تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به نيازمند كمك مالى كند و با مردم منصفانه رفتار نمايد چنين كسى مؤمن حقيقى اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815501751




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير دفاع:قرآن كريم شرط نفوذ در فضا را قدرت مي‌داند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: وزير دفاع:قرآن كريم شرط نفوذ در فضا را قدرت مي‌داند
گروه سياسي: وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در ارتباط با پرتاب موفقيت‌آميز ماهواره‌بر «سفير اميد» با اشاره به آيه 33 سوره الرحمن گفت: خداوند در قرآن كريم، شرط نفوذ در اقطار و لايه‌هاي آسمان و فضا را، قدرت معرفي كرده است.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا) به نقل از روابط عمومي وزارت دفاع، سردار سرتيپ پاسدار مصطفي محمدنجار، وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، طي سخناني در ارتباط با پرتاب موفقيت‌آميز ماهواره‌بر «سفير اميد» با اشااره به آيه 33 سوره الرحمن مبني بر اينكه: «يَا مَعْشَرَ الْجِنِّ وَالْإِنسِ إِنِ اسْتَطَعْتُمْ أَن تَنفُذُوا مِنْ أَقْطَارِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ فَانفُذُوا لَا تَنفُذُونَ إِلَّا بِسُلْطَانٍ» اى گروه جنيان و انسيان اگر مى‏توانيد از كرانه‏هاى آسمانها و زمين به بيرون رخنه كنيد پس رخنه كنيد [ولى] جز با [به دست آوردن] تسلطى رخنه نمى‏كنيد، اظهار كرد: خداوند در قرآن كريم، شرط نفوذ در اقطار و لايه‌هاي آسمان و فضا را، قدرت و سلطان معرفي كرده است. آن‌چه كه اين روزها شاهد آن هستيم، موفقيت فرزندان برومند ملت مسلمان ايران در دستيابي به توانايي نفوذ در فضا است.

سردار نجار اضافه كرد: اين روزها به آن دليل اهميت دارد كه مجموعه‌اي عظيم از فن‌آوري‌هاي فوق مدرن براي ساخت و بهره‌برداري از تجهيزات سازنده ماهواره، حامل‌هاي ماهواره، ايستگاه‌هاي زميني پرتاب حامل‌ها و همچنين ره‌گيري و هدايت ماهواره و دريافت و ارسال اطلاعات به آن، توسط دانشمندان جوان و اساتيد انديشمند آنها به‌صورت بومي درآمده است. خداوند را به خاطر چنين توفيقي سپاسگزاريم.

وي ادامه داد: حامل ماهواره يا «ماهواره‌بر» «سفير اميد» پرتابه‌اي دقيق و هدايت‌پذير است است. اين ماهواره‌بر مي‌تواند ماهواره‌ها را تا ماوراء جو حمل كند و در نقطه‌اي مشخص در مداري از پيش تعيين‌شده رها سازد تا در جهت برنامه‌ريزي‌شده به دور زمين بچرخد. اين ماهواره‌بر تماماً ساخت داخلي است و در آن از چندين هزار قطعه دقيق ساخت صنايع داخلي تا دو مجموعه موتورهاي آن با دست‌هاي تواناي مهندسين و صنعتگران ايراني ساخته شده است.

وي خاطرنشان كرد: پرتاب آزمايشي ماهواره‌بر سفير اميد كه در شب ولادت باسعادت امام زمان (عج) با موفقيت صورت پذيرفت، با هدف صحه‌گذاري بر عملكرد ماهواره‌بر، سيستم‌هاي داده‌پردازي از راه دور، دستگاه مركزي زميني، ايستگاه‌هاي زميني تله‌متري، فرمان از راه دور (تله كامند) و تعيين موقعيت ماهواره صورت گرفت، توانست به اهداف از پيش تعيين شده دست يابد.

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح گفت: در اين آزمايش، زيرساخت‌هاي ارتباطي گسترده زميني به نحو كاملي از اين پرتاب پشتيباني كردند. بحمدالله امروز راه هموار و آينده روشني در پيش داريم و متخصصان كشورمان قادر شده‌اند تا ان‌شاءالله در آينده‌اي نه چندان دور، ماهواره ملي را در مدار زمين قرار دهند.

وي اظهار كرد: بنده به سهم خود اين موفقيت را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامي و ملت شريف ايران تبريك عرض مي‌كنم. بحمدالله جوانان دانشمند و رشيد اين مرز و بوم هر روز قله‌اي از دانش و فن‌آوري را فتح مي‌كنند و شعار استراتژيك «ما مي‌توانيم» را با همه‌ وجود تحقق مي‌دهند.

سردار نجار ادامه داد: البته دشمنان پيشرفت، رفاه و سعادت ملت ايران از هيچ كوششي براي سدكردن اين راه نوراني فروگذار نيستند و سعي مي‌كنند با اتهامات واهي هرگونه فعاليت علمي، فني و صلح‌آميز ايران را موضوعي نظامي جلوه دهند كه طبيعتاً ملت‌هاي بيدار، وجدان‌هاي آگاه و منصف و اهل فن و مهارت اين حقيقت را خوب تشخيص مي‌دهند.
 دوشنبه 28 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن