تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بلند مرتبه ترين مردم نزد خداوند در روز قيامت كسى است كه در روى زمين بيشتر در نصیحت و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815353231




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگهداري از خاطره هاي كاغذي


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: نگهداري از خاطره هاي كاغذي
يكي از روش هاي بسيار مناسب براي ثبت خاطرات، تصويربرداري است كه نوع ثابت آن يعني عكاسي از جمله قديمي ترين و مهمترين روش ها به حساب مي آيد. همان طور كه عكاسي هنري است كه انجام آن بطور حرفه اي نيازمند داشتن دانش كافي پيرامون اين تكنيك نه چندان ساده است، مرحله بعدي يعني نگهداري از اين خاطرات كاغذي نيز از اهميت بسزايي برخوردار است. البته امروزه با پيشرفت علم و تكنولوژي، تصويربرداري نيز در همه انواع آن دچار تحولاتي عمده گشته و دوربين هاي عكاسي معمولي جاي خود را به دوربين هاي ديجيتالي داده و كارت هاي حافظه، جايگزين حلقه هاي فيلم شده اند ولي اين تغييرات هنوز گسترده نبوده و كماكان دوربين هاي سبك قديم كاربرد بسياري را در سطح جهان دارا هستند. در كشور ما نيز در ايامي مانند روزهاي نوروز، تعطيلات تابستان و...، به جهت كثرت مسافرت ها و همچنين ديد و بازديدها، بازار عكاسي چه از نوع معمولي و چه از نوع ديجيتالي حسابي داغ بوده و به هر آتليه عكاسي كه سر بزنيد شاهد انبوهي از فيلم ها، كارت هاي حافظه يا CD خواهيد بود كه براي چاپ سفارش داده شده اند. اما نكته اينجاست كه پس از انجام عكاسي و تحويل عكس هاي چاپ شده، براي حفظ اين خاطرات كاغذي چه بايد كرد؟ و از چه طريق مي توان طول عمر آن ها را افزايش داد؟ براي اينكه عكس هاي آلبوم هايتان هميشه مثل روز اول باشد، نكته هاي زير مد نطر داشته باشيد:
1) پس از گرفتن عكس ها از عكاسي با تطبيق آنها با نگاتيوهايشان شماره هر عكس را پيدا كرده و در پشت آن يادداشت كنيد. با اين كار، هنگامي كه بخواهيد هر يك از آنها را دوباره چاپ كنيد، به راحتي شماره آنها در دسترس بوده و نگاتيوها بارها و بارها با انگشتان دستان تماس پيدا نمي كند. البته اين مسئله در مورد عكاسي معمولي صدق مي كند در عكاسي ديجيتالي تنها كافي است شما در كامپيوتر و يا صفحه نمايش دوربين خود، عكس ها را انتخاب كرده و چاپ نماييد در ضمن به جهت آنكه امكان ذخيره عكس هاي بسياري با توجه به ظرفيت كارت حافظه دوربين شما وجود دارد، شما مي توانيد تعداد زيادي عكس گرفته و تنها عكس هاي دلخواه را براي قرار دادن در آلبوم يا قاب عكس چاپ كرده و بقيه را بعنوان يادگار بر روي لوح فشرده اي (CD) ذخيره كنيد. به اين ترتيب دسترسي به عكس ها و همچنين چاپ مجدد آنها همواره امكان پذير خواهد بود. البته بطور كلي انتقال كليه عكس ها چه چاپ شده و يا چاپ نشده، در يك و يا چند CD ضروري است زيرا اين CDها در واقع نقش همان نگاتيو را براي دسترسي هاي بعدي ايفا خواهند كرد.
2) در پشت هر يك از عكس ها برچسبي حاوي مكان، تاريخ (روز، ماه و سال) و مختصر توضيحات لازم در مورد آن مكان و افراد موجود در عكس و همچنين شماره خود عكس با توجه به نگاتيوها بچسبانيد. عوامل مهم آسيب رساننده به عكس شامل رطوبت و دماي بالا، نور، حشرات و حتي خاك و آلودگي هوا هستند. البته عكس هاي سياه و سفيد نسبت به عكس هاي رنگي حساسيت كمتري دارند ولي به هر حال تركيب آنها بطور قطع باعث صدمه رسيدن به عكس ها مي شود. لذا آنها را همواره در مكاني خشك، خنك و تاريك نگهداري كنيد. اين شرايط در مورد نگهداري فيلم هاي خام و نگاتيو هم صدق مي كند كه البته در مورد فيلم هاي خام موضوع تعيين كننده، تاريخ انقضاي حك شده روي فيلم است.
3) هرگز عكس هايتان را در كمد آشپزخانه، زيرزمين، اتاق زيرشيرواني يا پاركينگ نگهداري نكنيد. اين مكان ها معمولا چندين عامل آسيب رساننده شامل گرما، رطوبت، خاك و حشرات را همزمان دارا هستند.
4) بهترين محل براي نگهداري عكس ها، آلبوم است. اين روزها اغلب عكاسي ها به همراه عكس هاي چاپ شده، آلبوم هاي موقتي را دراختيار مشتريان خود قرار مي دهند ولي اگر به هر دليلي آلبومي در دسترس نداشتيد، مي توانيد از جعبه هاي لوازم مختلف مانند جعبه كفش يا هر جعبه ديگري كه به لحاظ ابعاد با عكس ها متناسب باشد، استفاده كنيد.
5) در مرحله نگهداري عكس هاي بدون آلبوم، رعايت دو نكته ضروري است. اول آنكه در لابه لاي هر عكس كاغذي قرار داده تا عكس ها با يكديگر تماس پيدا نكنند، دوم آنكه هيچ گاه عكس ها را بر روي هم با كش و يا باند پارچه اي بطور محكم نبنديد زيرا به مرور زمان به هم چسبيده و آسيب مي بينند.
 پنجشنبه 31 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 141]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن