تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خرج کردن در راه طاعت خدا دریغ مکن وگرنه دو برابرش را در راه معصیت او خرج خوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815327007




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون رييس جمهور: بصيرت ديني اصلي‌ترين نياز امروز بشر است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: معاون رييس جمهور: بصيرت ديني اصلي‌ترين نياز امروز بشر است
داخلي. اجتماعي. همايش. انديشه‌مطهر. مازندران.

معاون رييس جمهور و رييس سازمان ملي جوانان اصلي‌ترين نياز امروز بشر را بصيرت ديني دانست.

حجت‌الاسلام "محمدجواد حاج‌علي‌اكبري" روز چهارشنبه در پنجمين همايش سالانه انديشه مطهر كوثر فكري جنبش دانش‌آموزي در اردوگاه بادله ساري افزود:
مهمترين نياز براي تمام انسان‌ها به ويژه جوانان در عصر غيبت همان بصيرت ديني است.

وي اظهارداشت: اگر كسي بدون جزيي نگري و روشن و شفاف به بصيرت ديني دست يابد در واقع مقدمات سعادت و خوشبختي خود در دنيا و آخرت را فراهم كرده است.

وي تصريح كرد: در روايات ديني و دعاها نيز دست يابي به بصيرت ديني به طور متعدد مورد تاكيد قرار گرفته است.

نماينده رهبر معظم انقلاب اسلامي در اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانش‌آموزان با عنوان اينكه، دين هنگامي به كمك بشر مي‌آيد كه آميخته با بصيرت ديني باشد، افزود: سعادت و خوشبختي بشر در گرو بصيرت ديني است..

به گزارش خبرنگار ايرنا، حجت‌الاسلام "حاج‌علي اكبري" افزود: مواجهه آزادانه، آگاهانه، خردمندانه، خالصانه و مجاهدانه با دين خدا همان بصيرت ديني است.

به گفته او قرآن كريم به انسان اين امكان را مي‌دهد كه با چشم خداوند به دنيا نگاه كند و اگر انسان شكر دين را به عنوان يك نعمت بزرگ الهي به جا نياورد به حسرت ابدي مبتلا مي‌شود.

وي تحجر و كج‌فهمي از دين را به عنوان دو عامل مهم و تهديدكننده براي بصيرت ديني ذكر كرد و گفت: در طول تاريخ متحجرين با فهم كج و ناقص خود از دين كمر اسلام را شكستند.

وي افزود: مداخله جهالت و ناداني و مواجهه با هوس‌هاي نفساني باعث مي‌شود كه انسان از فوايد و نعمات دين خداوند بهره‌مند نشود.

وي شكرگذاري ، سرمايه‌گذاري، پيگيري، توجه به منابع عميق اسلامي، خلوص‌نيت، تقوي كامل و توسل به ائمه‌اطهار را ازجمله مواردي عنوان كرد كه در دستيابي انسان به بصيرت ديني بسيار موثر است.

معاون رييس جمهور و رييس سازمان ملي جوانان در بخش ديگر سخنان خود توجه به آثار استاد شهيد مرتضي مطهري به عنوان يك دين‌شناس بزرگ به ويژه براي قشر جوان را بسيار حايز اهميت دانست و گفت: توجه به آثار شهيد استادمطهري تا حد زيادي نياز جوانان را در تامين بصيرت ديني كمك مي‌كند.

وي گفت: استاد مطهري به عنوان يك دين شناس، زيبايي ابعاد و عظمت دين را تا حد زيادي براي ما تبيين كرد.ك/‪۳‬
 چهارشنبه 30 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن