تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند عزو جل كه فرموده است: از صبر و نماز كمك بگيريد، صبر، روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804803813




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فروش سكه گرمي با بسته‌بندي امنيتي در بانك ملي آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان:




پس از توزيع سكه گرمي در بانك‌هاي ملت و صادرات؛

فروش سكه گرمي با بسته‌بندي امنيتي در بانك ملي آغاز شد
خبرگزاري فارس: درحالي كه از ماه گذشته عرضه سكه‌هاي گرمي توسط بانك‌‌هاي صادرات و ملت آغاز شده بود، روابط عمومي بانك مركزي از توزيع اين سكه‌ها با بسته‌بندي امنيتي از طريق شعب منتخب بانك ملي نيز از روز چهارشنبه مورخ 11 اسفندماه 89 به متقاضيان خبر داد.


[تصویر: A0722385.jpg]



به گزارش باشگاه خبري فارس، روابط عمومي بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران اعلام كرد: به منظور تسهيل امكان خريد سكه توسط هموطنان عزيز، علاوه بر شعب منتخب بانك هاي صادارت و ملت، سكه هاي طلاي گرمي با بسته‌بندي امنيتي از طريق شعب منتخب بانك ملي نيز از روز چهارشنبه مورخ 11 اسفند ماه 1389 به متقاضيان عرضه خواهد شد.
بر اين اساس، بانك ملي ايران، روزهاي دوشنبه و چهارشنبه از ساعت 10:30 لغايت 12:30 و هفته‌هاي بعد تا اطلاع ثانوي، در همان ساعت با قيمت فروش روزانه كه توسط بانك مركزي اعلام مي شود، آماده فروش سكه به متقاضيان خواهد بود.
شايان ذكر است اطلاعات تكميلي در خصوص شعب منتخب و جزئيات فروش از طريق بانك مذكور به اطلاع عموم خواهد رسيد.
به گزارش خبرنگار فارس، توزيع سكه‌هاي گرمي از روز شنبه 16 بهمن‌ماه توسط بانك‌هاي صادرات و ملت تا 21 همين‌ماه آغاز شده بود و از آن پس روزهاي دوشنبه و چهارشنبه هرهفته تا اطلاع ثانوي اين توزيع ادامه خواهد داشت.
بنابراين سكه‌هاي گرمي در كنار ساير سكه‌هاي موجود (سكه بهار آزادي طرح قديم، تمام‎بهار آزادي طرح جديد، نيم‎سكه بهار آزادي و ربع‎سكه بهار آزادي) به بازار مي‌آيند و قرار است قيمت آنها نيز مشابه ساير سكه‌ها براساس قيمت‌هاي جهاني تعيين شود. سكه يك گرمي يا اصطلاحاً سكه گرمي با وزن 1.01 گرم و قطر تقريبي 13.3 ميلي‏متر است. همچنين عيار اين‌ سكه‌ها نيز همانند ساير سكه‌هاي بهار آزادي رايج در بازار 900 در هزار است.
براي اولين بار در پنجاهمين سالگرد تاسيس بانك مركزي در هجدهم مرداد ماه امسال، از سكه‌هاي يك گرمي با عيار نهصد در هزار (همانند ساير سكه‌هاي رسمي رايج) رونمايي شد. از مهمترين مزاياي بارز اين سكه نسبت به نمونه‌هاي مشابه كه بازار را دچار تحول خواهد كرد، درج نشدن سال ضرب سكه است. توضيح بانك مركزي درخصوص اين نكته اين است تا پس از مدتي، تفاوت قيمت به وجود نيايد.
طبق گفته‌هاي مسئولان بانك مركزي، در بسته بندي سكه‌هاي گرمي 6 نكته امنيتي به كار رفته است كه يكي از اين ويژگي‌ها قرار گرفتن "شماره سريال " در بسته‌بندي‏ آنهاست؛ اين شماره سريال به عنوان شناسنامه توليد سكه‌ها كه روز و زمان توليد آن مشخص است، روي سكه درج مي شود.
همچنين از ديگر نكات امنيتي سكه گرمي، كاغذ امنيتي به كار رفته در بسته‌بندي‌ آنهاست. اين كاغذها داراي 6 مشخصه از قبيل واتر مارك مواج، الياف نامرئي فلورسنتي رنگي مشابه اسكناس و تطابق جنس آن با جنس اسكناس هستند.
همچنين آرم بانك مركزي به رنگ صورتي روي آن قرار گرفته اما براي چاپ اين آرم از مركبي به نام مركب ترمو يا حرارتي استفاده شده است كه رنگ صورتي آن با كوچكترين حرارت يا لمس دست و حرارت بدن به تدريج محو مي شود و پس از مدتي با سرد شدن، رنگ آن به جاي خود بازمي گردد.
در طراحي گوشه‌هاي بسته‎بندي سكه گرمي 4 گل ختايي كار شده كه وقتي در مقابل نور قرار مي‌گيرد، طرح ناقصي دارد كه با همپوشاني طرح پشت آن تكميل مي‌شود. همچنين گلي در دور سكه كار شده كه رنگ آن در بسته‏بندي سبزرنگ است و پشت آن نيز طرح تكميلي گل قرار گرفته كه در مقابل نور، دو طرح ناقص يكديگر را كامل مي‌كنند.
تصوير سكه طلاي گرمي همراه با ويژگي‌هاي آن در حاشيه دور روي و پشت بسته‏بندي سكه ريزنوشته‌هايي مشاهده مي‌شود كه رنگ آن روي طرح چاپي سبز و پشت به رنگ آبي است كه اگر زير ذره‏بين مشاهده شود نوشته بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران قابل مشاهده است.
زمينه طرح پشت و روي سكه گرمي آبي است و آرم بانك مركزي به صورت پراكنده روي آن چاپ شده است. براي چاپ آرم بانك مركزي در اين سكه از طراحي خطي با استفاده از مدالين استفاده شده، به اين صورت كه خطهايي موازي و با زواياي خاص روي آن تعبيه شده است.
سكه هاي گرمي با طرح پرتره روي يك طرف آن در ضرابخانه هاي ساير كشورها كمتر ضرب مي شود و دليل اين امر مشكل بودن ضرب اين‏گونه سكه‌ها با توجه به ظرافت نقش‌هاي آنها است.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 344]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن