تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): هرگاه سفره پهن مى‏شود، چهار هزار فرشته در اطراف آن گرد مى‏آيند. چون بنده ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812982263




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نماينده مردم مشهد در مجلس: رفع چالش‌هاي اجتماعي نيازمند حضور جوانان در مسجد است


واضح آرشیو وب فارسی:شبكه خبر دانشجو: نماينده مردم مشهد در مجلس: رفع چالش‌هاي اجتماعي نيازمند حضور جوانان در مسجد است
قاضي‌زاده، نماينده مردم مشهد در مجلس شوراي اسلامي گفت: در شرايطي كه ما در نظام تعليم و تربيت، خانواده و ديگر بخش‌هاي اجتماعي با چالش‌هاي جدي روبرو هستيم، بايد حضور جوانان را در مساجد تقويت كنيم.
به گزارش گروه فرهنگي «شبكه خبر دانشجو»، دكتر اميرحسين قاضي‌زاده در جمع برادران برگزيده همايش «انديشه‌هاي آسماني» در مشهد تصريح كرد: احياي جامعه نبوي مستلزم احياي مساجد است.

وي با اشاره به سيره پيامبراكرم(ص) كه در هر نماز جماعت به عدم حضور مسلمانان توجه و پس از بررسي علت، نسبت به حل مشكلاتشان اقدام مي‌كردند، گفت: مساجد ما هم مي‌توانند با توجه به اين الگوي رفتاري پيامبر به ريشه‌يابي بزهكاري‌هاي اجتماعي و تلاش براي اصلاح آنها بپردازند.

اين نماينده مجلس، احياي مساجد را تنها محدود به احياي ابعاد فرهنگي مسجد ندانست و گفت: احياي مسجد بايد در ابعاد اجتماعي و حكومتي نيز صورت گيرد.

قاضي زاده اظهار داشت: مسجد بايد به مركز مديريت اجتماعي تبديل شود و مكاني باشد كه تمامي نيازهاي فردي و اجتماعي ما در آنجا تأمين مي شود.

وي با بيان اينكه برخي كاركرد‌هاي مسجد را با كليسا اشتباه گرفته‌اند، ادامه داد: قبل از پيروزي انقلاب، عده‌اي مي‌خواستند مسجد را به مكان صرفاً عبادي تبديل كنند، اما در مسجد بايد همه امور مسلمين مطرح و برنامه‌ريزي شود.

عضو كميسيون بهداشت مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه در عصر پيامبر(ص) و حضرت‌علي(ع) همه مسائل در مسجد حل و فصل مي‌شد، خاطرنشان كرد: مسجد خانه خداست و خداوند آن را مديريت مي‌كند؛ پس هيچ نگراني از جهت تربيتي در مسجد وجود ندارد.

قاضي زاده تشريح كرد: هستي بر محور توحيد بنا شده و همه عالم به سمت توحيد و خدا در حركت است و اگر فعالان مسجدي به اين محوريت قائل باشند با وجود همه مشكلات، تكليفشان را به درستي انجام مي‌دهند.

وي ادامه داد: چون ما محوريت توحيدي را در روابط فردي و اجتماعي كنار گذاشته‌ايم و نگاهمان به سمت خدا نيست، دچار چالش‌هاي فراوان هستيم.

اين نماينده مجلس هدف از خلقت را انجام تكليف الهي دانست و اظهار داشت: فعالان مسجدي با اين تفكر افق ديدشان را گسترده‌تر كنند.

قاضي زاده خطاب به فعالان مسجدي گفت: همه شما به سبب هدايت الهي رسول هستيد و شكر نعمت هدايت، تلاش براي هدايت ديگران بويژه افراد غفلت زده است.

وي گفت: مجلس شوراي اسلامي آماده است طرح جامعي را به طور پلكاني و تدريجي تدارك ببيند تا مسجد محوريت اجتماعي و حكومتي پيدا كند./انتهاي پيام/
 چهارشنبه 30 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبكه خبر دانشجو]
[مشاهده در: www.snn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن