تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعا كردن را در هنگام رقّت قلب غنيمت شمريد، كه رقت قلب، رحمت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815470215




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گلوريا آرويو دستور اقدام نظامي عليه شورشيان جنوب فيليپين راصادركرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: گلوريا آرويو دستور اقدام نظامي عليه شورشيان جنوب فيليپين راصادركرد
سياسي. امنيتي. مورو. فيليپين
كوالالامپور- رييس جمهوري فيليپين با محكوم كردن حملات تروريستي در جنوب كشور دستور اقدام نظامي عليه شورشيان اين منطقه را صادر كرد.

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاري رسمي چين (شين هوا)، به دنبال كشته شدن شمار زيادي از شهروندان عادي در درگيري‌هاي روز گذشته در جنوب فيليپين، رييس جمهوري اين كشور خواستار اقدام قاطع نظامي عليه نيروهاي شورشي مسلح شد.

بنا به اين گزارش، گلوريا آرويو با محكوم كردن قتل غيرنظاميان هشدار داد كه هيچ گونه اختلالي را تحمل نخواهد كرد و شورشيان بايد سركوب شوند.

وي همچنين از ارتش، وزارت دفاع، پليس ملي و ديگر نيروهاي نظامي اين كشور خواست تا فورا به وضع مناطق جنوبي كشور رسيدگي كنند.

آرويو علاوه بر اين، خواستار نشست اضطراري مقامات بلند پايه كشور براي بررسي اوضاع در مناطق جنوبي اين كشور شد.

در همين حال شين هوا درخبر ديگري از كشته شدن دستكم ‪ ۳۰‬نفر از جمله ‪۲۶‬ غير نظامي در درگيريهاي ميان نيروهاي دولتي با نيروهاي وابسته به جبهه آزاديبخش اسلامي مورو خبر داد.

اين خبرگزاري به نقل از هيلاريو آنتنديدو، يك سخنگوس نظامي فيليپين در جنوب اين كشور مي‌افزايد: در استانهاي لانانو دل نورته و سارانگاني شورشيان مسلح دستكم ‪ ۲۶‬نفر را به قتل رسانده و سه نفر ديگر را نيز بشدت زخمي كردند.

اين سخنگوي نظامي با بيان اينكه شورشيان، سه سرباز نظامي را نيز به قتل رسانده اند، خاطرنشان كرد: همچنين تعداد زيادي از شهروندان عادي توسط شورشيان به گروگان گرفته شده‌اند تا از اين طريق مانع از حمله ارتش به آنها شوند.

به گزارش ايرنا، درگيري ميان نيروهاي دولتي و شبه نظاميان جبهه آزاديبخش اسلامي مورو در جنوب فيليپين از روز دوشنبه گذشته از سر گرفته شد ارتش فيليپين روز گذشته اعلام كرد كه تمامي شهرهاي اشغال شده توسط نيروهاي جبهه مورو را آزاد كرده و نيروهاي شورشي را بيرون رانده است.

جبهه آزاديبخش اسلامي مورو با دارا بودن ارتش ‪ ۱۲‬هزار نفره، حدود سه دهه است كه براي ايجاد منطقه خودمختار اسلامي در جنوب فيليپين با دولت اين كشور مبارزه مي‌كند.

آخرين توافقات ميان دولت فيليپين و رهبران مورو درباره تعيين محدوده جغرافيايي منطقه تحت حاكميت اين گروه كه دو هفته پيش با ميانجيگري مالزي به دست آمده بود، با مداخله دادگاه اين كشور لغو شد.
 سه شنبه 29 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 130]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن