تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كار خير و صدقه، فقر را مى‏بَرند، بر عمر مى‏افزايند و هفتاد مرگ بد را از صاحب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813242765




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رزمايش مشترك آمريكا و كره جنوبي آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: رزمايش مشترك آمريكا و كره جنوبي آغاز شد
خبرگزاري آرياـ كره جنوبي و آمريكا رزمايش مشترك سالانه خود را امروز آغاز كردند.

به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، اين رزمايش با هدف آماده سازي كره جنوبي براي گرفتن فرماندهي نيروهاي خود كه در حال حاضر تحت امر آمريكا هستند، برگزار مي شود.

ستاد مشترك ارتش آمريكا و كره جنوبي اعلام كرد، رزمايش موسوم به "نگهبان آزادي آلچي" (Ulchi Freedom Guardian) نوعي جنگ شبيه سازي شده كامپيوتري است.

نيروهاي كره جنوبي بمنظور آماده سازي براي گرفتن فرماندهي كامل نيروهاي خود، امسال كنترل بيشتري بر نيروهاي خود خواهند داشت.

كره جنوبي در سال 1950 بعد از آغاز جنگ در شبه جزيره كره فرماندهي نيروهاي خود را به آمريكا واگذار كرد. هرچند اين كشور در سال 1994 كنترل نيروهاي خود را درزمان صلح بر عهده گرفت اما فرماندهي اين نيروها درزمان جنگ هنوز بر عهده آمريكا است.

بر اساس توافقي كه سال گذشته نهايي شد، آمريكا و كره جنوبي تصميم گرفتند كه سئول در آوريل 2012 كنترل نيروهاي خود را حتي در زمان جنگ نيز بر عهده بگيرد.

در اين رزمايش كه تا روز پنج شنبه ادامه خواهد يافت 56 هزار نيروي كره جنوبي و 10 هزار سرباز آمريكايي مستقر در كره جنوبي و مناطق ديگر حضور خواهند يافت. اين رزمايش پيش از اين Ulchi Focus Lens نام داشت.

لي ميونگ باك رئيس جمهور كره جنوبي شخصا رياست جلسه شوراي امنيت ملي كشورش را كه در آن مسائل مرتبط با اين رزمايش بررسي مي شود، بر عهده داشت.

كره شمالي همواره رزمايش هاي مشترك بين آمريكا و كره جنوبي را محكوم كرده و آنها را نوعي آماده سازي اين كشورها براي حمله به خود ناميده است.

اوايل امسال، كره شمالي رزمايش هاي مشترك اين دو كشور را نوعي تلاش براي سركوب جمهوري خلق كره شمالي خواند و افزود، اين رزمايش ها باعث بروز جنگ اتمي ويرانگر در منطقه خواهد شد.

آمريكا و كره جنوبي در مقابل اعلام مي كنند كه اين رزمايش ها عمدتا جنبه دفاعي دارند.

حدود 28 هزار نيروي آمريكايي در كره جنوبي مستقر هستند. اين نيروها در راستاي توافق دو كشور بعد از جنگ كره در سال 1950-1953 در اين كشور مستقر شده اند.

رزمايش امسال در حالي برگزار مي شود كه تنش در شبه جزيره كره شمالي در پي قتل يك گردشگر كره جنوبي در ماه گذشته در يك مركز تفريحي كره شمالي به اوج خود رسيده است.

كره شمالي اعلام كرده است كه اين گردشگر به خاطر اين هدف گلوله قرار گرفت و كشته شد كه وارد يك منطقه نظامي شده بود و به هشدارهاي نيروهاي امنيتي كره شمالي نيز توجهي نكرد. سئول در مقابل هرگونه گردشگري در اين مركز تفريحي را متوقف كرده و از كره شمالي خواسته است تا به بازرسان كره جنوبي اجازه بدهد براي تحقيقات در مورد اين مساله وارد كره شمالي شوند. كره شمالي تاكنون با اين درخواست مخالفت كرده است.
 دوشنبه 28 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن