تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر شما باد رجوع به كتاب خدا (قرآن) ... كسى كه به آن عمل كند از همه پيشى مى گيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806868892




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگاهي به چهارسريال ماه مبارك رمضان بزنگاه يك مامور بدرقه


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: نگاهي به چهارسريال ماه مبارك رمضان بزنگاه يك مامور بدرقه
ماه رمضان امسال هم مانند سال هاي گذشته در شبكه هاي يك، دو، سه و پنج سيما سريال هاي مختلفي در برابر ديدگان مخاطبان قرار مي گيرد.
شبكه پنج سيما، «مامور بدرقه» به كارگرداني سعيد سلطاني را آماده مي كند كه با بازيگري سيدجواد رضويان و سيروس گرجستاني، داستاني طنز را تدارك ديده است: «يك مامور نيروي انتظامي در آستانه بازنشستگي خود، بايد مجرمي را تحويل دهد اما مجرم فرار مي كند و ...».
اگر چه سريال سال گذشته شبكه پنج سيما با اقبال عمومي مواجه نشد، اما شايد اين سريال كمدي بتواند با تهيه كنندگي اسماعيل عفيفه كه سريال موفق ميوه ممنوعه را دركارنامه خود دارد، مخاطبان سريال هاي مناسبتي رمضان را با شبكه پنج سيما آشتي دهد و رتبه اول يا دوم سريال ها را از نگاه مخاطبان كسب كند.
اما شبكه سه سيما با حضور درخشان «رضا عطاران» باز هم مي كوشد در صدر قرار بگيرد. «بزنگاه» كه هفت قسمت آن توسط محمد رضا آريان هم نوشته شد، اما با پيش آمدن اختلا فاتي، سروش صحت را به عنوان نويسنده فيلمنامه جديد خود شناخته كه قرار است در آن بر اثر فوت پدر خانواده، اعضاي آن خانواده بر سر ارث و ميراث دچار نزاع و درگيري شوند.
ناگفته پيداست كه در اين سريال هم مانند بسياري از سريال هاي رضا عطاران، ايرج محمدي و مهران مهام در مقام تهيه كننده حاضر هستند. در «بزنگاه» حميد لولا يي و علي صادقي نويد يك سريال شاداب را مي دهند و عجيب تر از هر چيز در آن، عدم حضور مريم اميرجلا لي تلقي مي شود كه به جاي او و پس از مدت ها، مرجانه گلچين حضور دارد.
اگر بحث تغيير نويسنده فيلمنامه سريال جدي نباشد، رتبه اول يا دوم نظرسنجي مخاطبان را مي توان از همين حالا براي «بزنگاه» كنار گذاشت.
شبكه دو سيما هم با حضور عبدالحسين برزيده در مقام كارگردان، سريال «مثل هيچ كس» را پيش رو دارد. فيلمنامه اي از علي اكبر محلوجيان با سابقه نوشتن آثار قابل توجهي مانند «زير تيغ» و «پدرسالا ر» ما را بر آن مي دارد تا به انتظار ديدن آن بنشينيم: پدر خانواده اي فوت مي كند و بار زندگي بر روي برادر بزرگتر خانواده كه همگي او را «داداشي» خطاب مي كنند، مي افتد و...
حضور حسين ياري، پروانه معصومي و مهران رجبي در «مثل هيچ كس» قطعي است و محمدعلي اسلا مي به عنوان تهيه كننده در اين سريال حاضر خواهد بود. براي «مثل هيچ كس» مي توان از حالا و با يك پيش بيني، رتبه سوم از بين 4 سريال ماه رمضان را كنار گذاشت.
اما شبكه يك سيما سريال ديگري از سيروس مقدم را با نام «برزخ» در دست تهيه دارد. از نام اين سريال و عوامل تهيه و مشاوره سريال برمي آيد كه «برزخ» در ادامه توليد آثاري مانند «كمكم كن»، «او يك فرشته بود» و «اغما» خواهد بود و تنها مي توان اميدوار بود كه مانند آن سريال ها، پر از اشكال و تحريف واقعيت هاي ديني نباشد. قرار است كه در اين سريال، يك خانم وكيل اهل مذهب و دين خواب عجيبي مي بيند و براي تعبير خواب خود، نزد استادش در قم برود. پس از تعبير متوجه مي شويم كه اين خانم - با بازي افسانه بايگان - بخشي از برزخ را در خواب ديده است و... .
فيلمنامه «برزخ» را عليرضا افخمي نوشته و «مسعود رسام» تهيه كنندگي آن را به عهده دارد و فرامرز قريبيان هم از بازيگران است.
اما در پايان به چند نكته مي توان اشاره كرد، يكي اينكه نگارنده اميدوار است با توجه به آنكه سريال هاي مناسبتي ماه رمضان امسال، زودتر از موعد مقرر كليد خورده است، شتابزدگي و عجله را در كار شاهد نباشد و همين امر بر كيفيت آثار بيفزايد. ديگر آنكه پيشنهاد مي شود شبكه چهار سيما به عنوان شبكه فرهيختگان، براي سال آينده برنامه ريزي ساخت سريال هاي مناسبتي را در دستور كار خود قرار دهد تا ان شا»الله بتواند به عنوان الگو براي ساير شبكه ها مطرح شود.
به هر حال هر نوع اظهار نظر ديگر را به بعد از ماه مبارك رمضان وا مي گذاريم و با اينكه به نظر نمي رسد تصميم مسوولان سيما مبني بر تغيير ساعت پخش سريال هاي ماه رمضان، تغييري در وضعيت مخاطبان ايجاد كند، اما اميدواريم مضمون سريال ها آنگونه باشد كه غيرمستقيم بتواند آموزه هاي مذهبي اصيل را متناسب با زمان پخش سريال براي بينندگان تداعي كند، امري كه در سال هاي گذشته بيش از آنكه در سريال هاي ماورايي و با حضور انبوه مثلا مشاوران مذهبي ديده شده باشد، در سريال هاي طنز ماه رمضان ديده شده است.
 دوشنبه 28 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 190]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن