تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوانات. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815567513




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ظرفیت پالایش نفت و تولید بنزین کشور افزایش می‌یابد


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: با بهره برداری از طرح جامع توسعه پالایشگاه لاوان در سه ماه آینده
ظرفیت پالایش نفت و تولید بنزین کشور افزایش می‌یابد



شانا _ گروه پالایش و پخش: با بهره برداری از واحد تقطیر طرح جامع بهبود فرایند و بهینه سازی پالایشگاه نفت لاوان، ظرقیت پالایشی این پالایشگاه بهار آینده به 50 هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به جزیره لاوان، هاشم نامور مدیر عامل پالابشگاه نفت لاوان در نشست خبری با اعلام خبر یاد شده، گفت: با اجرای این طرح و بهره گیری از ظرفیت 20 هزار تنی گاز مایع فازهای پارس جنوبی، ظرفیت پالایش نفت خام این پالایشگاه از 30 هزار بشکه کنونی به 50 هزار بشکه در روز افزایش می یابد.

وی «افزایش گاز مایع تولیدی از روزانه 30 تن به 220 تن، تولید سوخت جت برای نخستین بار با ظرفیت یک میلیون لیتر در روز، افزایش کیفیت نفت، گاز، نفت کوره تولیدی و تولید گوگرد برای نخستین بار به میزان روزانه 30 تن» را از دیگر دستاورهای اجرای طرح جامع توسعه پالایشگاه لاوان برشمرد.

وی ادامه داد: با بهره برداری از طرح جامع بهبود فرایند این پالایشگاه در سال آینده، بنزین تولیدی پالایشگاه لاوان از روزانه یک میلیون و 30 هزار لیتر به روزانه دو میلیون و 800 هزار بشکه افزایش می یابد.

به گفته ناور، ارتقای کیفیت فراورده های تولیدی بر اساس استاندارهای جهانی سال 2005 اروپا، حفظ و صیانت از محیط زیست با کاهش میزان گوگرد (گازوئیل با گوگرد کمتر از 50 پی.پی.ام)، احداث واحد آمین، احداث واحدهای بازیافت گوگرد، آب ترش، فاضلاب صنعتی و ... به منظور حفظ محیط زیست، دیگر پروژه های طرح جامع توسعه پالایشگاه لاوان است.

پیشرفت 100 درصدی پروژه های احداث و تعویض خطوط لوله

مدیر عامل پالابشگاه نفت لاوان از پیشرفت 100 درصدی پروژه های احداث و تعویض خطوط لوله فرسوده انتقال فراورده های نفتی و تعمیرات اساسی بازوی بارگیری خبر داد و گفت: این طرح شامل نوسازی و تعویض خطوط لوله فرسوده انتقال فراورده های نفت کوره، نفت گاز و بنزین به اسکله نفتی در خشکی و دریا، تعمیرات اساسی 5 دستگاه بازوی بارگیری اسکله و ساخت دو رشته خط لوله 16 اینچی در بستر دریا برای انتقال سوخت جت و دریافت میعانات گازی بود که عملیات اجرایی آن پیش از موئد مقرر به پایان رسید.

به گفته وی، با حمایت از ساخت داخل و به همت متخصصان داخلی، بسیاری از تجهیزات این طرح برای نخستین بار در کشور ساخته شده و بیش از 300 میلیارد ریال صرفه جویی اقتصادی به همراه داشته است.

بر پایه این گزارش، شرکت پالایش نفت لاوان، در سال 1355 با ظرفیت اسمی 20 هزار بشکه در روز به بهره برداری رسید، خوراک این پالایشگاه را نفت میدان های سلمان، رشادت، بلال و رسالت تامین می کنند و محصولات تولیدی آن گاز مایع، بنزین، نفت گاز و نفت کوره است.

سهم شرکت پالایش نفت لاوان در تولید بنزین کشور هم اکنون 2 درصد است؛ با اجرای طرح جامع توسعه پالایشگاه لاوان، یک میلیون و 750 هزار لیتر به تولید روزانه بنزین کشور افزوده خواهد شد.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن