تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس فرزندش را ببوسد ، خداوند عزّوجلّ براى او ثواب مى نويسد و هر كسى كه او را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804896341




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در خطبه‌هاي امروز نمازجمعه تهران مطرح شد: انتقاد شديد آيت‌الله هاشمي رفسنجاني از روزمرگي در عملكرد دولت


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: در خطبه‌هاي امروز نمازجمعه تهران مطرح شد: انتقاد شديد آيت‌الله هاشمي رفسنجاني از روزمرگي در عملكرد دولت
اگر طبق همان برنامه‌ها جلو مي‌رفتيم، امروز به جاي نفت، فرآورده‌هاي آن را با ارزش بيشتري صادر مي‌كرديم يا اگر طبق برنامه‌ها جلو مي‌رفتيم، امروز به اندازه‌اي آب در پشت سدها داشتيم كه زهر خشكسالي را از كشاورزان بگيريم.
آفتاب: آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني با بيان اينكه دانايي محوري بايد مهمترين محور برنامه پنجم توسعه باشد و گفت: «بايد با كمك انسانهاي مجرب و دانا اين كشور را در دنياي امروز پيش ببريم».

به گزارش سرويس سياسي آفتاب، آيت الله هاشمي رفسنجاني در نماز جمعه اين هفته تهران با اشاره به اجلاس خبرگان كه به زودي برگزار خواهد شد، اظهار داشت: «در اين اجلاس دو مسئله مهم پرونده هسته‌اي و نقدي شدن يارانه‌ها را كه از مسائل روز هستند را مورد بررسي قرار خواهيم داد».

وي افزود: «به همين منظور از متصديان اين امور دعوت كرده‌ايم در اجلاس خبرگان توضيحاتي را در اين باره ارائه كنند».

رئيس مجلس خبرگان در بخش ديگري از سخنان خود به گشايش اولين مجلس خبرگان در سال 58 اشاره كرد و افزود: «البته آن مجلس براي تدوين قانون اساسي تشكيل شد كه قانون اساسي ايران به دليل محتواي اسلامي و ملي امروز جزو قوانين اساسي مترقي دنياست».

وي ادامه داد: «سپس اين مجلس به مجلس خبرگان رهبري تبديل شد كه تا امروز پشتوانه عظيم ملت و آرامش خاطر كشورمان است تا هيچگاه دچار خلاء رهبري نشود و مردم مي دانند كه خبرگاني هستند كه مي توانند صالح ترين فرد را با تاييد ملت انتخاب كنند».

آيت الله هاشمي رفسنجاني در ادامه سخنانش به سياستهاي كلي برنامه پنجم توسعه اشاره كرد و ادامه داد: «طبق قانون اساسي سياستهاي كلي در اختيار رهبر معظم انقلاب است و در قانون اساسي به مشورت با مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز اشاره شده است، لذا پس از همراهي دولت، مجلس، قوه قضائيه و نهادهاي ذيربط در اين رابطه سياستهاي كلي برنامه پنجم توسعه در مجمع تشخيص مصلحت نظام به بحث و بررسي گذاشته شد».

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام خاطرنشان كرد: «پس از بررسي سياستهاي كلي برنامه پنجم توسعه و تكميل تحقيقات اين برنامه به رهبر معظم انقلاب ارجاع مي‌شود و مجمع تشخيص مصلحت نظام به عنوان مشاور نظر خود را ارائه مي‌كند كه پس از تاييد مقام رهبري اين برنامه به نهادهاي ذيربط ابلاغ و تبديل به حكم خواهد شد».

وي با بيان اينكه سياستهايي كه در اين برنامه تنظيم شده مي‌تواند جايگاه انقلاب را به سوي رفاه ، پيشرفت و توسعه پيش ببرد گفت: «ما در پيشنهادات خود به رهبر معظم انقلاب بر زمينه‌هاي مهمي از جمله زير بناها تاكيد كرده‌ايم تا زيربناها از اولويت خاصي برخوردار باشد».

رئيس مجلس خبرگان در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به دوران پس از جنگ تصريح كرد: «در آن زمان برنامه‌اي به عنوان سازندگي مطرح شد و در سايه همان برنامه تا نزديك به امروز مشكلات زيربنايي نداشته‌ايم».

وي افزود: «در دوران پس از جنگ در برنامه‌هاي اول و دوم زيربناهايي ايجاد و ساخته شد كه تا امروز بر همان زيربناها كشور جلو رفته است و آب و برق و گاز قطع نمي‌شد و به خاطر مهار آب‌ها، خشكسالي اينقدر اذيت نمي‌كرد، اميدواريم كه با اجراي اين برنامه دولت روزمره عمل نكند».

خطيب نماز جمعه تهران خاطرنشان كرد: «ما در صنايع دفاعي زيربناهايي را ايجاد كرديم كه با همان زيربناها جمهوري اسلامي ايران امروز مقتدرترين است».

آيت الله هاشمي رفسنجاني ادامه داد: «پس از دفاع مقدس با تجربه و اقدامات زيربنايي كه صورت گرفت امروز شاهد پيشرفت‌هاي گسترده هستيم. در سال‌هاي پس از جنگ توانستيم به صنعت بندرسازي، پالايشگاه‌سازي، سدسازي، اتوبان‌سازي و... دست يابيم و حتي فاز 2 پالايشگاه بندرعباس را براي صادرات بنزين در نظر گرفتيم كه اگر طبق همان برنامه‌ها جلو مي‌رفتيم، امروز به جاي نفت، فرآورده‌هاي آن را با ارزش بيشتري صادر مي‌كرديم يا اگر طبق برنامه‌ها جلو مي‌رفتيم، امروز به اندازه‌اي آب در پشت سدها داشتيم كه زهر خشكسالي را از كشاورزان بگيريم و دچار قطع آب و برق نشويم، اينها چيزهايي است كه براي ايران مقدور است و در سايه كارهاي زيربنايي و بنياني به خصوص كارهاي علمي، كه مهمترين محور چشم‌‌انداز 20 ساله نيز دانايي‌محوري است، مي‌توانيم به اين چشم انداز دست يابيم».

رئيس مجلس خبرگان خاطرنشان كرد: «مهمترين محور برنامه پنج ساله‌اي كه تدوين مي‌شود

” ايران از لحاظ بين‌المللي مظلوم است و واضح است كه كشورهاي غربي به دنبال بهانه جويي و تسويه حساب‌هايي با انقلاب هستند.... “

بايد دانايي محوري باشد و با كمك انسانهاي مجرب و دانا اين كشور در دنياي امروز پيش برود و اين اقدام با كمك صاحبنظران مجلس و دولت در آينده‌اي نزديك عملي خواهد شد».

وي در بخش ديگري از سخنانش يكي ديگر از موضوعات مهم كشورمان را مسئله هسته‌اي برشمرد و گفت: «ايران از لحاظ بين‌المللي مظلوم است و واضح است كه كشورهاي غربي به دنبال بهانه جويي و تسويه حساب‌هايي با انقلاب هستند».

خطيب نماز جمعه تهران ادامه داد: «ايران مي‌تواند صاحب تكنولوژي هسته‌اي باشد چرا كه به سوي كميابي انرژي در حركتيم و اكنون مشاهده مي‌شود كه برخي از كشورها به انرژي ذغال سنگ بازگشته‌اند، ماده‌اي كه باعث تخريب منابع زيستي بشر شده است لذا حركت به سوي انرژيهاي نو و انرژي هسته‌اي مسئله مهمي است».

آيت الله هاشمي رفسنجاني تاكيد كرد: «سختگيري قدرتهاي بزرگ دنيا نسبت به ايران كه خود به اين تكنولوژي بومي دست يافته است ظلم به مردم ايران و همچنين به بشريت است و اين مسئله بايد طوري تنظيم شود كه خطر سلاح هسته‌اي وجود نداشته باشد اما از اين انرژي بتوان در جهت صلح آميز استفاده كرد».

رئيس مجلس خبرگان همچنين گفت: «دستيابي كشورها به اين انرژي به تلاش كشورهاي جهان سوم و همكاري آنان با يكديگر منوط است و قدرتهاي بزرگ كه امروز با امكانات ديگران به همه چيز رسيده‌اند بايد از ارعاب، تهديد و زورگويي دست بردارند».

وي در ادامه سخنانش به شرايط منطقه و مسئله گرجستان اشاره كرد و اظهار داشت: «در قفقاز خطر رويارويي دو قدرت بزرگ هسته‌اي دنيا، ناتو از يك سو و روسيه از سوي ديگر پيش آمد و البته كمي آرام گرفت. لذا در حل اين مسئله بايد عاقلانه و مدبرانه عمل شود».

وي همچنين گفت: «به خاطر مسئله‌اي كوچك، قدرتهاي هسته‌اي را مقابل هم مطرح كردن نگرانيهاي زيادي را ايجاد مي‌كند و ما اميدواريم عقل بر اين فضاها حاكم شود».

آيت الله هاشمي رفسنجاني در بخش ديگري از سخنانش به سالروز بازگشت آزادگان در 26 مرداد سال 1369 اشاره كرد و گفت: «در اين روز اسراي ايران به ميهن اسلامي بازگشتند كه يكي از بهترين روزهاي تاريخ كشور ماست و براي من كه آن زمان مسئول جنگ بودم درخشان ترين روز است».

وي افزود: «در سال 67 ما قطعنامه را پذيرفته بوديم و دو سال گرفتار چانه زني و بهانه جويي‌هاي صدام بوديم و او تلاش مي كرد قطعنامه را مخدوش

” مراسم نيمه شعبان يكي از اعياد مهم ماست كه گاهي اين مراسم مخلوط با خرافات و اقداماتي ناشايست برگزار مي‌شود كه بايد در جهت برگزاري درست آن بكوشيم.... “

كند و به اين ترتيب جنگ اعصابي به راه انداخته بود به گونه اي كه نامه‌اي را براي حضرت امام خميني(ره) وهمچنين نامه‌اي را خطاب به بنده نوشت».

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: «اين ماجرا ادامه يافت و صدام مي‌خواست به دنبال خرابي‌هايي كه ايجاد شده و همچنين اسراي بي شماري كه در ايران داشت خود را به نوعي خلاص كند، به اين ترتيب به سراغ اشغال كويت رفت و در صدد بود آنچه را كه نتوانسته از ايران به‌دست آورد در كويت به آن برسد و تصور مي‌كرد اشغال كويت لقمه آساني است».

خطيب جمعه تهران خاطرنشان كرد: «بالاخره صدام محتواي قطعنامه را پذيرفت و مكالمات تمام شد و چند روز بعد اولين گروه آزادگان به ميهن خود بازگشتند و اين لحظه بسيار شيرين بود».

وي با بيان اينكه آزادگان به جريان انقلاب كمك زيادي كردند گفت: « امروز اين عزيزان بخشي از جامعه فعال ما هستند و مايه دلخوشي ما بشمار مي‌روند».

خطيب نماز جمعه تهران در بخش ديگري از سخنانش به واقعه هشتم شهريور 1360 اشاره كرد و گفت: «شهيد رجايي، باهنر، دستجردي و بلنديان را كه مصدر كارهاي مهمي در كشور بودند در توطئه‌اي شوم از دست داديم و به دليل اين فاجعه بزرگ هفته دولت در تاريخ انقلاب اسلامي تعيين شده است».

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه ياد و خاطره شهيدان ديگري همچون لاجوردي، اندرزگو، عراقي و فرزندش را كه قبل از انقلاب با تمام وجود در صحنه بودند را گرامي داشت.

آيت الله هاشمي رفسنجاني همچنين با اشاره به ميلاد حضرت حجت(عج) گفت: «مراسم نيمه شعبان يكي از اعياد مهم ماست كه گاهي اين مراسم مخلوط با خرافات و اقداماتي ناشايست برگزار مي‌شود كه بايد در جهت برگزاري درست آن بكوشيم».

آيت الله هاشمي رفسنجاني همچنين در خطبه اول نماز جمعه اين هفته تهران به آثار ركوع، سجود و تسبيح در انسان پرداخت و گفت: «با توجه به اينكه در آستانه ماه مبارك رمضان قرار داريم اين مسائل مي تواند در روحيات مردم تاثير بگذارد».

وي افزود: «از اين مسائل مي توانيم در استجابت دعا، رفع غم و اندوه و استفاده از نورانيت خداوند در محيط كار و زندگيمان تاثير بپذيريم».

رئيس مجلس خبرگان به سخنان گذشته خود در زمينه شكل گيري نظام بر محور قرآن و تاثير عبادات و نماز اشاره كرد و گفت: «حمد و تسبيح در زندگي ما و در ساخت انسانهاي متعهد و صالح نقش دارد».

خطيب نماز جمعه تهران همچنين تصريح كرد: «اولين اثر تسبيح اين است كه به استجابت دعا كمك مي كند».

آيت الله هاشمي رفسنجاني گفت: «هيچ چيز براي انسان بهتر از رضايت بين خداوند و بنده نيست زيرا اين حالت بزرگترين نعمت است سعي كنيم با تفكر و خداشناسي به اين حالت رضا دست يابيم چرا كه در اين صورت مي توانيم ناراحتيها را از خود دور كنيم».
 جمعه 1 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن