تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز قلعه و دژ محکمی است که نمازگزار را از حملات شیطان نگاه می دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813046231




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كوتاه و خواندني


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: كوتاه و خواندني
مديرعامل بانك ملت:
تحريم احتمالي بانك هاي ايران از سوي اتحاديه اروپا بي تاثير است

مديرعامل بانك ملت گفت: اين بانك با برقراري رابطه با بانك هاي كوچك و متوسط توانسته است تحريم هاي يكجانبه آمريكا را پشت سر بگذارد. به گزارش فارس، بانك ملت با برقراري رابطه با بانك هاي كوچك و متوسط كه كمتر از بانك هاي بزرگ در برابر فشارهاي آمريكا تاثير مي پذيرند توانسته است تحريم هاي يك جانبه امريكا را پشت سر بگذارد. مدير عامل بانك ملت در گفت وگو با فايننشال تايمز گفت: تحريم هاي آمريكا نتوانسته است مانع ارتباط اين بانك با شبكه مالي بين المللي شود. ما به سرعت بانك هاي ديگر را جايگزين بانك هايي كرده ايم كه از آمريكا تاثير پذيرفته اند. بر اساس اين گزارش،آمريكا در ماه اكتبر سال گذشته تحريم هاي يك جانبه اي را عليه سه بانك ملت، صادرات و ملي وضع كرد. علي ديواندري افزود: تحريم هاي آمريكا تاثيري منفي بر اعتبار بانك ملت داشته و مشكلاتي را ايجاد كرده است اما در صحنه عمل به هيچ وجه عمليات كاري ما متوقف نشده است. وي گفت: در حال حاضر ما به طور روزانه با بانك هاي تجاري مهم ازجمله بانك هاي اروپايي، آسيايي و آفريقايي همكاري داريم. ديواندري از افزايش تعداد بانك هاي همكاري كننده با بانك ملت در شرايطي كه آمريكا اين بانك را تحريم كرده است خبر داد و گفت: ما بانك هاي متوسط و كوچك را جايگزين بانك هاي بزرگ كرده ايم. وي تاكيد كرد: اين بخش حتي در بدترين شرايط جذابيت هاي خاص خود را دارد. براساس اين گزارش ديپلمات هاي غربي اذعان مي كنند تبادلات مالي ايران به رغم تحريم هاي آمريكا ادامه يافته است اما به عقيده آن ها اين مبادلات هزينه و زمان بيشتري نسبت به گذشته براي اين كشور در بر دارد. مديرعامل بانك ملت با بي تاثير خواندن تحريم احتمالي بانك هاي ايراني از سوي اتحاديه اروپا گفت: اگر اين كار عملي شود مشكلاتي براي ما ايجاد مي شود اما ما مي توانيم شركاي جديدي براي خود بيابيم. وي با هشدار به بانك هاي خارجي در خصوص پيروي از سياست هاي آمريكا گفت: بانك هايي كه با ايران قطع همكاري مي كنند شايد نتوانند به راحتي همكاري هاي خود با ايران را از سر بگيرند. وي با اشاره به موقعيت مناسب ايران براي فعاليت بانك هاي سرمايه گذاري گفت: گردش سرمايه اي بانك هاي خارجي در ايران مي تواند بيش از 40 درصد باشد كه اين رقم دو برابر اروپا است. ديواندري همچنين از بانك ها و شركت هاي خارجي براي پيوستن به برنامه خصوصي سازي بانك ملت كه در آينده نزديك اجرايي مي شود دعوت كرد.

عدم آمادگي مخابرات استان ها براي ارائه سيستم پيامك تلفن ثابت

ارسال و دريافت پيامك از سرويس ارزش افزوده با طرفداران بسيار است و اين جاذبه باعث شده تا نه تنها اپراتور هاي همراه بلكه اپراتور هاي تلفن ثابت هم به فكر استفاده بهينه از اين سرويس باشند; با توجه به اين مساله امكان گسترده ارسال پيامك از تلفن ثابت به زودي در كشور فراهم مي شود كه به گفته مدير عامل شركت مخابرات ايران اين مساله مشروط به آن است كه مخابرات هر استان آمادگي نصب تجهيزات مربوطه را داشته باشد. صابر فيضي مديرعامل شركت مخابرات ايران در گفت و گو با ايسنا با بيان اين مطلب اظهار كرد: هنوز مخابرات استان ها آمادگي خود را در اين زمينه به ما اعلام نكردند. وي گفت: البته با توجه به فرا گير شدن تلفن همراه و ارايه انواع سيم كارت هاي اعتباري و دائمي با قيمت نسبتا مناسب به نظر مي رسد كه جمعيت هدف براي استفاده از اين سرويس بيش تر روستا ها و مناطقي كه هنوز استفاده از تلفن همراه در آن فراگير نشده باشد زيرا اين سيستم ارتباطي از عموميت بيش تري برخوردار است، بنابراين افراد بيشتري از جمله در روستاها از آن منتفع مي شوند. وي با بيان اين كه سيستم ارسال پيامك از طريق تلفن ثابت سيستم متمركزي نيست اظهار كرد: امكان ارسال پيامك سيستم مورد نظر بايد در تك تك مراكز تلفني ايجاد شود و به نسبت نصب تجهيزات در شهرهاي مختلف اين امكان براي آن ها ايجاد خواهد شد. به گفته فيضي امكان ارسال پيامك از طريق كيوسك هاي تلفن سطح شهر وجود ندارد زيرا براي ارسال پيامك نياز به دستگاه هاي تلفن خاصي است; بنابراين از لحاظ ارسال پيامك هاي ناشناس از طريق كيوسك هاي تلفن نگراني وجود ندارد.
وي افزود: با استفاده از اين سيستم چنانچه پيامكي ارسال شود و به هردليلي خط تلفن مقصد اشغال باشد، پيامك در مركز پيامك نگهداري و چندين بار به سمت مقصد ارسال مي شود تا به محض آزاد شدن خط به مقصد برسد; همچنين فرستنده پيامك مي تواند با پيامي كه در صفحه نمايشگر تلفنش ظاهر مي شود از رسيدن پيام به مقصد اطمينان حاصل كند.
مدير عامل شركت مخابرات ايران ابراز كرد: ارسال پيامك از طريق تلفن ثابت ترافيك شبكه را افزايش مي دهد ولي درحدي نيست كه مشكلي براي مشتركان ايجاد كند.

مشكل ممنوع الخروج هاي
بخش خصوصي حل شد

رييس اتاق ايران در چهاردهمين نشست هيئت نمايندگان اين اتاق از حل شدن مشكل ممنوع الخروج ها در بخش خصوصي در كشور خبر داد.
به گزارش فارس، محمد نهاونديان در چهارمين نشست هيئت نمايندگان اتاق ايران خواستار شد تا ارتباط بين سه قوه در شهرستان ها هم قوت بگيرد و گفت: بدنبال هماهنگي هاي صورت گرفته و طبق يكي از بندهاي نشستي كه با معاون اول قوه قضاييه داشتيم، مشكل ممنوع الخروج تعداد قابل ملاحظه اي از فعالان بخش خصوصي رفع شد.

خشكسالي دليل گراني ميوه اعلام شد

افزايش قيمت برخي ميوه ها به دليل خشكسالي ها بوده است و مردم مي توانند ادامه فصل تابستان و ماه مبارك رمضان را با صيفي جات سر كنند.
حسين مهاجران رييس تعاوني اتحاديه ميوه و سبزي تهران در گفت وگو با ايسنا با اشاره به اينكه خشكسالي هاي امسال در قيمت برخي ميوه ها نموده پيدا كرده است، گفت: در ماه مبارك رمضان دو صيفي خيار و هندوانه بيش از ديگر محصولات مصرف مي شود كه قيمت هاي كاملا مناسبي دارند، بنابراين مردم براي قيمت اين گونه صيفي جات دغدغه نداشته باشند.

حذف و تعطيلي برخي گمركات كشور

رييس كل گمرك اعلام كرد: در قالب طرح تحول اقتصادي برخي از گمركات كشور كه فعاليت قابل قبولي ندارند تعطيل مي شوند.
اردشير محمدي با بيان اين مطلب در گفت وگو با برنا اعلام كرد: در طرح تحول اقتصادي پروژه اي به نام طرح آمايش سرزمين گمركي طراحي شده است كه براساس آن گمركات كشور با شاخص هاي مختلف جهاني سنجيده مي شوند. وي ادامه داد: در صورتي كه گمركي فعاليت قابل توجهي نداشته باشد در ساير گمركات كشور ادغام مي شود. وي با بيان اينكه گمركات كشور از پراكندگي قابل توجهي برخوردارند اعلام كرد: بزرگترين مشكل گمرك نبود نيروي متخصص و مجرب با توجه به افزايش و تنوع تجارت است. رييس كل گمرك اظهارداشت: ادغام گمركات كشور باعث كنترل هرچه بهتر واردات كالا مي شود. محمدي با اشاره به اينكه زيرساخت هاي موجود در گمركات كشور بسيار سنتي است اظهار داشت: گمرك با توجه به افزايش حجم تجارت در پي عدم بكارگيري تكنولوژي در زيرساخت ها، از اهداف مورد نظر خود دور مانده است. وي در عين حال يكي از اهداف حذف و ادغام گمركات را نيز افزايش سلامت اداري دانست.

احتمال توقف كامل خطوط توليد تاير در هفته هاي آتي

دبير انجمن صنفي تاير با اشاره به چالش هاي روبروي صنعت تاير گفت: به دليل عدم امكان فروش و كاهش تقاضاي بازار 150 درصد از محصولات شركت هاي توليدكننده تاير در انبارها باقي مانده است.
ناصرالدين گرامي در گفت وگو با برنا گفت: واردات بي رويه انواع تايرهاي غيركيفي چيني و هندي و كاهش تعرفه واردات تاير از عمده دلايل عدم فروش تايرهاي داخلي است.دبير انجمن صنفي صنعت تاير به ديگر محدوديت هاي اين بخش اشاره كرد و اظهارداشت: درخواست شركت بازرگاني پتروشيمي ايران مبني بر فروش نقدي محصولات با قيمت هاي شناور به جاي فروش مدت دار با قيمت هاي ثابت ازجمله محدوديت هاي اعمال شده از سوي توليدكنندگان داخلي مواداوليه است.وي اظهار داشت: عدم دريافت وجوه محصولات فروخته شده و اصرار به فروش اعتباري از سوي شركت هاي خودروساز نيز موجب طولاني شدن پروسه دريافت وجوه حاصل به بيش از 4 ماه شده است.گرامي با تاكيد بر كاهش تعرفه واردات تاير به 5 درصد افزود: كنترل كيفي و كمي تايرهاي وارداتي، تعديل و تصحيح قيمت هاي پايه گمرك به صورت ريالي و همچنين الزامي كردن خدمات پس از فروش براي واردكنندگان تايرهاي خارجي و كنترل واردات در قالب ثبت نمايندگي هاي انحصاري خارجي و ارتقاي سطح نظارت دولت از عمده راهكارهاي موجود براي رفع مشكلات توليدكنندگان تاير است.وي با اشاره به خاموشي هاي مكرر افزود: قطع برق ضمن طولاني شدن زمان حمل محموله ها از مبادي گمركي و ساير مشكلات موجود در تامين مواد اوليه موجب كاهش ظرفيت توليد و در نهايت افزايش قيمت تمام شده محصول شده است.دبير انجمن صنفي صنعت تاير تصريح كرد: هم اكنون برخي از واحدها ناگزير از اجراي طرح تعطيلات اجباري در كارخانه هاي خود شده اند كه در صورت تداوم روند فعلي طي هفته هاي آتي شاهد توقف كامل خطوط توليد تاير كشور يكي پس از ديگري خواهيم بود.

آغاز جمع آوري اطلاعات اقتصادي متاخرين

جمع آوري اطلاعات اقتصادي خانوارهايي كه تاكنون موفق به ارائه اطلاعات اقتصادي خود نشده اند، آغاز شد. به گزارش شبكه خبر، مركز آمار ايران اعلام كرد: همه ايستگاه هاي جمع آوري اطلاعات اقتصادي خانواده، از يكم تا دهم شهريور آماده اند، افزون بر پرسشنامه خانوارهاي 7 نفره و بيشتر، پرسشنامه ديگر خانوارها را كه موفق به تحويل پرسشنامه خود نشده اند، دريافت كنند. دبير ستاد طرح جمع آوري اطلاعات اقتصادي خانوار اعلام كرد: به افرادي كه در طرح اقتصادي خانوار شركت نكنند، يارانه تعلق نمي گيرد. وي افزود: افرادي كه در اين مرحله، نام نويسي نكنند، اطلاعات آنها براي مراحل بعدي به مقامات مسئول، ارسال نمي شود و در مرحله اول كه قرار است حساب افتتاح و يارانه پرداخت شود، اين افراد محروم خواهند شد.
 جمعه 1 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 143]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن