسته شدن درهاي اين نمايشگاه بر روي خودروسازاني كه طي اين 6سال به برپايي چنين نمايشگاهي در منطقه به خود باليده بودند.
مخالفت شوراي شهر و شهرداري پايتخت با برگزاري مجدد نمايشگاه خودرو تنها سدي است كه تاكنون هيچ مقام مسوولي از آن نتوانسته عبور كند و با وجود موافقت وزارت بازرگاني براي برپايي مجدد آن هنوز در اين نمايشگاه بر روي خودروسازان بسته است.
اوايل سال جاري وزارت صنايع و معادن بر گنجانده شدن مجدد اين نمايشگاه در تقويم كاري نمايشگاه‌هاي بين‌المللي تهران تاكيد كرد و حتي براي باز كردن اين قفل چهارساله دست به دامان رييس‌جمهوري نيز شد.
اما با موافقت احمدي‌نژاد و صدور مجوز از سوي وزارت بازرگاني باز هم شوراي شهر بر مصوبه‌اي كه چهار سال پيش در دوران رياست‌جمهوري خاتمي و شهرداري احمدي‌نژاد در شوراي شهر به تصويب رسيده بود استناد كرده و برگزاري اين نمايشگاه را به اتمام پروژه نمايشگاه آفتاب موكول كردند، پروژه‌اي كه زمان اتمام آن نامشخص است.
اما برپايي 6 دوره پياپي اين نمايشگاه در پايتخت موجب شده بود كه نمايشگاه بين‌المللي خودرو تهران در منطقه بي‌رقيب بماند و كشورهاي چون تركيه يا امارات كه از صنعت خودروسازي بي‌بهره است در حسرت برپايي چنين نمايشگاهي باشند. حال عدم برگزاري اين نمايشگاه نه تنها موجب انزواي صنعت خودرو و قطعه‌سازي كشور در منطقه شده بلكه كمرنگ شدن تهران به عنوان قطب نمايشگاهي خودرو موجب شد كه ساير كشورهاي منطقه در خلاء تهران نمايشگاه‌ها خود را رونق دهند.
هيچ اجباري براي حضور در نمايشگاه نيست
احمد نعمت‌بخش دبير انجمن خودروسازان نيز شوراي شهر را تنها مانع برگزاري اين نمايشگاه دانسته و در اين خصوص مي‌گويد: شوراي شهر در حال حاضر تنها مانع برگزاري اين نمايشگاه است و ترافيك تنها بهانه آن و تاكنون تمام اقدامات صورت گرفته براي برپايي مجدد اين نمايشگاه بدون نتيجه بوده است.
به گفته نعمت‌بخش برگزاري نمايشگاه در تابستان و تغيير ساعت آن به زماني كه ترافيك كاهش يافته يعني ساعت 5 بعدازظهر به بعد و تفكيك نمايشگاه موتور، دوچرخه و خودروهاي سنگين از نمايشگاه خودروهاي سواري پيشنهاداتي بوده كه تاكنون به شوراي شهر داده شد تا اين نمايشگاه با بار ترافيكي كمتر و به صورت تخصصي برگزار شود. اما با وجود اين پيشنهادات نيز شوراي شهر باز هم با برپايي اين نمايشگاه مخالفت كرده است.
نعمت‌بخش در خصوص برگزاري نمايشگاه خودرو در ساير شهرستان‌ها و عدم حضور مداوم شركت‌هاي خودروساز در اين نمايشگاه‌ها نيز مي‌گويد: هيچ اجباري براي حضور در نمايشگاه‌ نيست بلكه برگزاركننده پيشنهاد حضور در نمايشگاه را به شركت‌هاي خودروساز داده و اين شركت‌ها نيز پس از بررسي‌هايي كه انجام مي‌دهند در صورتي كه حضور در اين نمايشگاه براي آنها صرفه اقتصادي داشته باشد در آن حضور خواهند يافت و عدم حضور آنها در نمايشگاه‌ها نشان دهنده آن است كه اين نمايشگاه‌ها براي آنها دستاوردي نداشته است.
وي در ادامه مي‌گويد: قطعا برگزاري هر ساله نمايشگاه خودروي تهران بيشترين دستاورد را براي صنعت خودروسازي در پي داشته و شركت‌هاي خودروساز مي‌توانستند در اين نمايشگاه توانمندي‌هاي خود را در معرض نمايش گذارند، اما تحقق اين امر در نمايشگاه‌هايي كه در ساير استان‌ها برگزار مي‌شود، امكان‌پذير نيست.
رونمايي محصولات جديد در ساير كشورها
گودرزي يكي از اساتيد دانشگاه نيز در خصوص حذف نمايشگاه خودروي تهران از تقويم نمايشگاه‌هاي بين‌المللي پايتخت مي‌گويد: حذف اين نمايشگاه موجب شده كه شركت‌هاي خودروساز ناچار شوند محصولات جديد خود را در نمايشگاه‌هاي بين‌المللي كشورها رونمايي كنند و اين امر در شان صنعت خودروسازي ما نخواهد بود.
وي در ادامه مي‌گويد: از سوي ديگر در سال جاري نيز حجم واردات خودرو به كشور با افزايش چشمگيري مواجه شده كه اين امر موجب مي‌شود شركت‌هاي خودروساز خارجي تمايل بيشتري براي حضور در نمايشگاه‌ بين‌المللي تهران داشته باشند و عدم برگزاري آن تنها به ضرر صنعت خودروسازي ما خواهد بود.
گودرزي معتقد است اگر ما بتوانيم نمايشگاهي با استانداردهاي بين‌المللي برگزار كنيم مي‌توانيم كيفيت محصولات داخلي را افزايش دهيم و عدم برگزاري آن ركود در صنعت خودروسازي را در پي خواهد داشت.
وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا برگزاري نمايشگاه خودرو در ساير شهرستان‌ها مي‌تواند جايگزين نمايشگاه بين‌المللي خودروي تهران شود نيز مي‌گويد: برگزاري نمايشگاه خودرو در ساير استان‌ها تحت هيچ شرايطي نمي‌تواند جايگزين نمايشگاه پايتخت شود، مسوولان بايد نمايشگاه تهران را تبديل به نمايشگاهي بين‌المللي مي‌كردند، اما به جاي اين كار حذف آن را در برنامه كاري خود قرار دادند. وي در ادامه مي‌گويد: در حال حاضر تمام محصولاتي كه در داخل كشور توليد مي‌شوند شناخته شده‌اند و شركت‌هاي خودروساز داخلي نيز با محصولات و تكنولوژي‌هاي يكديگر آشنا هستند كه اين امر موجب مي‌شود برگزاري نمايشگاه در ساير استان‌ها براي صنعت ما دستاوردي نداشته باشد.
از تقويم نمايشگاه‌هاي جهان حذف شديم
حذف نمايشگاه تهران از تقويم نمايشگاه‌هاي بين‌المللي نه تنها به ضرر صنعت خودروسازي كشور تمام شد بلكه طولاني شدن تعطيلي آن نيز منجر به حذف ايران از تقويم نمايشگاه‌هاي جهاني شد. سعيد حسنخاني، مديرعامل شركت بازرگاني ايدرو در خصوص حذف نمايشگاه بين‌المللي خودروي تهران از تقويم نمايشگاه‌هاي جهاني نيز مي‌گويد: نمايشگاه خودروي تهران تنها نمايشگاهي است كه در تقويم نمايشگاهي جهان گنجانده شده و از اين نظر وجهه جهاني پيدا كرده بود، اما وقفه به وجود آمده در برگزاري اين نمايشگاه موجب شد كه از فهرست نمايشگاه‌هاي جهاني حذف شويم.حسنخاني در ادامه از علاقه ترك‌ها و اماراتي‌ها براي برگزاري چنين نمايشگاهي در كشورهاي خود خبر داده و مي‌گويد: حذف تهران موجب شده كه كشورهاي تركيه و امارات سعي در برگزاري چنين نمايشگاهي داشته باشند و از ما هم خواسته‌اند كه چون امكان برگزاري چنين نمايشگاهي در تهران وجود ندارد در اين كشورها نمايشگاه را برگزار كنيم. اما ما با اين پيشنهاد موافقت نكرديم.
10 برند در مشهد
در حالي برگزاركنندگان نمايشگاه خودروي مشهد از حضور 10 نماينده خودروساز خارجي در اين نمايشگاه ابراز خوشحالي كرده و آن را نشانه حضور پررنگ خودروسازان خارجي در اين نمايشگاه مي‌دانند كه به گفته حسنخاني آخرين نمايشگاه تهران كه در سال 83 برگزار شد شاهد حضور بيش از 260 شركت خارجي از 25 كشور جهان بوده است.
وي در اين خصوص مي‌گويد: در صورت ادامه برگزاري اين نمايشگاه و با توجه به استقبال مردم از خودروهاي وارداتي به طور حتم نمايشگاه تهران با استقبال بيشتري از سوي شركت‌هاي خارجي مواجه مي‌شد، اما توقف آن موجب شده كه تنها نمايندگي‌هاي اين شركت‌ها در نمايشگاه‌هاي استان‌ها شركت كنند و از حضور خودروسازان در اين نمايشگاه‌ها خبري نباشد. به گفته سيدي، مديرعامل نمايشگاه‌هاي بين‌المللي مشهد در اين نمايشگاه، حدود 160 شركت قطعه‌ساز و خودروساز داخلي به همراه 10 برند خارجي حضور خواهند داشت كه در اين ميان مي‌توان به كشورهايي چون آلمان، ژاپن، ايتاليا، فرانسه، آمريكا، تركيه، چين، لهستان، تايوان و كره اشاره كرد كه برخي از شركت‌ها به عنوان خودروساز و مابقي به عنوان قطعه‌ساز در اين نمايشگاه حضور يافته‌اند.به گفته سيدي شركت‌‌هاي هيونداي، لگزوس، تويوتا، كيا، بي‌ام‌و و بنز خودروسازان خارجي هستند كه به همراه خودروسازان داخلي در اين نمايشگاه حضور خواهند داشت.
 شنبه 2 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 274]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن