تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس حقيقت را از طريق قرآن نشناسد، از فتنه ها بركنار نمى ماند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815184761




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس سازمان نظام پزشكي: آينده پزشكي كشور با ابهامات جدي مواجه است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس سازمان نظام پزشكي: آينده پزشكي كشور با ابهامات جدي مواجه است
خبرگزاري فارس: رئيس كل سازمان نظام پزشكي گفت: تشديد نابساماني ديرين اقتصاد پزشكي، ناكارآمدي بيمه‌ها، اعمال محدوديت‌ها آينده پزشكي كشور را با ابهامات جدي مواجه كرده است.


به گزارش خبرگزاري فارس، شهاب الدين صدر، با انتشار پيامي در آستانه فرا رسيدن روز پزشك (يكم شهريور) زاد روز توليد حكم ابوعلي سينا با انتقاد از وضع نابسان خدمات پزشكي در كشور اين را فرصت مناسبي دانست تا مسئولان نسبت به رفع مشكلات جامعه پزشكي تلاش كنند.
وي افزود: زاد روز حكيم ابوعلي سينا و روز پزشك، نماد قدرشناسي ايرانيان از فرهيختگان و استعدادهاي درخشاني‌ است كه با تزيين دانش به اخلاق و ايثار، در فرهنگ غني و تمدن كهن ايران اسلامي جايگاهي والا و پرافتخار يافته‌اند و با برخورداري از حكمت و معرفت، پيشگامان تحولات اجتماعي و توسعه علمي كشور به شمار مي‌آيند.
اين روز همچنين فرصت مناسبي است تا مسئولان نسبت به مشكلات، حقوق و انتظارات اين گروه از سرمايه‌هاي علمي كشور براي حضوري شايسته‌تر در عرصه ارتقاي سلامت هم ميهنان توجه و اهتمام ويژه‌اي داشته باشند.
وي ادامه داد: جامعه پزشكي ايران اسلامي براي صيانت از جايگاه والاي ديرين خود كه در تاريخ پزشكي جهان، با اسطوره‌هايي چون ابوعلي سينا سرآمد توليد علم به شمار مي‌آيد، دوران دشوار و پرمخاطره‌اي را تجربه مي‌كند. نظام سلامت كشور علي‌رغم شايستگي‌هاي بي‌شمار جامعه پزشكي، در نتيجه ساختار و ضوابط ناكارآمد به ‌ويژه نابساماني اقتصاد سلامت، در ارايه خدمات مطلوب، تامين حقوق بديهي مردم و جامعه پزشكي و جلب رضايت ايشان ناكام مانده است.
رئيس كل سازمان نظام پزشكي با اشاره به نابساماني‌ها و مشكلات جامعه پزشكي در پيام خود آورده است: طي سال‌هاي اخير تشديد نابساماني ديرين اقتصاد پزشكي، ناكارآمدي بيمه‌ها، اعمال محدوديت‌ها، ضوابط دست‌ و پاگير و اختلال در نظام ارزش‌گذاري خدمات پزشكي به ويژه در بخش دولتي آثار نامطلوبي برجاي گذاشته و تغيير محسوس گرايش نخبگان جوان در انتخاب رشته تحصيلي آزمون‌هاي ورودي دانشگاه‌ها و نيز انتخاب رشته آزمون‌هاي دستياري، گرايش دانش آموختگان پزشكي به مشاغل غير مرتبط، كاهش انگيزه‌ها براي خدمات پزشكي پرخطر و مهاجرت گسترده دانش‌آموختگان جوان، آينده پزشكي كشور را با ترديدها و ابهامات جدي مواجه كرده است.
وي گفت: سازمان نظام پزشكي در چارچوب سياست‌هاي كلان خود و در راستاي چشم انداز 20 ساله كشور، اصلاحات بنيادين در ساختار نظام سلامت با تكيه بر استقرار نظام پزشك خانواده، سطح بندي خدمات و ارجاع، تبيين جايگاه بخش خصوصي در نظام سلامت، تبيين شرح وظايف و تنظيم مناسبات گروه‌هاي مختلف پزشكي، پيگيري مي‌كند.
صدر افزود: ارتقاي كيفيت و استانداردسازي خدمات پزشكي در جهت ارتقاي سلامت و رضايتمندي هم‌ميهنان و ساماندهي اقتصاد پزشكي كشور از طريق تغيير رويكرد دولت نسبت به سلامت و سرمايه‌گذاري كافي براي تأمين سلامت هم ميهنان با افزايش سهم سلامت از درآمد ناخالص داخلي و بودجه عمومي كشور، اصلاح سرانه درمان و تعرفه‌هاي خدمات پزشكي مطابق موازين كارشناسي و واقعيات اقتصادي، اصلاحات در ساختار و سازوكار بيمه‌هاي سلامتي و بيمه‌هاي اجتماعي با استفاده از تجربيات و الگوهاي موفق جهان و طراحي ساز و كار مناسب براي تحقق عدالت از نظر درآمد ميان گروه‌هاي مختلف جامعه پزشكي نيز از جمله مسائلي است كه در اولويت رسيدگي و توجه از سوي اين سازمان است.
وي با اشاره به انتظارات جامعه پزشكي از مسئولان كشور گفت::جامعه پزشكي از مسئولان بلند پايه نظام انتظار دارد تا مطابق اصول صريح قانون اساسي با يادآوري و تاكيد بر اولويت تامين خدمات بهداشتي درماني مطلوب براي تمام هم‌ميهنان در مجموعه سياست‌ها و برنامه‌هاي اجرايي كشور و تذكر به مسئولان دستگاه‌هاي اجرايي، بستر مناسب براي اجراي اصول مربوط به سلامت در برنامه چهارم توسعه، سرمايه گذاري مادي و معنوي متناسب و افزايش اعتبارات نظام سلامت، اصلاح نظام مديريت منابع و ارتقاي كيفيت خدمات سلامت را فراهم آورند.
وي در ادامه پيام خود خطاب به رسانه هاي گروهي و اصحاب رسانه آورده است: سازمان نظام پزشكي از اصحاب رسانه براي تمركز بيشتر بر بيان حقايق و واقعيت‌هاي موجود در نظام سلامت، پيگيري حقوق مردم در حوزه بهداشت و درمان در چارچوب موازين علمي و كارشناسي و نيز سرمايه‌گذاري در امر آموزش همگاني و ارتقاي فرهنگ سلامتي دعوت مي‌كند.
رئيس سازمان نظام پزشكي همچنين با اشاره به فعاليت‌هاي سازمان نظام پزشكي اعلام كرد: دوره اخير فعاليت سازمان نظام پزشكي كه با فرازو نشيب‌هاي بسيار همراه بود، علاوه بر مقابله با كارشكني‌ها و بحران سازي‌هاي دستگاه‌هاي اجرايي در زمينه تعرفه‌هاي پزشكي و صيانت از اختيارات قانوني، صرف بازشناسي و فعال سازي ظرفيت‌هاي مختلف قانوني سازمان همچون نظارت بر تبليغات مرتبط با سلامت، اجراي شايسته تكاليف قانوني جديد همچون صدور پروانه‌ها و پياده ‌سازي ساختار جديد انتظامي، برنامه‌ريزي بلندمدت از طريق تصويب سياست‌هاي كلان سازمان، مشاركت فعال و موثر در سياستگذاري‌هاي نظام سلامت، توسعه ساختار سازماني، تمركززدايي و تقويت سازمان‌هاي نظام پزشكي در سراسر كشور، جست و جوي منابع مالي پايدار و افزايش سرمايه‌هاي مادي سازمان شد.
وي گفت: مهم‌ترين دغدغه منتخبان نظام پزشكي اين بود كه الگويي شايسته و تجربه‌اي موفق از سياست نظام جمهوري اسلامي در واگذاري امور به مردم و اعتماد به سازمان‌هاي مردم نهاد به نمايش گذاشته شود.
وي در ادامه مي‌افزايد: در ماه‌هاي پاياني اين دوره از فعاليت نظام پزشكي، انتخابات سراسري هيئت‌هاي مديره نظام پزشكي در سراسر كشور فرصتي تاريخي براي مشاركت فراگير، اقتدارآفرين و سرنوشت‌ساز جامعه پزشكي و پايان دادن به همه رفتارهاي ناصواب و برخوردهاي ناعادلانه است.
رئيس سازمان نظام پزشكي با قدرداني از شكيبايي و متانت اعضاي فرهيخته جامعه پزشكي، براي تمامي همكاران و خانواده‌هاي صبور ايشان آرزوي موفقيت و ابراز اطمينان كرده كه جامعه پزشكي در سايه اتحاد، انسجام و ايستادگي، همه موانع را از پيش روي برخواهد داشت و مسير حركت پرشتاب به سمت آينده‌اي درخشان و پرافتخار را هموار خواهد كرد.
انتهاي پيام/ز
 چهارشنبه 30 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن