تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس زياد شوخى كند، نادان شمرده مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815442385




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

محتشمي پور مطرح كرد انتقاد از ابراز دوستي با مردم اسرائيل


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: محتشمي پور مطرح كرد انتقاد از ابراز دوستي با مردم اسرائيل
دبيركل جمعيت دفاع از انتفاضه ملت فلسطين با انتقاد از اظهارات اخير درباره «دوستي با مردم اسرائيل» تاكيد كرد تمام ساكنان يهودي سرزمين هاي اشغالي نظامي هستند و چيزي به نام مردم اسرائيل وجود ندارد.به گزارش ايسنا علي اكبر محتشمي پور طي سخناني در مراسم جشن نيمه شعبان در مسجد قندي تهران گفت؛ «وقتي جريان باطل بخواهد در جامعه يي نفوذ داشته باشد و اهدافش را پيش ببرد، آن جايي است كه بيايد و هدف باطل خود را در لباس حقي كه مردم آن را پذيرفته اند، پياده و از آن طريق نفوذ كند. در جامعه يي كه همه مردم اعتقادات و باورهاي ديني دارند، باطل نمي تواند با مبارزه با باورها و اعتقادات مردم كار خود را پيش ببرد و در نتيجه گرگي مي شود كه در لباس ميش درمي آيد.»
وي با اشاره به شرايط جامعه در زمان رژيم پهلوي عنوان كرد؛«آنچه باعث شد رژيم شاه يك فرصت طولاني را پيدا كند و به اهداف خودش برسد اين بود كه مثلاً رضاخان در مجالس و محافل مذهبي مختلف شركت مي كرد و از اين طريق مردم را فريب مي داد و مردم فكر مي كردند او به ائمه اطهار اعتقاد دارد. به دنبال آن وقتي قدرت را در دست گرفت تك تازي كرد و آن اقدامات را انجام داد و پس از آن در دوران رژيم ستمشاهي نيز همين مسائل را شاهد بوديم.» عضو شوراي مركزي مجمع روحانيون مبارز يادآور شد؛«سياست انگلستان در همه كشورهاي اسلامي سياست معروفي بود كه مي گفتند اول بايد تفرقه ايجاد كنيم و بعد در آن كشورها آقايي كنيم. اين حركت را رژيم شاه در قالب بهائيت و انجمن حجتيه پياده و هر دو اينها را حمايت مي كرد. حتي در ارتش رژيم شاه افسران و ژنرال هايي از بين بهائيان و اعضاي انجمن حجتيه بودند و در ادارات نيز چنين مساله يي وجود داشت.» وي با بيان اينكه «اين دو طيف در مقابل هم قرار داشتند و بسياري از مواقع هم به يكديگر ضربه مي زدند»، تصريح كرد؛ «در اين ميان جوان هايي كه سرشار از عشق به امام زمان بودند به وسيله انجمن حجتيه جمع آوري مي شدند و يك حركت انحرافي به وجود آمده بود. شرط كار آنها هم اين بود كه ابداً در كار سياسي حضور نداشته باشند و اين يعني تئوري دين منهاي سياست كه در انجمن حجتيه به شدت وجود داشت و بسياري از شايعات در مورد مبارزان انقلاب و امام خميني(ره) را مطرح مي كردند.» محتشمي پور اظهار داشت؛«پس از انقلاب نيز انجمن حجتيه راهي براي جولان دادن نداشت و حتي يك بار در ظاهر اعلام انحلال كردند ولي نظام تشكيلاتي آنها همچنان به طور مخفيانه پابرجا بود و ادامه داشت و الان نيز در بسياري از جاها حضور جدي و فعال دارند.»

عضو شوراي مركزي مجمع روحانيون مبارز با بيان اينكه «با شعار امام زمان و با شعار مهدويت و برگزاري سمينارهاي آنچناني نمي توانيم به اهداف امام زمان(عج) برسيم»،تاكيد كرد؛ «بايد ببينيم امام زمان امروز از ما چه چيزي خواسته است؛ آيا دوستي مردم اسرائيل و مردم امريكا كه از پشت به امام زمان(عج) خنجر مي زنند؟ اگر امام زمان امروز در بين ما ظاهر بودند آيا تنها نگاه مي كردند كه اسرائيل اين همه جنايت مي كند و بعد هم گفته مي شود آنها دوست ما هستند و ما نيز با آنها دوستيم؟» وي با انتقاد شديد از «جرياني كه پشت سر اين حرف است» اين جريان را يا يك جريان بيگانه يا داراي حب دنيا و تبليغات انتخاباتي دانست و ادامه داد؛«فردي چنين حرفي مي زند، آن هم در دولتي كه خودش را در جهت مهدويت معرفي مي كند؛ كجاي اين مسائل را قبول كنيم؟ همايش گذاشتن براي حضرت مهدي(عج) يا خنجر زدن به قلب حضرت مهدي(عج)؟» دبيركل جمعيت دفاع از انتفاضه ملت فلسطين با طرح اين سوال كه «آيا اصلاً چيزي به عنوان اسرائيل داريم تا مردمي به نام مردم اسرائيل وجود داشته باشد؟»، افزود؛«آنچه وجود دارد، فلسطين است و مردم مظلومي كه 60 سال است تحت ظلم و ستم مشتي چپاولگر قرار دارند. اينها در فلسطين يك پادگان نظامي درست كردند. يهودياني كه در فلسطين هستند مال اين سرزمين نيستند و از گوشه گوشه دنيا در آنجا جمع شده اند و سالي يك ماه همه آنها اعم از پير و جوان و زن و مرد بايد براي كشتار فلسطيني ها آموزش نظامي ببينند و فردي كه در آنجاست عملاً عنصري است كه در پادگان نظامي رژيم صهيونيستي قرار گرفته است.»

محتشمي پور با تاكيد بر اينكه «يهوديان تا وقتي كه در فلسطين هستند، راه رفتن شان هم تجاوز، اشغال و غصب حقوق مردم فلسطين است»،تصريح كرد؛«گفتن چنين حرف هايي مثل اين است كه دزداني خانه شما را غصب كنند و يك نفر بگويد من آن دزدها را دوست دارم و از نظر انساني اين حرف را مي زنم. چه دوستي با دزدي كه هر روز دارد زن ها، مردها و بچه ها را قتل عام مي كند، وجود دارد؟ آقاي احمدي نژاد بايد موضع خود را روشن كند كه آن حرف درست است كه مي گويد طالب نابودي اسرائيل هستم يا اين حرف هاي اخير درست است؟» وي در ادامه با بيان اينكه «در فلسطين يك يهودي مدني، شهروند و غيرنظامي نداريم»،اظهار كرد؛«تمام يهودياني كه در فلسطين هستند، نظامي اند و خودشان نيز به اين مساله اعتراف مي كنند. تا وقتي اين نظاميان اشغالگر در فلسطين هستند، دشمن محسوب مي شوند.» وي در بخش ديگري از سخنان خود با ابراز اين عقيده كه «ما الان دچار يك تعارض و پارادوكس بسيار خطرناكي شده ايم و جامعه نمي داند چه راهي را انتخاب كند»،تصريح كرد؛«چه فرقي بين انجمن حجتيه و تفكر انجمن حجتيه يي در آن زمان و اين زمان وجود دارد؟ اين تفكر، تفكري است كه تمام كساني كه غير از خودشان باشند را طرد و نفي مي كند و همه را كافر، مشرك و ملحد مي داند، در حالي كه تفكر علي بن ابي طالب(ع) اين است كه تمام مخالفان خود و تمام كساني را كه با او بيعت نكرده بودند تا آخرين روز حياتش در جامعه اسلامي حفظ كرد و حتي تا همان روز آخر سفارش خوارج را مي كرد و مي فرمود اينها مسلمانند، ولي در انديشه و تفكرشان اشتباه دارند و كسي حق ندارد به آنها تعرض كند و تا وقتي دست به شمشير نبرده و خون كسي را نريخته اند، نبايد كاري به آنها داشت.»
 سه شنبه 29 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 284]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن