تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818866837




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روز تلخ و نحس برزيلى ها در المپيك پكن ستيز آرژانتين و نيجريه بر سر طلا


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: روز تلخ و نحس برزيلى ها در المپيك پكن ستيز آرژانتين و نيجريه بر سر طلا
رويارويى برزيل و آرژانتين هميشه از بزرگترين تلاقى ها در ورزش فوتبال بوده است اما غروب سه شنبه در مرحله نيمه نهايى اين رشته در بازى هاى المپيك پكن آرژانتين طورى برزيل را ۰-3 برد كه چندان هم به نظر نرسيد حريفش برزيل باشد. آرژانتين با درخشش ليونل مسى ۲۲ ساله و چپ پا كه بر رونالدينيوى ۲۸ ساله و راست پا سايه انداخت، بازى را با دو گل فرصت طلبانه از سرجيو آگه رو و يك گل از «كاپيتان خوان رومن ريكلمه» در شهر پكن فتح كرد و به برزيل درس فوتبال داد و به واقع آن را تحقير كرد. برزيل كه كلكسيونى از افتخارات و منجمله فتح پنج دوره جام جهانى را در كارنامه اش دارد ولى هرگز در المپيك ها قهرمان اين رشته نشده است، بايد با اين حساب حداقل ۴ سال اضافى صبر كند و ببيند كه آيا بختش در لندن به سال ۲۰۱۲ باز خواهد شد يا نه. برزيل كه اين بار در نيمه نهايى حذف شد سابقه دو بار حضور متوالى در فينال در سال هاى ۱۹۸۴ و ۸۸ را دارد، اما سهمش در نهايت فقط مدال نقره آن سال ها بود.
اين يك روز تلخ و نحس براى زرد و آبى پوشان فوتبال برزيل بود زيرا نه تنها نتيجه را باختند و به لحاظ فنى كم آوردند، بلكه در اواخر وقت دو بازيكن شان با نام هاى لوكاس (هافبك ليورپول) و تياگو ته وز پديده امسال ليگ برزيل به خاطر خطاهاى تند بر روى خاوى ير ماسكرانو هافبك محورى تيم آرژانتين از زمين اخراج شدند. آگه رو مهاجم ۲۰ ساله اتلتيكومادريد اسپانيا در پايان كار گفت: «اين مثل يك فينال براى ما بود، غلبه بر برزيل بهترين رخداد ممكن است.» ماسكرانو كه مثل لوكاس بازيكن ليورپول است و در ليگ انگليس به ميدان مى آيد ضمن تحسين يارانش و ارج گذاشتن بر اين پيروزى متذكر شد كه هنوز هيچ چيز قطعى نشده است و بايد مراقب بود. او گفت: «بازى فوق العاده اى بود و آن را برديم ولى هنوز فينال مانده است و كارمان در برابر نيجريه آسان نخواهد بود.»
انتقام نسل فعلى
نيجريه در ديگر ديدار نيمه نهايى مسابقات كه در شهر شانگهاى چين برپا شد، بلژيك حذف كننده ايتاليا را ۱-4 درهم كوبيد و بنابراين وعده تكرار واقعه سال ۱۹۹۶ را داد، سالى كه اين تيم آفريقايى در راه فتح فوتبال المپيك آتلانتا آرژانتين (و همچنين برزيل) را شكست داد و لابد نسل فعلى فوتبال آرژانتين بسيار مايل به جبران آن رويداد در ۱۲ سال بعد از آن تاريخ است. اما تا آن زمان مى توان همچنان به وقايع بازى فراموش نشدنى سه شنبه دو «قدرت» بزرگ فوتبال امريكاى جنوبى در پكن انديشيد. ديه گو مارادونا ستاره و كاپيتان سابق تيم ملى آرژانتين كه با حضور در محل از نزديك بر مسابقه نظارت كرد، ديروز برزيل را خشن، بداخلاق و بيش از حد دفاعى توصيف نمود و گفت: «به ندرت برزيل را اين قدر منفى و دفاعى ديده بودم. آنها طورى بازى مى كردند كه معلوم بود هيچ خطرى از آنها تراوش نمى كند و براى حريف بى آزارند. آنها هيچگاه از تار و پودهاى دفاعى كه خود تنيده بودند، خارج نشدند و ياران شان به اندازه كافى به رونالدينيو كه در امور تهاجمى تنها بود، يارى نرساندند. هماهنگى آنها نيز كم بود. به واقع تيم كشور من از هر جهت بر آنها مى چربيد.»
باور نكردنى
نيجريه حريف فيناليست آرژانتين شايد فضاى متفاوتى را براى آنها فراهم آورد. اين تيم در برابر بلژيك از هر جهت قدرت نمايى كرد و از همان دقيقه ۱۷ كه توسط اولوبايو آده فمى گل اولش را زد، بر بازى سوار شد و دو گل از «چيبوزور اوكان كوو» كار بلژيكى ها را تمام كرد و از تك گل ديرهنگام لوران كيمان بازيكن ذخيره بلژيك اثر خاصى به جاى نماند. سامسون سياسيا مدافع و هافبك سابق تيم ملى نيجريه و مربى تيم اعزامى اين كشور به پكن گفت: «واقعاً باور نكردنى بود و حتى وقتى تابلوى نتايج را نگاه مى كرديم، ابهام مان رفع نمى شد.»
متوسط و معمولى
«اودم وينگى» بازيكن پرتلاش نيجريه نيز گفت: «ما واقعاً شايسته اين برد بوديم و هيچ دليلى ندارد كه در فينال هم كوتاه بياييم و برعكس خواست و هدف مان فتح آن بازى و قهرمانى است. توفيقى كه مال تمام آفريقايى ها باشد.» با اين حال بعيد است هضم شكست تلخ و يكطرفه براى برزيلى ها به آسانى تبعات بازى نيجريه ـ بلژيك باشد و قطعاً متهم اول، دونگا مربى برزيل است كه همواره به او اين اتهام را وارد كرده اند كه ظرف ۲۵ ماه هدايت زرد و آبى پوشان بيش از حد از بازيكنان متوسط و معمولى در تركيب آنان سود جسته و از مهارت هاى فنى و نبوغ فردى كه هميشه نقطه قوت اصلى برزيل بوده، كاسته است و اتهام خشونت مفرط نيز در اغلب اوقات متوجه برزيلى ها بوده است. وسيله و اتهامى كه شاگردان سرجيو باتيستا (آرژانتين) آن را تحمل كردند و به سرمنزل مقصود رسيدند.
 پنجشنبه 31 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن