تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نصيحت كردن در حضور ديگران، خُرد كردن شخصيت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815729451




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كريسيتن ساينس مانتيور: خطر كشيده شدن تنش هاي امريكا و روسيه به فضا


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: كريسيتن ساينس مانتيور: خطر كشيده شدن تنش هاي امريكا و روسيه به فضا
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 1387/05/31
روزنامه كريستين ساينس مانيتور در مطلبي درباره تنش بين امريكا و روسيه مي نويسد: ناسا بدون روسيه نمي تواند بين سالهاي دوهزارو ده و دوهزارو پانزده فضانورد به فضا اعزام كند.
اين روزنامه در شماره امروز خود در اينترنت مي نويسد:همكاري بين المللي در زمينه اعزام فضانورد به فضا ممكن است با سخت ترين ازمايش از زمان جنگ سرد مواجه باشد.نگراني فوري اين است كه ايا بين سال دوهزارو ده ،كه دوره اخرين شاتل(امريكا) به پايان مي رسد، و دو هزارو پانزده كه انتظار مي رود ناسا جايگزيني براي ان پرتاب كند، فضانوردان امريكايي قادر خواهند بود سوار راكت هاي روسي شوند.
ناسا تصميم دارد فضانوردان خود را با فضاپيماي روسي به ايستگاه بين المللي فضايي اعزام كند اما با توجه به تنش هاي موجود بر سر تهاجم روسيه به گرجستان و توافق موشكي امريكا-لهستان، برخي قانونگذاران و تحليلگران سياست فضايي نگران انند كه كنگره امريكا-يا خود روسيه-اين طرح را برهم بزنند.چنانچه تنش ها مدت زمان بيشتري همچنان ادامه يابد ايستگاه فضايي ممكن است از ازمايشگاهي در مدار به يك برگ برنده ژئوپلتيكي تبديل شود.
ري ويليامسون، تحليلگر مركز سياست فضايي موسوم به " بنياد جهان امن" مستقر در كلرادو ، مي گويد: اين احتمال كه تنش هاي بين المللي مي تواند دسترسي امريكا را به ايستگاه فضايي براي حداقل پنج سال محدود سازد يك نگراني واقعي است اما اين تصور كه امريكا قطعا به گزينه ديگري نياز دارد خيلي زود است.
طيفي از پيشنهادها از توسعه برنامه شاتل تا فراسوي سال دوهزارو ده گر فته تا حصول قراردادي با چين،‌ كه تلاش هايش را براي اعزام فضانور به فضا شدت مي بخشد،مطرح است.هر يك از گزينه ها با چالش هاي مالي و سياسي بزرگي مواجه است.
طبق گزارش هاي موجود مقامات دولت بوش گفته اند، با توجه به اقدامات مسكو در گرجستان طيف كاملي از روابط امريكا-روسيه بايد مورد تجديد نظر قرار گيرد.اين تنش ها ظاهرا با امضاي قراردادي بين امريكا و لهستان در روز چهارشنبه درباره استقرار موشك هاي ضد بالستيك در شمال شرقي لهستان بيش از پيش شدت يافت.
به نوشته اين روزنامه، اولين سرنخ ها درباره اينده ممكن است در دست كنگره(امريكا) باشدكه در حال بررسي اين موضوع است كه ايا امسال به ناسا در ارتباط با " قانون عدم تكثير" كه در مورد ايران، كره شمالي و سوريه وضع شده است ، مجوز صرف نظر بدهد يا نه.كنگره در سال دوهزارو پنج چنين تصميمي اتخاذ كرد تا ناسا بتواند تا سال دوهزارو يازده خدمات مربوط به اعزام فضانورد را از روسيه خريداري كند.مقامات ناسا مي گويند با توجه به مدت زماني كه روسها مي گويند براي ساخت كپسولهاي جديد سايوز لازم است بايد هرچه زودتر سفارششان را بدهند.
به نظر ميرسد كنگره غير از اين گزينه هاي چنداني ندارد.وينسنت ساباتير، عضو مركز مطالعات راهبردي و بين المللي در واشنگتن و از مقامات سابق اژانس فضايي فرانسه، مي گويد،امريكا مي تواند گزينه چين را نيز بيازمايد.وي خاطرنشان كرد چين يك راه حل فوري نيست اما مقامات فضايي چين به مشاركت در برنامه ايستگاه فضايي ابراز علاقه كرده اند.رابطه نزديكتر بين برنامه هاي فضايي امريكا و چين مي تواند نماد اقدامات مهمي در جهت اعتماد سازي باشد كه مي تواند بر روابط دوكشور در عرصه هاي ديگر تاثير بگذارد.
اما به گفته جوآن جانسون-فريز، كارشناس سياست فضايي بين المللي در امريكا، چنين اقدامي مستلزم تغييري عميق در سياست امريكا خواهد بود كه به ويژه در اين برهه از چرخه سياسي امريكا كار سختي است.
 پنجشنبه 31 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 134]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن