تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): با علما معاشرت كن تا علمت زياد، ادبت نيكو و جانت پاك شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812935365




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نشست آينده‌نگري مهدوي و فرصت‌هاي استراتژيك دولت نهم- 1 احمدي‌نژاد با گفتمان مهدوي تقابل با موعودگرايي غرب را علني‌تر كرد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نشست آينده‌نگري مهدوي و فرصت‌هاي استراتژيك دولت نهم- 1 احمدي‌نژاد با "گفتمان مهدوي" تقابل با "موعودگرايي غرب" را علني‌تر كرد
خبرگزاري فارس: معاون پژوهشي مركز تخصصي مهدويت گفت: در دولت نهم گفتمان مهدويت رواج و به سمت يك گفتمان بين‌المللي سوق پيدا كرد و رويارويي "موعود گرايي غرب" و "مهدويت" علني‌تر شد.


به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، محمدصابر جعفري معاون پژوهشي مركز تخصصي مهدويت در هفتمين نشست مركز بررسي‌هاي استراتژيك رياست جمهوري براي بررسي فرصت‌ها و چالش‌هاي استراتژيك پيش روي دولت نهم با عنوان "آينده نگري مهدوي و فرصت‌هاي استراتژيك دولت نهم"، پرداختن به موضوع مهدويت در فضاي دولت و ملت را فرصت خوبي دانست و گفت: البته اين موضوع مراقبت‌هاي ويژه‌هاي را نيز مي‌طلبد؛ چرا كه وقتي مهدويت گفتمان دولت مي‌شود، حساسيت بيشتري مي‌يابد.
وي با بيان اينكه در جهان امروز نظام سلطه دو نوع مديريت بر زمانه و همچنين مديريت بر آينده را در دستور كار خود دارد، افزود: آنها در قالب آينده سازي مي‌خواهند امروز جامعه را به سمتي سوق دهند كه بر فردا مسلط شوند و در اينجاست كه در بحث‌هاي آخرالزماني و چگونگي معرفي منجي با موضوع مهدويت در تقابل قرار مي‌گيرند.
جعفري با اشاره به دو نوع نگاه به مهدويت، شامل نگاه به آينده و نگاه به امروز براي زمينه سازي فردا تصريح كرد: پس از انقلاب اسلامي ايران، نگاه دوم تبديل به گفتمان عمومي‌‌تري شد و در اين نگاه مهدويت معناي امروزي پيدا مي‌كند و البته دنياي غرب اين نگاه را بهتر از ما درك كرد و به همين دليل است كه چنانچه نظام سلطه اعتراف دارد و در آثار آنها مشخص است، مديريت امروز و فرداي جهان با فضاي مهدويت تقابل پيدا مي‌كند.
وي ادامه داد: مهدويت به معناي نگاه به امروز براي ساختن فردا در عين حال كه فرصت ارزشمندي است، تهديدهايي هم به دنبال دارد؛ زيرا وقتي اشتياق درون جامعه و آثاري در بيرون از آن ديده شود، مدعياني از درون و دشمناني از بيرون به تقابل با آن مي‌پردازند.
معاون پژوهشي مركز تخصصي مهدويت با تاكيد بر اينكه انقلاب اسلامي رويارويي تفكر آخرالزماني غرب را با مهدويت به طور جدي مطرح كرد، گفت: در جريان سال‌هاي پس از انقلاب نگاه‌ها متفاوت بود برخي نگاهشان اين بود همين كه جامعه عاري از مشكلات و توام با پيشرفت اقتصادي و حركت رو به جلو صنعتي باشد، توانسته‌ايم الگوي لازم را ارئه دهيم و لازم نيست سخن گفته شود، اما اين فضا در دولت احمدي‌نژاد جدي‌تر وارد مي‌شود و سخناني كه سال‌ها به فراموشي سپرده شده بود، بيان مي‌شود.
وي افزود: در دولت نهم گفتمان مهدويت رواج و به سمت يك گفتمان بين‌المللي سوق پيدا كرد و به تبع آن بسياري حساسيت‌ها نيز به وجود آمد و رويارويي موعودگرايي غرب و مهدويت علني‌تر شد، هرچند كه انقلاب اسلامي و نظام ولايت فقيه خود نماد اين رويارويي است.
اين پژوهشگر تاكيد كرد: براي تعيين مسير استراتژيك در دولتي با گفتمان مهدويت بايد حكومت مهدوي را با تمام ويژگي‌هاي آن نقطه هدف قرار داد و استراتژي، حركت در مسيرتحقق آن شرايط باشد؛ امام (ره) مي‌فرمودند كه ما همه عالم را نمي‌توانيم اصلاح كنيم، اما به حد توانمان مي‌توانيم. لذا اولين پيش نياز اين است كه در حد توان و به اندازه وسع براي تحقق حكومت مهدوي تلاش كنيم.
جعفري ادامه داد: البته حكومت مهدوي تنها به دست منجي محقق مي‌شود و ما تحقق‌بخش دولت حضرت مهدي (عج) نيستيم اما نبايد الگوبرداري را از جامعه حذف كنيم.
وي در پايان طرح بحث مهدويت و تغيير دادن گفتمان را كار ارزشمندي دانست و خاطرنشان كرد: بايد زيرساخت‌ها و عقبه فكري اين گفتمان ساخته شود؛ چرا كه محدود ماندن اين گفتمان به يك دولت، يك تهديد خواهد بود.
انتهاي پيام/
 جمعه 1 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن