تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر جوانى كه در سن كم ازدواج كند ، شيطان فرياد بر مى‏آورد كه : واى برمن ، واى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814724453




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دانشگاه زير ذره‌بين برنا


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: دانشگاه زير ذره‌بين برنا
روزمرگي آفت شوراي هماهنگي متوليان امور جوانان است، ولايت، الگوي جوان موفق است، رييس بسيج دانشجويي از فقدان بانك اطلاعاتي بسيج دانشجويي خبر داد، تاثير شوراي هماهنگي تشكل‌ها در بروز استعدادهاي جوانان، هشدار در مورد تمايل شديد دانشجويان به مصرف ريتالين، كشف روش درمان صرع، آلزايمر و شيزوفرني، معيارهاي مراكز رتبه‌بندي جهاني‌دانشگاه‌ها را قبول نداريم، اعتصاب غذا در دانشگاه آزاد بروكسل، يك پناهنده راهي بيمارستان شد، تعطيلي نمازخانه دانشگاه‌هاي فرانسه به احترام لائيك‌ها و ...


به گزارش سرويس دانشگاه و تشكل برنا، اين هفته دانشگاه زير ذره‌بين برنا به علت مقارن شدن با هفته جوان ، سعي كرده است تا بيشتر اخبار و مسائل مختلف جوانان را در حوزه هاي دانشگاهي با محوريت مسايل جوانان پوشش دهد و علاوه بر جوانان ايراني به مسائل جوانان خارجي نيز پرداخته است كه در گزارش پيش رو ارائه مي شود .

روزمرگي آفت شوراي هماهنگي متوليان امور جوانان است

كارشناس امور فرهنگي نهاد نمايندگي رهبري در دانشگاه ها بر ضرورت ادامه كار شوراي هماهنگي امور جوانان تاكيد كرد و افزود: با توجه به اينكه روزمرگي آفت شوراي هماهنگي متوليان امور جوانان بوده است، بايد كارها در اين شورا به صورت كاربردي و هدفمند ارائه شود تا شاهد روزمرگي نباشيم.

حسين جوادي افزود: نهاد نمايندگي رهبري در دانشگاه ها با توجه به حوزه فعاليت خود مي تواند در هدايت، نظارت و پشتيباني جوانان، حمايت از كانون هاي دانشجويي و هيات هاي مذهبي در شوراي هماهنگي متوليان امور جوانان فعاليت كند.

وي ادامه داد: با توجه به اين امر كه نهاد رهبري در دانشگاه ها متولي برنامه هاي فرهنگي و ديني است، اقشار زيادي از دانشجويان به اين نهاد مراجعه مي كنند و نهاد نيز سعي كرده است به صورت هاي مختلف اين دانشجويان را مورد حمايت قرار دهد.
جوان موفق تابع الگوي ولايت است

مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه علم و صنعت گفت: جواني موفق است كه خود را با ملاك‌هاي رهبري تطبيق داده و براي رفع نياز كشور، افق چشم انداز 20 ساله كشور را نظاره كرده و تابع الگوي ولايت باشد.

سعيد سليماني گفت: جوانان بايد در صحنه حضور داشته باشند و هر باري كه از انقلاب اسلامي بر زمين مانده است را خود بر دوش بكشند.

وي همچنين تصريح كرد: زماني جنگ بود و جوانان با درك نياز آن زمان به جبهه هاي حق عليه باطل شتافتند اما اكنون كه در دوران امنيت قرار داريم جوانان بايد وارد بحث هاي علمي شده و با كسب تخصص نياز علمي كشور را رفع كنند.

جوان نمونه معتقد به ولايت و آگاه به مسائل سياسي روز است

فرمانده حوزه بسيج طلاب صديقه مطهره (س) در رابطه با جوان طلبه بسيجي به عنوان يك جوان موفق و نمونه گفت: جوان طلبه بسيجي نمونه شخصي است كه معتقد به ولايت فقيه و آگاه به مسايل سياسي روز باشد تا بتواند نقش تاثيرگذاري خود را به خوبي ايفا كند.

ناهيد دميرچي تصريح كرد: در جامعه امروز جوان الگو و نمونه اجتماعي، جواني است كه علاوه بر برخوردار بودن از سطح بالاي اعتقادي، معتقد به اصول دين و آرمان ها، متعهد به انجام واجبات و دنباله رو ولايت فقيه باشد.

وي ضمن اشاره به اين مطلب كه طلبه بسيجي از ديد طلاب خواهر بسيجي نيز بايد در خانواده و محدوده زندگي خود اثر گذار باشد، ادامه داد : علاوه بر اثر گذار بودن بايد به دنبال ارتقاء آگاهي هاي سياسي روز جامعه و سطح بينش خود بوده و از طي مدارج بالاي علمي غفلت نكند.

رييس سازمان بسيج دانشجويي: بانك اطلاعاتي نداريم

بدون ترديد ايجاد بانك اطلاعاتي دانشجويان بسيجي براي ورود به عرصه جديد جهاد علمي، جنبش نرم افزاري، خدمت رساني، كمك به كارآمدي دولت و كادرسازي براي نظام اسلامي ايران ضروري است. با توجه به اينكه عضويت در سازمان بسيج دانشجويي به صورت شناور و متغير است در حال حاضر بسيج دانشجويي با مشكل نبود بانك اطلاعاتي دقيق از تعداد نيروها و اعضاي فعال و عادي مواجه شده است.

بسيج دانشجويي به عنوان يكي از تشكل هاي دانشجويي در سال 1367 با فرمان امام راحل (ره) به منظور عمق بخشي به نظام و انقلاب اسلامي تشكيل شد و اينك با گذشت 20 سال، اين تشكل به عنوان يكي از گروه هاي تاثير گذار در عرصه جوانان و در دانشگاه ها مشغول به فعاليت است.

80 درصد بانك اطلاعاتي بسيج دانشجويي دانشگاه اميركبير تكميل شد

مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه اميركبير اظهار داشت: بسيج دانشجويي اين دانشگاه به عنوان فعال ترين تشكل دانشجويي تاكنون موفق شده است با جمع آوري اطلاعات در مورد تعداد دانشجويان فعال و عضو بسيج دانشگاه، 80 درصد بانك اطلاعاتي اعضاي تشكل را جمع آوري و تكميل كند.

مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه اميركبير از بسيج دانشجويي دانشگاه اميركبير به عنوان يكي از تشكل هاي دانشجويي مهم ياد كرده و خواستار توجه ويژه به اين دانشگاه شد. چرا كه دانشگاه امير كبير يكي از دانشگاه هاي جريان ساز كشور بوده و داراي حساسيت ويژه اي است و مي طلبد كه تحت حمايت هاي مادي بيشتري نسبت به بسيج دانشجويي دانشگاه هايي كه به اندازه اين دانشگاه فعال نيستند، قرار گيرد.

شوراي هماهنگي تشكل‌ها بستر بروز استعدادهاي جوان است

شوراي هماهنگي تشكل‌ها بستر بروز استعدادهاي جوان است. جانشين سازمان بسيج طلاب و روحانيون با تاكيد بر ضرورت وجود شوراي هماهنگي تشكل‌ها به منظور هماهنگي ميان نهادهاي متولي امور جوانان گفت: اين شورا مقدمات وحدت و پيوند احساسات و عواطف جوانان را در نهادهاي مختلف به وجود آورده تا زمينه بروز استعدادهاي بالقوه جوانان فراهم شود.

محمد حسن درّي تصريح كرد: شوراي هماهنگي تشكل‌ها مقدمات وحدت و پيوند احساسات و عواطف جوانان را در نهادهاي مختلف به وجود آورده تا زمينه بروز استعدادهاي بالقوه جوانان فراهم شود.

هشدار در مورد تمايل شديد دانشجويان به مصرف ريتالين

آرامبخش است، خواب آلودگي و عدم تمركزت را رفع مي كند... انگار كاروان خواب جل و پلاسش را از چشم تو جمع كرده و رفته است. قدم در راهي گذاشته اي كه هيچ معلوم نيست به كجا ختم مي شود به تركستان يا... تعجب نكن وقتي مي بيني محمدرضا كه خودش دانشجويي پزشكي است، سابقه مصرف ريتالين دارد. مي گويد سنگيني درس ها و كمبود وقت من را به سمت مصرف اين قرص‌ها مي كشاند...

بازي پس از 90 دقيقه با نتيجه 2-2 مساوي تمام شد. ناگهان به ياد امتحان فردا مي افتي، فكر مي كني حالا ديگر وقت درس خواندن است. بلند مي شوي به سرعت نور كتاب و جزوه هايت را مي آوري تا مشغول شوي. چشمت به حجم كتاب ها كه مي افتد تازه يادت مي آيد چه امتحان سختي در پيش داري، بخش اعظم اعتماد به نفست را از دست مي دهي.

روش درمان صرع، آلزايمر و شيزوفرني كشف شد

محققان دانشگاه آزاد بروكسل راهي پيدا كرده اند كه سلول‌هاي بنيادين جنين موش را به سلول‌هاي عصبي قشر مخ تبديل كنند. پيوند سلول‌هاي عصبي به مغز اميدي بزرگ براي درمان بيماري‌هاي مغزي مثل آلزايمر و صرع و بسياري بيماري هاي رواني و عصبي به شمار مي رود.

محققان آزمايشگاه دانشگاه آزاد بروكسل موفق شدند سلول هاي بنيادين موش را به قشر مخ تبديل كنند. پيوند سلول هاي عصبي به مغز اميد بزرگي براي درمان بيماري هاي مغزي مثل آلزايمر و صرع است.

اين بررسي قدمي ديگر در راه شناخت ساز و كار ماشين خارق العاده بدن انسان به شمار مي رود. قشر مخ پيچيده ترين ساختمان مغز انسان است و سلول هاي عصبي كه سازنده اين قشر هستند، دقيقاً منشأ اكثر بيماري هاي عصبي و رواني مثل صرع، بيماري‌هاي مربوط به مغز و عروق، آلزايمر و شيزوفرني هستند.

معيارهاي مراكز رتبه‌بندي جهاني دانشگاه‌ها را قبول نداريم

رييس موسسه پژوهش و برنامه‌ريزي آموزش عالي معيارهاي مراكز رتبه‌بندي جهاني دانشگاه‌ها را مورد قبول وزارت علوم ندانست.

عزيزالله معمارياني گفت: ديدگاه كشور چين نسبت به دانشگاه هاي يك كشور فقط به عنوان يك منبع درآمد است و از همين رو نتايج رتبه بندي كه اخيرا از سوي يكي از مراكز رتبه بندي در اين كشور منتشر شده است در راستاي جلب دانشجوي خارجي در دانشگاه هاي اين كشور است.

وي افزود: بسياري از معيارهايي كه از سوي اين مراكز براي طبقه بندي دانشگاه ها اعمال مي شود، براي دانشگاه هاي كشورهاي اسلامي به خصوص ايران به هيچ وجه مصداق ندارد.

اعتصاب غذا در دانشگاه آزاد بروكسل حادثه آفريد

يك پناهنده مراكشي پس از 36 روز اعتصاب غذا كه طي دو روز اخير حتي از نوشيدن آب نيز امتناع مي كرد راهي بيمارستان شد. اعتصاب كنندگان در دانشگاه آزاد بروكسل خواستار حق اقامت حداقل يك ساله در اين كشور هستند.

يك مرد جوان 25 ساله، كه 36 روز در ساختمان دانشگاه آزاد بروكسل اعتصاب غذا كرده بود، ديروز (دوشنبه) پس از بيهوشي روانه بيمارستان شد.

يكي از اعتصاب كنندگان حاضر در محل اظهار داشت: اين پناهنده مراكشي 36 روز اعتصاب غذا كرد و طي دو روز حتي از نوشيدن آب نيز امتناع مي كرد به همين دليل آب بدنش را از دست داده و بيهوش شد. سه پزشك بر بالين اعتصاب كنندگان حاضر شدند.

اعتراض دانشجويان بريتانيايي به گزارش ضد اسلامي در انگليس

دانشجويان بريتانيايي گزارشي را كه چندي پيش به غلط عليه مسلمانان منتشر شده بود را باطل اعلام كردند. در اين گزارش ادعا شده بود كه يك سوم دانشجويان مسلمان قتل و آدم كشي را به نام اسلام توجيه مي‌كنند.

دانشجويان انگليسي گزارش يك گروه راست گرا را مورد انتقاد قرار دادند. در اين گزارش ادعا شده بود كه يك سوم دانشجويان مسلمان قتل و آدم كشي را به نام اسلام توجيه مي كنند.

رييس اتحاديه ملي دانشجويان انگليسي در بيانيه اي اعلام كرد: اين گزارش تنها بيانگر تعصبات و پيش داوري هاي يك گروه راست گراست نه ديدگاه دانشجويان مسلمان انگليس.

34 دانشگاه در فرانسه غيرقانوني فعاليت مي كنند

در گزارشي با عنوان "34 دانشگاه مقاومت مي كنند!" پرونده اي شامل فهرستي از دانشگاه هايي كه از دانشجويان هزينه هاي اضافي دريافت مي كنند، تشكيل شد.

اين در حالي است كه سنديكاي دانشجويان اعلام مي كند نسبت موسساتي كه هزينه هاي غير قانوني دريافت مي كنند نسبت به گذشته كاهش يافته است. اين تعداد در سال‌هاي گذشته بيش از 60 درصد بوده كه در سال جاري به كمتر از 40 درصد رسيده است.

پاسخ به اين سوال كه آيا دانشگاه هاي فرانسه فعاليت غير قانوني دارند؟ چيزي است كه تحقيقات Unef ( اتحاديه ملي دانشجويان فرانسه) نشان مي دهد.

خوابگاه‌هاي دانشگاه‌هاي علوم پزشكي را به بخش خصوصي نمي‌دهيم

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از عدم واگذاري خوابگاه‌ها و امكانات دانشجويي دانشگاه‌هاي علوم پزشكي كشور به بخش خصوصي خبر داد.

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي روز گذشته در حاشيه مراسم افتتاحيه هشتمين المپياد فرهنگي ورزشي پسران دانشگاه‌هاي علوم پزشكي و در پاسخ به خبرنگار برنا در خصوص برون‌سپاري خوابگاه‌هاي علوم پزشكي گفت: خوابگاه‌ها و امكانات دانشجويي دانشگاه هاي علوم پزشكي را به بخش خصوصي واگذار نمي كنيم.

نمازخانه دانشگاه‌هاي فرانسه به احترام لائيك‌ها تعطيل مي‌شوند

چندي پيش حدود 40 دانشجوي مسلمان در اعتراض به بسته شدن نمازخانه دانشجويان در فرانسه تظاهرات كردند در حالي كه رييس مركز منطقه اي ساختمان هاي دانشگاهي فرانسه علت تعطيلي نمازخانه دانشگاه‌ها را احترام به لائيك بودن فرانسوي ها عنوان مي كند.

چندي پيش حدود 40 دانشجوي مسلمان در فضاي سبز اقامتگاه دانشجويي آنتوني در فرانسه تظاهرات كردند.

اين تظاهرات در اعتراض به تعطيلي سالني بود كه به عنوان نمازخانه در اختيار دانشجويان مسلمان قرار داشت.

***
 جمعه 1 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 202]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن