تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرکس نماز را سبک بشمارد ، بشفاعت ما دست نخواهد یافت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806884823




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خبر


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: خبر
با نمايش آثار تاريخي
موزه هنر اسلامي در قطر گشايش مي يابد

حدود سه ماه ديگر، موزه هنر اسلامي قطر با نمايش آثار تاريخي ارزشمند از هنرمندان مسلمان در دوحه گشايش مي يابد.
به گزارش ايسنا، در موزه هنر اسلامي كه قرار است، 22 نوامبر سال جاري ميلادي در شهر دوحه كشور قطر با حمايت مالي يكي از شيوخ اين كشور گشايش يابد، آثار تاريخي فراواني از هنر اسلامي كه از موزه هاي مختلف جهان، بويژه موزه بريتانيا امانت گرفته شده اند، با هدف ايجاد پلي براي گفت وگو بين مسلمانان و غيرمسلمانان و نمايش تعاملات گسترده فرهنگي دولت قطر با موزه هاي ديگر كشورهاي جهان در معرض ديد قرار گيرند.
قرار است، در اين موزه كه با هدف تبديل كردن قطر به يك قطب فرهنگي منطقه اي برگزار خواهد شد، تنوع، زيبايي، پيچيدگي و اصالت هنر اسلامي به جهانيان معرفي شود.
به گفته مدير اين موزه، در اين مجموعه آثار تاريخي مختلفي از جمله نسخه هاي خطي، اشياي فلزي، شيشه اي، مجسمه هاي ساخته شده از عاج فيل، پارچه هاي تاريخي با نقوش زيبا و سنگ هاي قيمتي به نمايش درمي آيند.
موزه هنر اسلامي دوحه توسط يكي از معماران معروف جهان كه از برندگان جايزه طراحي پريتزكر است، طراحي شده و در طراحي آن از معماري تعدادي از بناهاي ارزشمند تمدن اسلامي استفاده شده است.
مدير موزه هنر اسلامي دوحه، آثاري را كه قرار است در آينده نزديك در اين موزه به نمايش درآيند، آثاري از بهترين هنرمندان مسلمان كشورهاي اسلامي از شرق تا غرب، از سمرقند تا كوردوا اسپانيا دانست و اعلام كرد كه بخش اعظم اين آثار توسط هنرمندان مسلمان كشورهاي اسپانيا، مصر، سوريه، عراق، تركيه، هندوستان، ايران و مناطقي از آسياي مركزي خلق شده اند.
از آثار تاريخي شاخصي كه قرار است در اين موزه به نمايش درآيند، به ظرف سفالي منقوش 1100 ساله كشف شده در بصره عراق، مجسمه برنزي هزار ساله كشف شده در يكي از كاخ هاي منطقه آندلس اسپانيا، اسطرلاب هزار ساله اي كه احتمالا در محوطه هاي تاريخي ايران يا عراق كشف شده، تكه هاي يك فرش قديمي ابريشمي 6000 ساله كه احتمالا به تيمور تعلق داشته است و نمونه اي از احكام حكومتي سلطان سليمان - امپراطور عثماني - مي توان اشاره كرد.

دبير جامعه هتل داران استان قزوين:
يك هتل خصوصي 22 ماه پيش كلنگ زني شد
و 15 درصد پيشرفت كرد

دبير جامعه هتل داران استان قزوين اظهار داشت: در شهر قزوين سه هتل و در استان پنج هتل فعال هستند كه همه خصوصي اند و هيچ مهمانسراي دولتي نيز در اين استان فعاليت نمي كند.
اكبر نوروزي اقبالي در گفت وگو با ايسنا، بيان كرد: با اجراي خصوصي سازي در هتل ها، دولت بايد هم چنان حمايت خود را از اين بخش داشته باشد. چون يك هتل دار بايد 20 ميليارد تومان در صنعتي سرمايه گذاري كند كه به صرفه نيست.
او گفت: دولت بايد براي بخش خصوصي وام درنظر بگيرد. اكنون سه هتل در استان قزوين كلنگ زني شده، ولي به دليل حمايت نشدن ازسوي دولت و ندادن وام، نيمه كاره رها شده اند. يك هتل خصوصي در استان قزوين 22 ماه پيش توسط استاندار كلنگ زني شد و تاكنون 15 درصد آن پيشرفت كرده است; اما هيچ وام و تسهيلاتي به آن نداده اند، ساخت آن متوقف شده و سرمايه خوابيده است.
وي ادامه داد: استان قزوين با داشتن 2500 كارخانه و شركت و 17 دانشگاه و ورود تعداد زيادي از گردشگران فقط پنج هتل دارد كه به هيچ وجه پاسخگوي نياز اقامتي گردشگران ورودي به اين استان نيستند.
نوروزي اقبالي تاكيد كرد: سرمايه گذار و مدير هتل به لحاظ فعاليت با يكديگر فرق مي كنند. فردي كه سرمايه گذار است، بايد هتل را در اختيار بگيرد. سپس براي مديريت و كارهاي اجرايي هتل از افراد آموزش ديده و تحصيلكرده در اين زمينه استفاده كند.
وي بيان كرد: معمولا افرادي به دنبال حرفه هتل داري مي روند كه در اين صنعت دست اندركارند، چون اگر فرد سرمايه خود را در زمينه هاي ديگر مانند مسكن استفاده كند، سود بيشتري به دست خواهد آورد و اين دليل آن است كه هتل سازي در ايران و استان قزوين كم است.
دبير جامعه هتل داران استان قزوين اظهار داشت: فعاليت زنجيره اي هتل ها در بخش خصوصي به آن بستگي دارد كه اين بخش فعاليت خود را آغاز كند و توانمندي هاي خود را نشان دهد و كار آن ها پيشرفت كند، حتما به صورت زنجيره اي مي توانند فعاليت كنند و هيچ مانعي مقابل آن ها نيست.
به گفته او، هتل داري و فعاليت هاي اجرايي بايد به بخش خصوصي واگذار شوند و سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري بايد بر فعاليت بخش خصوصي نظارت كند.
نوروزي اقبالي افزود: با خصوصي سازي در هتل، اگر درست از اين بخش حمايت شود، كيفيت ها بالا مي رود، چون سرمايه گذار بخش خصوصي براي سرمايه خود دلسوز است و تلاش مي كند تا استانداردها را در هتل افزايش دهد; اما در بخش دولتي براي مدير هتل هيچ فرقي نمي كند كه چه تعداد گردشگر وارد شود، چون او حقوقي ثابت را دريافت مي كند.

تغيير چهره گردشگري آذربايجان غربي
با احياي غاري باستاني

بخشدار بخش صفاييه شهرستان خوي گفت: احيا و بازسازي غار باستاني «علي شيخ» چهره گردشگري طبيعت استان آذربايجان غربي را مي تواند متحول كند.
سجاد چهره آرا در گفت وگو با ايسنا، ادامه داد: با توجه به رونق گردشگري طبيعي در سطح دنيا، احيا و بازسازي غار باستاني علي شيخ بايد در اولويت مسوولان قرار گيرد.
وي با بيان اين كه اين غار باستاني پتانسيل لازم را براي جذب گردشگران از سراسر دنيا دارد، اظهار كرد: با همكاري مسوولان بايد نقشه و تعداد دالان هاي موجود در اين غار ترسيم و شناسايي شوند. براساس افسانه هايي كه مردم اين منطقه روايت مي كنند، ادامه اين غار به كشور تركيه منتهي و حتي چند اسكلت انسان نيز داخل آن ديده شده اند.
بخشدار صفاييه با اشاره به غار علي صدر در همدان، بيان كرد: اين غار گردشگران و علاقه مندان بي شماري را به همدان كشانده است و غار علي شيخ نيز در صورت بازسازي و توجه كافي به آن جزو آثار گردشگري طبيعي در سطح كشور مي تواند شود.
غار باستاني علي شيخ در 45 كيلومتري خوي در بخش صفاييه واقع است و بخش هاي باستاني از دوره اورارتوها داخل و خارج اين غار وجود دارند.

توسعه گردشگري تايلند با استفاده از فيل ها

با لغو ممنوعيت استفاده از فيل ها براي جابه جايي گردشگران در يكي از شهرهاي تايلند، سوار شدن بر فيل ها به جاذبه گردشگري اين شهر تبديل شده است.
به گزارش ايسنا، در سال هاي اخير، گردشگراني كه به شهرهاي مختلف تايلند، به ويژه شهر سورين (Surin) سفر مي كنند، وقتي خسته هستند و مي خواهند با يك وسيله حمل ونقل به مقصد برسند، با سوار شدن بر فيل هاي چهار تني مي توانند به مقصد برسند.
پس از لغو ممنوعيت استفاده از فيل هاي مسافربر در خيابان هاي شهر سورين تايلند در سال 1989 ميلادي، سوار شدن بر فيل ها و گردش با آن ها در شهر به جاذبه اصلي گردشگري شهر سورين تبديل شد.
اكنون پسران زيادي با فيل هاي چهار تني به جابه جايي مسافران در شهر سورين مشغول اند و با دريافت مبلغي حدود 16 دلار، گردشگران را در شهر مي گردانند. البته اين رقم در ماه هاي دسامبر و فوريه كه اين شهر ميزبان بيشترين تعداد گردشگران است، به 32 دلار افزايش مي يابد.
ازسوي ديگر، حمل ونقل انسان با فيل در پايتخت تايلند - بانكوك - با وجود ممنوعيت، افزايش يافته و آن را به جاذبه دوم گردشگري اين شهر پس از معابد زيباي آن تبديل كرده است.
تايلند در جنوب شرقي آسيا واقع شده است و آب وهواي گرم و مرطوب دارد. دولت تايلند در سال هاي اخير تلاش هاي زيادي را براي توسعه صنعت گردشگري انجام داده كه حاصل آن تبديل شدن اين صنعت به منبع دوم درآمدهاي دولت پس از صادرات برنج است.
 پنجشنبه 31 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 277]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن