تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 25 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله هرگز با مردم به اندازه عقل خود سخن نگفتند و فرمودند:...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815756985




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نشست خبري رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران (2) بانك اطلاعات درماني جانبازان تا پايان شهريور ماه ايجاد مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: نشست خبري رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران (2) بانك اطلاعات درماني جانبازان تا پايان شهريور ماه ايجاد مي شود
تهران – حيات

معاون رييس جمهور و رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران گفت: بانك اطلاعات درماني جانبازان تا پايان شهريور سال جاري ايجاد مي شود.
به گزارش خبرنگار حيات، حسين دهقان در جمع خبرنگاران ضمن اعلام اين خبر گفت: با ايجاد اين بانك، اطلاعات درماني جانبازان سراسر كشور، پرونده هاي الكترونيكي آنها و كليه خدماتي كه دريافت كرده اند ساماندهي مي شود كه اين مساله انقلاب بزرگي در اين حوزه محسوب مي شود.
وي با اشاره به جنبه اطلاعاتي و مديريتي اين بانك گفت: از نظر اطلاعاتي، اين بانك به صورت مستمر درحال به روزرساني است و از جنبه مديريتي مي توان براي مديريت درمان جانبازان از آن بهره برداري كرد.
دهقان همچنين از پوشش پزشك سلامت والدين شهدا تا پايان شهريور سال جاري خبر داد و افزود: والدين شهدا تا پايان شهريور سال جاري، جانبازان پرخطر تا پايان سال 87 و همسران شهدا تا سال آينده تحت پوشش طرح پزشك سلامت قرار خواهند گرفت.
وي به جزييات اين طرح اشاره كرد و افزود: در طرح پزشك سلامت، تست كامل پزشكي از افراد مشمول طرح گرفته مي شود، يك پزشك عمومي به صورت هفتگي يا ماهيانه وضعيت درماني آنان را به طور خاص تحت نظر خواهد گرفت و درصورت نياز، آنان را به پزشك متخصص ارجاع خواهد داد.
دهقان با اشاره به بهره گيري از متخصصان خارجي در درمان جانبازان تصريح كرد: درحال حاضر متخصصان خارجي با تجربه در زمينه هاي مختلف با توجه به درخواست جانبازان هر دو الي سه ماه يكبار به دعوت بنياد شهيد و امور ايثارگران به كشور سفر مي كنند و جانبازان را مورد معاينه قرار مي دهند.
وي به ويژگي هاي اين طرح اشاره كرد و گفت: وارد كردن دانش و فناوري پزشكي روز دنيا به كشور، كاهش عوارض اعزام جانبازان به خارج از كشور و ايجاد تعامل مناسب با جانباز در بخش درمان آنها ويژگي حضور متخصصين خارجي براي درمان جانبازان در كشور است ضمن اينكه اعزام جانبازان براي درمان را به هيچ عنوان محدود نكرده ايم و براساس تشخيص كميسيون پزشكي اعزام جانبازان همچنان ادامه دارد.
دهقان خاطرنشان كرد: درحال حاضر تمامي خانواده ها و والدين شهدا تحت پوشش بيمه درماني و تكميلي بنياد شهيد و امور ايثارگران هستند ضمن اينكه جانبازان و خانواده ها آنان نيز تحت پوشش كامل بيمه درماني هستند.
وي ادامه داد: جانبازان 25 درصد به بالا و خانواده هايشان نيز از بيمه تكميلي بهره مند مي شوند، ضمن اينكه امسال سعي كرديم والدين شهدا را به خاطر سن بالا، به ويژه در بيماري هاي صعب العلاج تحت پوشش كامل بيمه اي قرار دهيم.
دهقان درمان جانبازان را عاجل ترين، فوري ترين و مهم ترين نياز آنان دانست و گفت: در بخش پيشگيري و درمان جانبازان در سه سال گذشته فعاليت هاي بنياديني صورت گرفته است كه از آن جمله مي توان به تخصصي و استاندارد شدن كميسيون پزشكي اشاره كرد. به اين معنا كه مبناي تشخيص درصد جانبازان متكي برآيين نامه اي است كه براساس تخصص هاي داخلي و خارجي تهيه شده است ضمن اينكه اعضاي كميسيون پزشكي افراد متخصصي هستند كه صلاحيت آنها تاييد شده است.
وي با اشاره به پزشك مشاور براي جانبازان گفت: درحال حاضر سيستمي طراحي شده است كه جانبازان مي توانند از پزشك مشاور براي آگاهي به حقوق خود و دفاع منطقي از آن بهره مند شوند.
دهقان تاكيد كرد: بنياد شهيد و امور ايثارگران اساسا سياست كاهش درصد جانبازي را دنبال نمي كند و تلاش مي كند ميزان سلامت جانبازان را ارتقا دهد و به دنبال كاهش توسعه ضايعات و كاهش ميزان ازكارافتادگي جانبازان است.
وي درصدهاي تعيين شده جانبازان را درصدهاي مبناي جانبازي خواند و گفت: درحال حاضر هيچ درصد جانبازي كاهش نمي يابد و اگر كسي به دنبال افزايش درصد خود است، مدارك و اسناد وي ارزيابي مي شود كه درصورت وجود مغايرت به او فرصت داده خواهد شد اين نقص را تكميل كند كه دراين فرصت نيز درصد وي كاهش نمي يابد.
دهقان در پاسخ به اين سوال كه چرا برخي مسوولان كاهش درصد جانبازي را تاييد مي كنند گفت: محكمه عدل الهي تنها محكمه اي است كه عملكرد افراد به درستي در آن ارزيابي خواهد شو ضمن اينكه درمورد كاهش درصد جانبازي برخي افراد غيرمسوولانه، بدون اطلاع و بدون نظر كارشناسي در رسانه اظهارنظر مي كنند.
وي از ايجاد مراكز تخصصي درماني بنياد شهيد و امور ايثارگران در كشور خبر داد و افزود: مراكز تخصصي درد و تشنج كه حال حاضر در برخي مناطق به ايثارگران خدمات مي دهد با مشاركت طرف خارجي ايجاد و فعاليت مي كنند كه اميدواريم تا دهه فجر سال جاري اين مراكز فعاليت خود را به طور رسمي آغاز كنند.
دهقان ادامه داد: مراكز جامع توانبخشي فرهنگي در سراسر كشور درحال احداث هستند كه تاكنون پيشرفت 30 درصدي در اين طرح داشته ايم و اميدواريم در سال آينده بتوانيم اين مراكز را به خدمت بگيريم.
وي تصريح كرد: سعي كرده ايم اين مراكز براساس نيازهاي داخلي و تخصص هاي داخلي و خارجي طراحي شود و درحال حاضر به جز در سه استان كه مشكل زمين داشته ايم در ساير استان اين مراكز طراحي و ساخت آنها آغاز شده است.
پايان پيام
 دوشنبه 28 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن