تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ایمان هیچ کس کامل نمی شود مگر هر که را خدا دوست دارد دوست داشته باشد و آن که را خدا دشم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815440758




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سامانه نيمه صنعتي تهويه مطبوع خورشيدي در كشور طراحي و ساخته شد


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: محققان پژوهشگاه مواد و انرژي موفق به طراحي و سخت سامانه نيمه صنعتي تهويه مطبوع خورشيدي با استفاده از محلول نمك‌هاي جاذب به منظور تامين هواي مطبوع شدند كه عمدتا جهت مناطقي با آب‌و‌هواي گرم و مرطوب استفاده مي‌شود.
دكتر شهاب‌الدين عليزاده – مجري طرح – اظهار كرد:‌ اين دستگاه شامل واحدهاي اصلي خشك‌ كن هوا، تغليظ كننده محلول رقيق شده دسكينت مايع و خنك كننده تبخيري است كه در آن از مبدل تقاطعي لانه زنبوري (Cross – flow honeycomb) استفاده شده است.
وي افزود: بعضي از اجزاي ديگر سيستم از قبيل دمنده، پمپ آب و دسيكنت، شيپوره‌هاي اسپري دسيكنت و نيز ليتيم كلرايد جامد كه از محلول آن به عنوان دسيكنت استفاده مي‌شود در تكميل و راه‌اندازي سامانه تهويه مطبوع خورشيدي استفاده شده است.
وي تصريح كرد: در همين راستا، به منظور جلوگيري از ورود ذرات مايع دسيكنت به همراه هوا به داخل فضاي تهويه از ابزاري به نام قطره‌گير (Eliminator) استفاده شده كه اين ابزار به عنوان صافي يا فيلتر عمل مي‌كنند. همچنين از فيلترهاي هوا براي ممانعت از ورود گرد و خاك و ساير ذرات معلق در هوا در بخش ورودي هوا به داخل سيستم خشك‌كن استفاده مي‌شود.
عليزاده با بيان اينكه مبدل‌هاي حرارتي و پليمري هوا به هوا نقش موثري در افزايش راندمان و بهبود عملكرد سيستم دارند، اذعان كرد: از اين مبدل‌ها در بازيافت حرارتي در سيستم‌هاي خشك‌كن و احيا كننده استفاده مي‌شود. همچنين از مدل‌هاي مايع به هوا در ورودي سيستم احيا كننده و جهت افزايش دماي هواي ورودي به احيا كننده استفاده مي‌شود.
وي ادامه داد: همچنين مبدل‌هاي حرارتي مايع به مايع از نوع فولاد ضد زنگ نيز جهت بازيافت گرمايي بين محلول‌هاي گرم و سرد دسيكنت و نيز آب گرم حاصل شده از كلكتورهاي خورشيدي و محلول رقيق دسيكنت به كار رفته كه در بهينه‌سازي سيستم تاثير بسزايي دارند.
مجري طرح درباره ويژگي دسيكنت‌ها اظهار كرد: دسيكنت‌ها موادي خورنده در تماس با فلزات هستند و در جريان ساخت دستگاه تهويه مطبوع خورشيدي سعي شده است كه بخش‌هايي از دستگاه كه در ارتباط نزديك با محلول ليتيم كلرايد هستند از مواد پليمري انتخاب شوند.
عليزاده در ادامه به ايسنا گفت: اين پروژه به بخش خنك كننده تبخيري مستقيم نيز كه اصطلاحا خنك كننده سلولزي ناميده مي‌شود نياز داشت. همچنين بخش‌هاي كنترل رطوبت و درجه حرارت نهايتا مجموعه مهم ديگري از اين دستگاه است كه بر روي سامانه تهويه مطبوع خورشيدي نصب شده‌اند.
وي اضافه كرد: در اين سيستم، سامانه دريافت داده‌ها (Data Acquisiton System) ثبت اطلاعات را بر عهده داشته و همراه با سيستم كنترل بر روي دستگاه نصب شده است.
عليزاده خاطرنشان كرد: سيستم تهويه مطبوع خورشيدي بايد پس از طي مرحله نيمه صنعتي وارد بازار تجاري شده و براي تامين هواي خشك فرآيندهاي صنعتي در اماكن عمومي از قبيل كارگاه‌ها، فروشگاه‌هاي بزرگ، سوپرماركت‌ها، تئاتر، سينما و مدارس مورد استفاده قرار گيرد.
گفتني است، سامانه نيمه صنعتي تهويه مطبوع خورشيدي با استفاده از محلول نمك‌هاي جاذب با ظرفيت تقريبي 10 تن تبريد با استفاده از كمك مالي ستاد انرژي‌هاي نو طراحي و ساخته شده و در سالن آزمايشگاه مكانيك سيالات دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل به مساحت تقريبي 250 متر مربع نصب و راه‌اندازي شده است.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 156]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن