تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هركه خوش دارد دعايش هنگام سختى مستجاب شود، هنگام آسايش، بسيار دعا كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813238082




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معماری ایران نیازمند بازنگری است


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: خبرگزاري فارس: رئيس دومين كنفرانس بين المللي معماري و سازه و سومين كنفرانس ملي سازه هاي فضاي كار گفت: معماري امروز ايران نيازمند بازنگري و باز انديشي است چرا كه ما از هويت و معماري گذشته و ارزش هاي پايدار آن فاصله گرفته ايم.
به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، محمود گلابچي در جمع خبرنگاران اظهار داشت:دانشكده معماري دانشگاه تهران در ارديبهشت ماه سال آينده ميزبان اين دو كنفرانس است كه در واقع بزرگ ترين رويداد معماري و مهندسي كشور در يك دوره 4 ساله به حساب مي آيد.
وي با بيان اين كه اين دو كنفرانس معماري و سازه و سازه هاي فضا كار به ترتيب در روزهاي 25،26،27 و 28 ارديبهشت برگزار مي شود،
افزود: شعار كنفرانس ها حركت به سوي آينده با رويكرد خلاقيت و نوآوري است و دليل اين نامگذاري اين است كه هدف ايجاد يك حركت در معماري و مهندسي كشور با نگاه به آينده است.
وي با بيان اين كه يكي از اهداف اين كنفرانس ها، شناساندن ارزش هاي معماري ايراني و قدمت پرشكوه آن در حوزه معماري است به حضور موثر نهادهاي بين المللي در اين كنفرانس ها اشاره كرد و گفت: انجمن بين المللي پوسته وسازه هاي فضاكار اسپانيا، موسسه فناوري هاي پوسته و سازه هاي پاشامي آلمان و نشريه بين المللي سازه هاي فضاكار انگلستان به همراه اساتيد برجسته و تراز اول جهاني معماري و مهندسي از 12 كشور جهان در اين دو كنفرانس شركت مي كنند.
استاد دانشكده معماري دانشگاه تهران اعتقاد دارد با توجه به سابقه درخشان در هنر و معماري جهان اما از كيفيت فضاي معماري و الگوهايي كه در معماري استفاده مي شود،رضايت نداريم.
گلابچي خاطرنشان كرد: اگرچه تغيير در فناوري هاي ساخت از اولويت ها است اما هنوز باتكنولوژي هاي گذشته ساختمان ساخته مي شود و از آن جا كه سالانه به 1.5 ميليون واحد مسكوني نيازمنديم و از طرف ديگر تهديد زلزله نيز جدي است لذا اين ها در حوزه معماري و مهندسي به ما تكليف مي كند تا براي آن ها پاسخ قاطعي داشته باشيم.
*لزوم نگاهي دوباره به معماري و بهينه كردن مصرف انرژي در ساختمان
رئيس دومين كنفرانس بين المللي معماري و سازه و سومين كنفرانس ملي سازه هاي فضا كار در ادامه با اشاره به مسكن مهر و هدفمند شدن يارانه ها تصريح كرد: از آن جا كه قانون هدفمند كردن يارانه ها تأثير مهمي بر حوزه معماري دارد نياز است تا نگاهي دوباره به معماري و بهينه كردن مصرف انرژي در ساختمان داشته باشيم.
عضو شوراي قطب علمي فناوري معماري دانشگاه تهران با بيان اين كه صنعتي سازي ساختمان و هويت بخشي به معماري همگام هستند،افزود:هويت معماري و فرهنگ معماري براي هر ايراني بايد با توجه به اقليم ومعيشت او حفظ شود.
* تدريس آخرين دستاوردهاي جديد معماري
در ادامه اين نشست محمد مهدي محمودي ،دبير شوراي راهبردي دومين كنفرانس بين المللي معماري و سازه و سومين كنفرانس ملي سازه هاي فضا كار با اشاره دستاوردهاي نخستين كنفرانس معماري و سازه،گفت:در طول 4 سال گذشته رشته هاي متعدد معماري در مقاطع كارشناسي و كارشناسي ارشد ايجاد شده و آيين نامه ها و مقررات جديد در حوزه ساخت وساز به تصويب رسيده علاوه بر اين كه در بخش خصوصي نيز مشاوران و پيمانكاراني جايگزين مشاوران و پيمانكاران خارجي شده اند.
محمودي با بيان اين كه فناوري هاي نوين چيزي از ارزش هاي معماري ايراني كم نمي كند، ادامه داد: امروز نه تنها دانشگاه هاي ايران آخرين دستاوردهاي جديد معماري را تدريس مي كنند بلكه فعالان بخش خصوصي از جمله شركت توسعه و نگهداري اماكن ورزشي كشور به عنوان متولي اصلي ساخت ورزشگاه ها به تلفيق معماري و سازه با بهره گيري از سازه هاي فضا كار براي ساخت اماكن ورزشي در كشور پرداخته اند.
دبير شوراي راهبردي كنفرانس ها با اشاره به زمان ثبت نام اظهار داشت: داوطلباني كه تا 15 فروردين 1390 اقدام به ثبت نام كنند از تخفيف تا40 درصد بهره مند خواهند شد علاوه بر اين كه مرحله دوم ثبت نام تا تاريخ 15 ارديبهشت 90 ادامه دارد.
وي ادامه داد:تا كنون 38 دانشگاه،3 انستيتوي تحقيقاتي،3 قطب و انجمن علمي-تخصصي و 19 سازمان دولتي و غير دولتي براي حضور در كنفرانس اعلام آمادگي كرده اند.
محمودي اضافه كرد:همزمان بابرگزاري اين كنفرانس ها4 مسابقه تخصصي،21 كارگاه آموزشي و همچنين نمايشگاه تخصصي دست اندركاران صنعت معماري و سازه در محل پرديس هنرهاي زيبا دانشگاه تهران برپا مي شود.
محمودي خاطر نشان كرد:تعداد 150 مقاله براي دومين كنفرانس بين المللي معماري و سازه و 40 مقاله براي سومين كنفرانس ملي سازه هاي فضا كار پذيرفته شده است.
وي در پاسخ به اين سوال كه دليل تلاقي دو كنفرانس معماري و سازه و سازه هاي فضاكار چيست خاطر نشان كرد: دليل برگزاري همزمان اين دو كنفرانس اين است كه تمام متخصصان و متوليان معماري بتوانند در فرصت به دست آمده از همه مباحث مطرح در كنفرانس ها استفاده كنند.
عضو هيات علمي دانشكده معماري دانشگاه تهران با بيان اين كه قطب علمي فناوري معماري دانشگاه تهران برگزار كننده كنفرانس ها است،گفت:قطب علمي فناوري معماري ،عنواني است كه از سوي شوراي قطب هاي كشور اطلاق شده و نمادي از فعاليت هاي علمي و تخصصي است.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 228]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن