تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر خداوند بوسیله تو یک نفر را هدایت کند برای تو بهتر است از دنیا و هر آنچه د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815296963




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چگونگي اجراي كنسرت در خارج از كشور (2) بهراد توكلي: خارجي ها اصالت موسيقي را به خوبي تشخيص مي دهند


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: چگونگي اجراي كنسرت در خارج از كشور (2) بهراد توكلي: خارجي ها اصالت موسيقي را به خوبي تشخيص مي دهند


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: بهراد توكلي گفت: خارجي ها با تفاوت سليقه اي كه با ما دارند اصالت موسيقي را به خوبي تشخيص مي دهند.

بهراد توكلي نوازنده سه تار و مدير گروه همنوازان مهر در گفت و گو با خبرنگار موسيقي گروه فرهنگي هنري باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، درخصوص چگونگي برگزاري كنسرت در خارج از كشور گفت: برخي كنسرت ها از طرف دولت و رايزني هاي فرهنگي برگزار مي شود كه عموما مركز موسيقي تصميم مي گيرد چه گروهي را براي اجرا به خارج از كشور بفرستد و از چند گروه خاص استفاده مي شود.
وي ادامه داد: اجراهاي ديگر كه توسط اسپانسرهاي خصوصي برگزار مي شود خود گروه ها ارتباطاتي را برقرار مي كنند و توسط اسپانسرهاي خصوصي دعوت مي شوند تا كنسرتي را در يك كشور برگزار كنند.
توكلي افزود: در اجراهاي دولتي كه اكثرا مناسبتي است مثل سال تولد مولانا در مقر يونسكو و يا هفته فرهنگي ايران در كشورهاي مختلف اين برنامه ها عمدتا سفارشي است و گروه ها خود براي اين اجراها آماده مي كنند.
وي با بيان اينكه در كشورهاي خارجي به موسيقي توجه ويژه اي مي شود و امكانات و تجهيزات خاصي براي اجراي يك كنسرت در نظرگرفته مي شود خاطرنشان كرد: متاسفانه در ايران سالن اجراي موسيقي نداريم حتي تالار وحدت نيز براي اجراي اپرا طراحي شده و اگر بهترين صدا بردار هم در اين تالار فعاليت كند باز هم صداي مطلوب را نخواهيم داشت.
توكلي گفت:من اجرايي در يكي از شهرهاي چين داشتم در آن شهر حدود 250 تا 300 سالن فقط براي كنسرت وجود دارد كه براي كنسرت طراحي شده است و امكانات گسترده اي در آنجا مشاهده مي شد كه متولي اش شهرداري آن شهر است.
توكلي با تاكيد بر اينكه در سال هاي بعد از انقلاب حركتي براي ايجاد سالن نداشتيم تصريح كرد: دليل اين بي توجهي نيز اين است كه سرمايه گذاري درستي براي موسيقي نمي شود زيرا تكليلف موسيقي در كشور هنوز مشخص نشده است.
اين نوازنده سه تار درخصوص استقبال ايراني هاي مقيم خارج و خارجي ها از كنسرت هاي ايراني گفت: استقبال ايراني هاي مقيم خارج بسيار خوب است زيرا در يك فضاي فرهنگي متفاوت با فرهنگ خود زندگي مي كنند و در اين كنسرت ها نوعي بازنگري در فرهنگ خود مي كنند.
مدير گروه همنوازان مهر افزود: از آنجايي كه سليقه پسند اروپايي ها با ايراني ها متفاوت است بسياري از گروه ها با توجه به سليقه اروپايي ها دست به تهيه موسيقي بر مبناي سليقه آنها مي زنند و زماني كه وارد كشور مي شوند همان برنامه را ارائه مي كنند و اين آسيب جدي به موسيقي وارد كرده است.
توكلي با بيان اينكه با پذيرش اين نكته كه سليقه خارجي ها با ما متفاوت است اما آنها اصالت موسيقي را به خوبي تشخيص مي دهند گفت: اگر يك موسيقي با كيفيت خوب در كشورشان اجرا شود تاثير خود را به خوبي خواهد گذاشت اما در چند سال اخير كيفيت اجراها پايين آمده است و استقبال هم كم شده است.
وي گفت: اجرايي در مقر يونسكو به مناسبت سال مولانا با حضور كشورهايي كه مولانا را از آن خود مي دانند داشتيم كه با موفقيت انجام شد و بعد از اجرا سفير تركيه در يونسكو به سفير ايران در يونسكو گفت شما با اين اجرا مولانا را از آن خود كرديد.

گزارش ايسكانيوز مي افزايد، بهراد توكلي فارغ التحصيل رشته موسيقي دانشگاه هنر است و بيش از 30 كنسرت در داخل و خارج كشور از جمله دومين فستيوال سران شانگهاي در چين اجرا كرده است.
وي همچنين در كاخ ورساي و مقر يونسكو در پاريس كنسرت اجرا كرده است.
نوازندگي در آلبومهاي منتشر شده گروه خورشيد ،ارايه بيش از 30 مقاله درمجلات تخصصي موسيقي،عضو شوراي نويسندگان ماه نامه تخصصي موسيقي فرهنگ و آهنگ،تدوين نظريه رفتار شناسي در آناليز رديف موسيقي ايران، مدير كنسرت استاد محمدرضا لطفي در كاخ نياوران تيرماه 86 و گروه شيدا در وزارت كشور ارديبهشت از ديگر فعاليت هاي توكلي بوده است.
 دوشنبه 28 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 946]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن