تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 25 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815799458




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

به بهانه روز پزشك /درد طبيب را درماني هست!


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: به بهانه روز پزشك /درد طبيب را درماني هست!
خبرگزاري مهر - گروه اجتماعي: هنوز كه هنوز است وقتي صحبت از اقشار مرفه جامعه مي شود به ناگاه ذهنيتها به سمت پزشكان مي رود در صورتي كه جامعه پزشكي هم دغدغه هاي اقتصادي ساير اقشار جامعه را دارد.

شعار سازمان جهاني بهداشت در سال 2008 "انسان سالم محور توسعه پايدار" نام گرفت تا بيش از پيش مقوله سلامت مورد توجه دولتمردان قرار بگيرد و بدانيم كه تحقق اين شعار تنها با ارتقاء سرانه بهداشت و درمان امكانپذير خواهد بود. جامعه پزشكي كه يكي از اجزاء اصلي جامعه به شمار مي رود متاسفانه مورد كم توجهي متصديان امور كشور قرار گرفته اند. جمع كثيري از پزشكان كشور به دليل مشكلات عديده اي كه بر جامعه حاكم است آن طور كه بايد و شايد نمي توانند از پس هزينه هاي زندگي برآيند و اين در حالي است كه در تصورات ذهني مردم پزشكان از مرفه ترين اقشار جامعه محسوب مي شوند. ناگفته نماند كه جامعه پزشكي كشور نيز بر اين باور است كه سهم پزشكان مرفه كمتر از 10 درصد را شامل مي شود كه اين افراد نيز از پزشكاني هستند كه داراي تخصص و تجربه و سابقه طولاني در امر درمان بوده و حاصل سالها تلاش و زحمت خود را دريافت مي كنند.

متاسفانه تصوري كه از وضعيت پزشكان بر جامعه حاكم است باعث شده قشر زحمتكش پزشكان با نامهربانيهايي از سوي دولت مواجه شوند تا بدانجا كه طي دو سه سال اخير موضوع افزايش تعرفه هاي پزشكي از حالت كاملا تخصصي خارج شده و به يك جنجال سياسي تبديل گرديده كه پيامد آن متوجه آحاد مختلف جامعه و افرادي است كه راهي مراكز درماني مي شوند.

گفته مي شود يكي از بزرگترين مشكلات سالهاي گذشته در بحث توجه به جامعه پزشكي ارزشگذاري براي خدمات پزشكان بوده است. به طوري كه ويزيت در نظر گرفته شده براي پزشكان عمومي، متخصصين داخلي و ساير تخصصها رقم بسيار ناچيز از بودجه اي است كه براي سلامت اختصاص مي يابد كه اين مسئله باعث مي شود پزشك فرصت آن را نداشته باشد تا اساسي ترين كار را كه گرفتن يك تاريخچه و شرح حال از بيمار است انجام دهد. اين در حالي است كه با يك ساعت صرف وقت براي هر بيمار ممكن است در بعضي اوقات مشكل او به طور كلي حل شود زيرا عدم گرفتن شرح حال در اغلب اوقات كار درمان را با مشكل روبرو مي كند.

يك پزشك در سيستم بهداشت و درمان كشور در تامين اجتماعي موظف به ويزيت روزانه 40 تا 50 بيمار است كه اين كار نه تنها بيماران را با مشكل مواجه مي كند بلكه كاري غير ممكن نيز به شمار مي رود. اين مسئله باعث مي شود هزينه اي را كه بايد به يك پزشك بپردازيم، صرف مجموعه اي از كارهايي قرار دهيم كه نه تنها سودي نداشته بلكه براي بيمار ضرر نيز دارد و اميدواريم بتوانيم روزي اين واقعيت را جا بيندازيم كه حقي را كه براي ويزيت لازم مي باشد به پزشكان پرداخت كنيم.

دكتر ايرج خسرونيا رئيس جامعه پزشكان متخصص داخلي ايران با عنوان اين مطلب كه بيشترين هزينه هايي كه در بخش بهداشت و درمان از جيب مردم پرداخت مي شود مربوط به انجام جراحي، لوازم پزشكي مورد نياز و دارو است گفت : آنچه مسلم است اينكه مشكل مردم در بخش درمان تعرفه هاي پزشكي نيست. بلكه بالا بودن هزينه هاي عمل جراحي، تهيه لوازم مورد نياز پزشكي و دارو است.

وي افزود : مشكل مردم اين است كه وقتي به مراكز درماني دولتي مراجعه مي كنند بايد هزينه زيادي را از جيب پرداخت مي كنند و اين مسئله به خاطر عدم حمايت سازمانهاي بيمه گر است.

از سوي ديگر، دكتر مسعود مسلمي فرد نايب رئيس انجمن پزشكان عمومي كشور وضعيت اقتصاد پزشكي در ايران را نابسامان و بحراني خواند و افزود : مردم و جامعه پزشكي از شرايط حاكم بر حوزه سلامت كشور رضايت نداشته و معتقدند اين مشكلات با شعار حل نمي شود.

وي تنها راهكار خروج از اين بحران را توجه دولت به بحث سرانه درمان و پزشك خانواده دانست و گفت : ساماندهي حوزه سلامت نبايد جهت محور باشد زيرا در اين صورت مشكلات پابرجا باقي خواهد ماند.

دكتر عبدالرسول صداقت رئيس انجمن راديولوژي ايران با تاكيد بر حفظ جايگاه پزشكان كشور از هجمه كلامي و مقرراتي كه از سوي مناصب مختلف متوجه جامعه پزشكي است اظهار تاسف نمود و گفت : به رغم سابقه بسيار طولاني ايران در طب دنيا اين روزها بحث طب و طبابت در كشور با معضلهاي اجتماعي در آميخته و منجر به اين شده كه جايگاه پزشكان دچار تزلزل شود.

به گفته وي تزلزل جايگاه جامعه پزشكي باعث شده هر فردي به خودش اجازه بدهد پزشكان را با روشهاي مختلف تهديد و يا بعضا تحقير كند كه بروز چنين وضعيتي متوجه متصديان امور اجرايي كشور است.

رئيس انجمن راديولوژي ايران با تاكيد بر اينكه وجود پزشكان در جامعه منجر به افزايش امنيت رواني در كشور مي شود اظهار داشت : هرگونه تزلزل در جامعه پزشكي منجر به تزلزل در امنيت اجتماعي مي شود.

در آستانه روز پزشك (اول شهريور) برنامه ها وهمايشهاي مختلفي از سوي مجامع علمي و... در نقاط مختلف برگزار مي شود و طي آن از تعدادي از پزشكان زحمتكش با اهداي لوح و هدايايي تقدير به عمل مي آيد و اينگونه روز پزشك هم مثل ساير مناسبتها به پايان مي رسد اما مشكلات و دغدغه هاي پزشكان همچنان پابرجاست و همين مسئله باعث مي شود كه جايگاه جامعه پزشكي آنطور كه بايد و شايد از مقام مرتبه لازم در كشور برخوردار نباشد.
 چهارشنبه 30 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 201]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن