تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 17 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آغاز سال (حساب اعمال) شب قدر است. در آن شب برنامه سال آينده نوشته مى‏شود. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809907181




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ايران در پاسخ به نامه 3 كشور غربي اقدامات شوراي امنيت عليه بانك هاي ايراني وجاهت قانوني ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: ايران در پاسخ به نامه 3 كشور غربي اقدامات شوراي امنيت عليه بانك هاي ايراني وجاهت قانوني ندارد
ايران در نامه اي به شوراي امنيت تاكيد كرد كه برنامه هسته اي صلح آميز تهران بطور غيرقانوني و از طرف چند كشور خاص بر دستور كار شوراي امنيت تحميل شده و اقدامات اين شورا از جمله قطعنامه 1803و نيز هرگونه اقدامي در مورد بانك هاي ايراني از هيچ گونه وجاهت حقوقي برخوردار نيست.
به گزارش بخش مطبوعاتي نمايندگي ايران در سازمان ملل، اين نمايندگي در پاسخ به نامه هفته گذشته آمريكا، فرانسه و انگلستان در خصوص برنامه هسته اي صلح آميز جمهوري اسلامي تاكيد كرد: همان گونه كه دولت جمهوري اسلامي ايران در مناسبت هاي متعدد تاكيد نموده است، برنامه هسته اي ايران صلح آميز بوده و مي باشد و گزارش هاي متعدد آژانس نيز ماهيت صرفاً صلح آميز اين برنامه در گذشته و حال را تائيد مي نمايد. گزارش هاي آژانس همچنين نشان مي دهد ايران به تعهدات بين المللي خود در اين زمينه كاملاً پايبند بوده و فراتر از تعهدات مزبور با آژانس همكاري كرده است، حل شش موضوع باقيمانده بر اساس برنامه كاري منعقده ميان ايران و آژانس بهانه هاي واهي تعدادي معدود از كشورهاي خاص را كه بر اساس آن بهانه ها برنامه هسته اي صلح آميز ايران بر شوراي امنيت تحميل كرده بودند بطور كامل از ميان برده است و سوءاستفاده سياسي اين كشورها از شوراي امنيت براي اهداف سياسي خود را نمايان نمود.»
نمايندگي دائم جمهوري اسلامي ايران در بخشي ديگر از اين نامه، به اتهام مطروحه در نامه هفته گذشته سه كشور در خصوص سيستم بانكي كشورمان و اتهام واهي دخالت آنها در فعاليت هاي اشاعه اي اشاره و ضمن رد اين اتهامات آنها را اتهاماتي بي اساس و مضحك توصيف و آورده است: «بانك هاي جمهوري اسلامي ايران هيچ گاه در اقدامات مربوط به فعاليت هاي هسته اي غيرصلح آميز مشاركت نداشته اند زيرا اساساً فعاليت هاي هسته اي غيرصلح آميز در ايران وجود ندارد.»
در خصوص يكي ديگر از اتهامات بي اساس مطروحه در نامه مزبور نيز، در پاسخ نمايندگي دائم كشورمان آمده است: «جمهوري اسلامي ايران خود قرباني تروريسم است و مضحك است كه آمريكا، انگلستان و فرانسه كه خود به تامين مالي، حمايت و تامين محل امن براي گروه هاي تروريستي از جمله تروريست هايي كه مردم و مسئولين ايراني را به شهادت رسانده اند ادامه مي دهند، ديگران را متهم به تامين مالي تروريسم نمايند. مضافاً اينكه ادعاهاي اين سه كشور در نامه مزبور در خصوص نقصان در سيستم حقوقي ايران در جهت مبارزه با تامين مالي تروريسم و پولشويي مردود است.
در بخشي از نامه مزبور كه بعنوان سند شوراي امنيت منتشر شده، آمده است: «اقدامات اين كشورها نه تنها جهت اعمال فشار غيرقانوني بر دولت ايران بلكه با هدف ضربه زدن به رفاه و آسايش ملت بزرگ ايران و توسعه اقتصادي كشور ما طراحي شده، اما تاريخ گواهي مي دهد كه ملت ايران هيچگاه تسليم فشار و ارعاب نخواهد شد و دست از عزم خود جهت پيگيري حقوق مسلم خويش برنخواهد داشت. اين سياست هاي شكست خورده در گذشته جواب نداده و در آينده نيز بجائي نخواهد رسيد ضمن اينكه ايران حق خود براي پيگيري دريافت خسارات وارده به اتباع و بانك هاي خود به خاطر اين گونه اتهامات بي اساس را محفوظ مي دارد.»
انتشار بيانيه
وزراي خارجه عدم تعهد
به عنوان سند آژانس
نماينده دائم ايران در آژانس گفت كه بيانيه وزراي خارجه جنبش عدم تعهد در حمايت از برنامه صلح آميز هسته اي ايران به عنوان سند در سايت آژانس بين المللي انرژي اتمي منتشر شده است.
«علي اصغر سلطانيه» در ديدار از خبرگزاري فارس با اعلام اين خبر گفت: بيانيه وزراي خارجه جنبش عدم تعهد كه حاوي حمايت اصولي بيش از 100 كشور از مواضع هسته اي ايران است و در طول پانزدهمين نشست وزراي خارجه جنبش عدم تعهد در تهران به تصويب رسيد به درخواست نمايندگي ايران در وين به عنوان سند در سايت آژانس بين المللي انرژي اتمي منتشر شد.
نماينده ايران در آژانس تاكيد كرد: اين خود سندي تاريخي است مبني بر اينكه ادعاهاي آمريكا مبني بر منزوي بودن ايران كاملاً بي اساس است.
وزراي خارجه 118 كشور عضو جنبش عدم تعهد در روزهاي 8 و 9 مرداد ماه در اجلاس وزراي خارجه جنبش عدم تعهد در تهران با صدور بيانيه اي از برنامه هسته اي صلح آميز جمهوري اسلامي ايران حمايت كردند.
مسكو با آمريكا همراه نمي شود
معاون نخست وزير روسيه گفت مسكو به علت حمايت نظامي آمريكا از گرجستان، امكان دارد موضع خود را در ارتباط با درخواست واشنگتن براي جلوگيري از برنامه هسته اي ايران، تغيير دهد.
به گزارش فارس از لندن، «سرگي ايوانف» معاون نخست وزير روسيه در مصاحبه اي با تلويزيون بلومبرگ «BIOOMBERG TV» گفته است امكان دارد روسيه به علت حمايت نظامي آمريكا از گرجستان، موضع خود را در ارتباط با تلاش رهبري شده آمريكا براي جلوگيري از ايران در ساخت بمب هسته اي، تغيير دهد.
معاون نخست وزير روسيه افزود: ما دوباره درباره ايران فكر خواهيم كرد، ما اين مسئله را در ذهن به ياد خواهيم داشت كه شركاي ما در اين مقطع زماني بحران كه روسيه با آن مواجه شد، چگونه عمل كردند.
وي افزود: ما تاكنون قطعنامه هاي سازمان ملل عليه ايران را وتو نكرده ايم.
در همين حال يك روزنامه آمريكايي در گزارشي با اشاره به تنش ميان آمريكا و روسيه به دليل ناآرامي ها در منطقه قفقاز و تاثير آن بر تحريم هاي جديد عليه ايران نوشت: به دليل اين اختلافات واشنگتن اميدي به حمايت هاي مسكو در تحريم هاي جديد عليه ايران ندارد.
روزنامه «كريستين ساينس مونيتور» در شماره پنج شنبه خود نوشت: طرح آمريكا براي طرح دور چهارم تحريم ها ممكن است به دليل اقدام نظامي روسيه در گرجستان ناكام بماند.
اين روزنامه آمريكايي در ادامه نوشت: انتقادات شديد آمريكا از اقدام نظامي روسيه در گرجستان قطعا يك هدف راهبردي بسيار متفاوت آمريكا را كه افزايش فشار بر ايران به وسيله دور جديدي از تحريم هاي سازمان ملل است به خطر خواهد انداخت.
گزارش اتم استروي اكسپورت درباره روند ساخت
نيروگاه بوشهر
متخصصان موسسه «اتم استروي اكسپورت» كه در ساخت نيروگاه اتمي ايران در بوشهر شركت دارند، در حال حاضر مشغول آزمايش سكوي توربوژنراتور هستند.
خبرگزاري نووستي با اعلام اين خبر ادامه داد: طبق اطلاعات دريافتي، دستگاه هاي خنك كننده كه بايد شرايط آب وهوايي مناسب در تمامي ساختمان نيروگاه و تاسيسات را فراهم كنند، در حال آماده شدن براي راه اندازي هستند. سيستم هدايت ديگ هاي ذخيره نيز به طور جداگانه براي آزمايش آماده مي شوند.
تاكنون كار در بخش دستگاه هاي خودكار سيستم هدايت فرآيندها (براي بخش راكتور، تصفيه آب و سيستم خودكار محافظت در برابر آتش سوزي) تكميل شده است.
 دوشنبه 28 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن