تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815571227




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ساآكاشويلي؛ رئيس‌جمهور صهيونيست گرجستان يا صهيونيستي گرجي


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: ساآكاشويلي؛ رئيس‌جمهور صهيونيست گرجستان يا صهيونيستي گرجي
رئيس‌جمهور گرجستان به حدي براي نشان دادن صداقت خود به لابي ‌صهيونيست تلاش كرده است و مي‌كند كه شايد بتوان او را رئيس‌جمهور صهيونيست گرجستان يا صهيونيستي گرجي ناميد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران "ميخائيل ساآكاشويلي" در حالي جنگ عليه اوستياي جنوبي را آغاز كرد كه بسيار زود كنترل آن را از دست داد و در مقابل واكنش شديد روسيه كوتاه آمد.
بسياري از كارشناسان و تحليلگران معتقدند، رئيس‌جمهور گرجستان به تحريك غرب و ترغيب سران غرب،‌ تهاجم عليه اوستياي جنوبي را آغاز كرد و در حالي كه خود را دلگرم به حمايت غرب به ويژه حمايت آمريكا مي‌ديد به ناگاه خود را در مقابل پاسخ تند سران مسكو تنها ديد و قافيه را در منطقه جدايي‌طلب اوستيا باخت تا برايش روشن شود كه غرب به هر قيمتي، حاضر به دفاع كردن از تفليس نيست.
ساآكاشويلي دو شب گذشته در كنفرانسي خبري تاكيد كرد، وي در تماس پياپي با "ديك چني" معاون رئيس جمهوري و "كاندوليزا رايس" وزير امور خارجه آمريكاست.
پس از آغاز حمله گرجستان به اوستيا، اخباري به گوش رسيد كه رژيم‌صهيونيستي گرجستان را پيش از جنگ و در زمان جنگ تغذيه تسليحاتي كرده است.
گرجستان در شمار كشورهايي است كه پس از فروپاشي اتحاد جماهير شوروي هميشه در معرض ترغيب‌ و تحريك‌هاي شديد غرب بوده است تا به مانعي براي روسيه تبديل شود. در حقيقت همگام شدن گرجستان با سياست‌هاي آمريكا با هدف وارد آوردن ضربه‌اي كاري بر پيكره امنيت ملي روسيه است.
ارتش گرجستان از جمله ارتش‌هايي است كه براي جلب رضايت آمريكا، در اشغال عراق و حمله به اين كشور تماما همراه ارتش آمريكا بود. گرجستان پس از آمريكا و انگليس بيشترين شمار سرباز را در مقايسه با ديگر كشورها داشته است به طوريكه شمار آن دوهزار نفر اعلام شده بود.
تاكنون سران تفليس هر كاري كه از دستشان بر مي‌آمده است انجام داده‌اند، تا پايگاهي از پايگاه‌هاي سپر موشكي بشوند كه اعضاي پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) تلاش مي‌كنند در اروپاي شرقي و با هدف محاصره روسيه آن را تاسيس كنند.
علاوه بر اين گرجستان از اوائل دهه 90 روابطي تنگاتنگ و گسترده با اسرائيل برقرار كرد و تسليحات و سلاح‌هاي جنگي به ويژه در زمينه دفاع هوايي از اسرائيل به ارزش صدها دلار خريداري كرد.
روزنامه هاآرتص در اين خصوص مي‌نويسد: در حاليكه گرجستان به ضعف شديد مالي دچار است، معامله‌‌هاي خريد سلاح تفليس از تل‌آويو، اخيرا به مرز 500 ميليون دلار رسيده است.
"ويتالي چوركين" نماينده روسيه در سازمان ملل، با اشاره به خريد سلاح گرجستان مي‌گويد، گرجستان از لحاظ سرعت در خريد تسليحات در ميان كشورهاي جهان از همه سريع‌تر عمل كرده است و اكنون در رتبه نخست قرار دارد.
چوركين مي‌افزايد: بودجه و هزينه نظامي گرجستان در سال‌هاي اخير 30 برابر شده است.
نماينده روسيه در سازمان ملل با اشاره به اوكراين نيز مي‌گويد، اوكراين نيز تاكنون خود را به انواع سلاح‌ها مجهز كرده است.
نماينده روسيه در سازمان ملل معتقد است، همه به نقش اسرائيل در مسلح كردن اوكراين آگاه هستند و كسي نيست كه از اين امر آگاه نباشد.
در تاييد اين سخن چوركين "ساآكاشويلي" يكشنبه شب (سه روز پيش) در كنفرانسي خبري اذعان كرد: اين امري ثابت شده است كه سلاح‌هاي اسرائيل بسيار موثر است.
وي در اين كنفرانسي خبري كه در دفتر وي برگزار شد، اظهارات مقامات رژيم‌صهيونيستي مبني بر معلق شدن كمك نظامي تل‌آويو به گرجستان را رد و تاكيد كرد: من چيزي درباره آن نشنيده‌ام.
ساآكاشويلي در ادامه تصريح كرد، از مشكلاتي كه در ارسال هواپيماهاي بدون سرنشيني كه ارتش گرجستان سفارش خريد آن را به شركت‌هاي اسرائيلي داده است مطلع است ولي از متوقف شدن محموله‌هاي كمك نظامي بي‌خبر است.
از سوي ديگر اسرائيل نيز جنگ گرجستان با اوستياي جنوبي را از هر لحاظ به سود خود مي‌بيند؛ چه گرجستان پيروز بشود چه شكست بخورد.
دليل اين امر، اين نيست كه "ديويد كيزراشويلي" وزير دفاع گرجستان يا "تمور ياكوباشويلي" وزير همگرايي گرجستان، افرادي اسرائيلي‌اند يا اينكه صدها ژنرال اسرائيلي كه پس از گزارش وينوگراد كناره‌گيري كردند به عنوان مشاور نزد وزير دفاع گرجستان به كار مشغولند. بلكه دليل اين كه اين جنگ از هر لحاظ به سود اسرائيل است اين است كه اسرائيل عملا در صحنه جنگ آزمايشي سلاح‌هاي روسي كه ارتش‌هاي ضد اسرائيلي سوريه و ايران از آن استفاده مي‌كنند، حضور دارد.
تاكنون روسيه بارها از موضوع فروش سلاح اسرائيل به گرجستان شكايت كرده است و حتي به سران تل آويو هشدار داده است تا اين روند را متوقف كنند و حتي برخي اطلاعات رسيده، نشان مي‌دهد كه گاهي اوقات اين روند متوقف شده است.
سران رژيم‌صهيونيستي نيز از بيم آنكه فروش بيش از حد سلاح به گرجستان سبب شود روسيه نيز در مقابل فروش سلاح روسي را به سوريه و ايران افزايش بدهد، روندفروش سلاح اسرائيلي را به گرجستان كند كردند.
حقيقت اين است كه هم‌اكنون صدها كارشناس اسرائيلي همچنان در گرجستان فعال هستند و تكنولوژي اسرائيلي را، حتي به هنگام جنگي كه جان آنها رابه خطر انداخته است، به كار مي‌گيرند.
ژنرال "گال هرش" صهيونيست، كه پس از شكست و ناكامي‌هاي جنگ 33 روزه رژيم‌صهيونيستي عليه لبنان از منصب خود كناره‌گيري كرد، يكي از تاجران سلاحي است كه سرگرم انتقال تجهيزات نظامي اسرائيل به گرجستان و آموزش نيروهاي گرجي است.
وي با تاسيس شركت "ديفنس شيلد" و به همراه ژنرال احتياط "اسرائيل زيو" صاحب شركت "گلوبال سست"، مشغول آموزش نيروهاي پياده نظام گرجي است.
از ديگر شركت‌هاي موجود در گرجستان نيز مي‌توان به "نيرتال" اشاره كرد كه به رياست و مالكيت "نير شائول" به آموزش نيروهاي پياده نظام گرجي مشغول است.
از سوي ديگر، ميخائيل ساآكاشويلي رئيس‌جمهور گرجستان نيز چندان كمتر از وزير دفاع و وزير همگرايي دولت خود با رژيم‌صهيونيستي در ارتباط نيست.
وي در مارس گذشته، بيشتر اوقات سفر خود را به آمريكا براي ديدار و گفت‌وگو با رهبران سازمان‌هاي صهيونيست در آمريكاي شمالي كنار گذاشت. رهبراني كه آماده سفر به گرجستان بودند.
ساآكاشويلي در جمع رهبران سازمان‌هاي صهيونيست در آمريكا گفت "سلامت آمريكا سلامت اسرائيل است. جنگ در عراق خط مقدم جنگ با تروريسم است. ما به ايران اجازه نخواهيم داد به خواسته‌ها و اهداف خود برسد".
رئيس‌جمهور گرجستان در سخناني ديگر در مارس گذشته در آمريكا براي ابراز خلوص خود به لابي صهيونيسم اعلام كرد: هر گزندي كه به اسرائيل برسد گويي كه به گرجستان رسيده است.
ساآكاشويلي براي بدست آوردن حمايت لابي صهيونيست حتي پا را فراتر از اين گذاشت و سوگند ياد كرد كه "تنها مكاني كه من در آن احساس مي‌كنم در وطن خود هستم، اسرائيل است".
به نظر مي‌رسد ساآكاشويلي كه چند ماه پيش سخنان ضد ايراني و اظهاراتي در بدست آوردن رضايت لابي صهيونيسم بر زبان رانده بود براي اينكه خلوص گفتار و كردار خود را به صهيونيست‌ها ثابت كند تصميم مي‌گيرد تا با حمله به اوستياي جنوبي با يك تير چند نشان را بزند و اهداف متحدان غربي خود را دنبال كند.
يك از اين اهداف اين است كه دستگاه‌هاي جاسوسي اسرائيلي كه انواع تجهيزات مانند هواپيمايي جاسوسي بدون خلبان، سلاح‌هاي الكترونيكي اخلالگر و سامانه‌هاي تحليل اطلاعات را در اختيار دارد با به راه افتادن عمليات‌هاي نظامي پيچيده در منطقه درگيري گرجستان با اوستيا، ‌انواع عملكرد فن‌آوري‌هاي جنگي و نظامي روسي را مطالعه و آزمايش كرد.
آزمايشي كه امكان آن براي اسرائيل وجود ندارد، مگر اينكه مستقيما با ارتش سوريه و ايران وارد جنگ شود، جنگي كه هزينه‌اي بسيار هنگفت خواهد داشت.
از سوي ديگر برخي كارشناسان معتقدند، غرب با تحريك تفليس در پي ارزيابي واكنش مسكو بود تا بدين ترتيب برآوردي درست از قدرت و چگونگي واكنش مسكو بدست بياورد.
اين در حالي است كه گرجي‌هايي كه نان صادرات گاز و نفت روسيه را _كه از خاك آنان انجام مي‌شود_ مي‌خوردند در زمان رياست‌جمهوري ساآكاشويلي بيشترين دشمني را با دو همسايه خود يعني ايران و روسيه در پيش گرفتند.
ولي جنگ اخير در اوستياي جنوبي كاملا روشن كرد كه متحدان و دوستان تفليس چگونه حتي براي كمك به ساآكاشويلي تحركي از خود نشان ندادند. اين در حالي است كه گرجستان گذرگاه راهبردي نفت و گاز منطقه دريايي خزر به غرب است.
انتهاي پيام/.
 چهارشنبه 30 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن