تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در عمل مؤمن يقين ديده مى‏شود و در عمل منافق شك.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815492767




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير نيرو: استيضاح هر وزيري، حق مجلس است


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: وزير نيرو: استيضاح هر وزيري، حق مجلس است


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: فتاح درخصوص خبر استيضاح خود گفت: بحث استيضاح در مجلس دايمي و جاري است و استيضاح هر وزيري، حق مجلس است.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، پرويز فتاح وزير نيرو طي نشست امروز خود در پاسخ به سوالات خبرنگاران در خصوص شايعه استيضاح و مهلت 15 روز خود براي كاهش خاموشي ها اعلام كرد: هميشه از سوي نمايندگان مجلس سوالاتي مطرح مي شود و ما موظفيم كه ادله خود را ارايه دهيم.
وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا در زمستان كمبود برق خواهيم داشت تصريح كرد: هر سال مساله موجود در رابطه با سوخت رساني بوده است كه مي توان گفت كمبود برق ناشي از عدم سوخت رساني نبوده است.
وزير نيرو اظهار داشت: در حال حاضر 71 درصد از مخازن مازوت و 65 درصد از مخازن گازوئيل پر است كه تا نيمه مهرماه و حداكثر اوايل آبان ماه تكميل خواهد شد.
وي با ذكر اينكه تا آخر شهريورماه 400 هزار متر مكعب مخزن به مخازن موجود افزوده مي شود گفت: وزارت نفت تعهد داده است كه مخازني كه كار ساخت آنها به اتمام خواهد رسيد را پر كند.
اين مقام آگاه با ذكر اينكه از دي ماه به بعد، به مدت سه ماه، شركت ملي گاز به طور متوسط روزانه 30 ميليون متر مكعب گاز به نيروگاه ها تحويل مي دهد گفت: با وارد مدار شدن يك يا دو فاز از عسلويه 50 ميليون متر مكعب بر توليدات گاز اضافه مي شود و از طريق تركمنستان نيز در حدود 25 ميليون متر مكعب گاز وارد خواهد شد.

**استفاده از ظرفيت برق- آبي ها در سال گذشته انجام تعهد بوده است
فتاح درخصوص اينكه چرا در زمستان گذشته از تمام ظرفيت نيروگاه هاي برق- آبي استفاده كرده اند گفت: اگر از ظرفيت توليد اين نيروگاه ها استفاده نمي شد به همان اندازه با خاموشي مواجه بوديم.
وي افزود: در حال حاضر نيز از تمام امكانات استفاده خواهيم كرد و تنها به دليل ملاحظات آبي است كه نيروگاه هاي برق – آبي را از مدار خارج مي كنيم.

**افزايش همكاري هاي ايران و ارمنستان
وزير نيرو در اين رابطه اذعان داشت: در حال حاضر ارمنستان به تمام تعهدات خود مبني بر صدور روزانه 250 مگاوات برق به ايران عمل مي كند.
وي افزود: ارمنستان تنها كشوري است كه در منطقه نيروگاه اتمي دارد.

** در حذف يارانه ها دهك هاي پايين نيز مدنظر خواهد بود
فتاح درخصوص تثبيت قيمت ها گفت: از سال 83 اين مصوبه به مجلس هفتم ارايه شد و در حال حاضر نيز تصويب آن منتظر تصميم دولت و مجلس است.
وي افزود: بايد به اين قضيه منصفانه نگاه كرد، چرا كه قطعاتي كه از خارج از كشور براي نيروگاه ها تامين مي شود، همچنين سيمان و مسي كه در نيروگاه ها مصرف مي شود نيز گران شده است.
فتاح خاطرنشان كرد: براي فروش برق به نرخ 77 تومان دهك هاي پايين جامعه نيز در نظر گرفته خواهند شد.

**900 هزار انشعاب غير مجاز وجود دارد
فتاح در خصوص هدر روي برق اعلام كرد: در حال حاضر مقدار هدر رفت برق 18 درصد است كه چهار درصد آن مربوط انشعاب هاي غير مجاز است.
وي افزود: دولت در اين زمينه ضعيف عمل كرده و ما نتوانسته ايم به درستي از ضوابط استفاده كنيم.

**سرمايه گذاري 500 ميليون دلاري تركيه در ايران
وزير نيرو درخصوص سرمايه گذاري هاي خارجي در صنعت برق گفت: كشور تركيه آماده سرمايه گذاري در احداث شش هزار مگاوات نيروگاه برق – آبي و حرارتي است و در مرحله اول نيز 500 ميليون دلار سرمايه گذاري مي كند.
وي اذعان داشت: كشور امارات نيز خواستار برقراري ارتباط الكتريكي با ايران است.
فتاح گفت: مطالعاتي درخصوص احداث خط دريايي خليج فارس با ظرفيت هزار مگاوات نيز انجام شده است.
وي بيان كرد: همچنين در مورد يك خط 400 با ظرفيت هزار مگاوات نيز از تاجيكستان و افغانستان به ايران توافق شده است./02/120
 چهارشنبه 30 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن