تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):حيا از ايمان و ايمان در بهشت است و بدزبانى از بى مهرى و بدرفتارى است و بدرفتارى در جهن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813267355




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آية ا... مكارم شيرازي در بازديد از رواق دارالحجه حرم مطهر رضوي: آيندگان قطعاً ساخت اين رواق را تحسين مي كنند


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: آية ا... مكارم شيرازي در بازديد از رواق دارالحجه حرم مطهر رضوي: آيندگان قطعاً ساخت اين رواق را تحسين مي كنند
آية ا... ناصر مكارم شيرازي به عنوان اولين شخصيت بازديد كننده رواق دارالحجه حرم مطهر رضوي پس از افتتاح، آن را اثر هنري و معماري بي نظير اسلامي دانست و گفت: تصور مي كنم آيندگان كه اينجا را مي بينند بي ترديد آفرين خواهند گفت.
به گزارش اداره كل روابط عمومي آستان قدس رضوي، اين مرجع تقليد افزود: سال گذشته كه اينجا را ديدم، در حال ساختمان بود و چيزي مشخص نمي شد، اما امروز يك اثر كم نظير يا بي نظير را از نظر هنر، زيبايي و جميع جهات مشاهده كردم.وي افزود: به عقيده من كاري كه اينجا در مدت هفت سال صورت گرفته، شامل خالي كردن تمام زير صحن و سقاخانه آن هم با حضور زائران، كاري بي نظير است.آية ا... مكارم شيرازي تصريح كرد: الحمدا... مهندسان و معماران ايراني نشان دادند ذوق و احساس شان بخصوص در مسير خدمات مذهبي اوج پيدا مي كند و بهترين آثار را مي توانند بيافرينند. من در هيچ جاي ديگر اثري بدين زيبايي و با اهميتي نديده ام.
وي اظهار داشت: همان طور كه به برخي مسؤولان گفتم، دست اندركاران ساخت اين رواق نشان دادند كه هيچ كاري غيرممكن نيست.مرجع تقليد شيعيان جهان افزود: پيام اين همه زيبايي و ظرافت اين است كه انسان اگر انگيزه هاي الهي و معنوي داشته باشد، مي تواند هر كاري بكند.وي درباره ضرورت ساخت فضاهاي زيارتي جديد، گفت: با گذشت چند روز از افتتاح، اينجا پر از جمعيت است؛ لذا معلوم مي شود نياز حرم مطهر به فضاهاي عبادتي روز افزون است.
آية ا... مكارم شيرازي رواق دارالحجه را از بناهايي دانست كه قرنها پذيراي انبوه زائران خواهد بود و گفت: تصور مي كنم آيندگان كه اينجا را مي بينند، قطعاً آفرين خواهند گفت و اين مكان جزو ذخايري است كه براي آينده ها باقي مي ماند و مورد استفاده قرار مي گيرد.
وي درباره فعاليتهاي فرهنگي آستان قدس رضوي نيز گفت: در گذشته آستان قدس رضوي فقط محل زيارت بود و كارهاي فرهنگي وجود نداشت اما بعد از انقلاب اسلامي، كارهاي فرهنگي گسترده اي شروع شد و امروز آن طور كه براي من شرح دادند، به زبانهاي گوناگون براي گروهها و رده هاي سني مختلف، برنامه هاي فرهنگي ارائه مي دهند.
وي بر تقويت بيش از پيش برنامه هاي فرهنگي آستان قدس رضوي تأكيد كرد و افزود: واقعيت اين است كه اگر در كنار عبادت، مسائل فرهنگي نباشد، آن عبادت هم كم ارزش مي شود؛ اما وقتي مسائل فرهنگي وجود داشته باشد، عبادت هم اوج پيدا مي كند.
آية ا... مكارم شيرازي در ادامه، ايجاد صحنها و رواقهاي جديد حرم مطهر رضوي را ضرورتي غيرقابل انكار دانست و گفت: من به توليت محترم آستان قدس رضوي گفتم: آن روز كه شما صحن جامع رضوي را ساختيد، يك عده ايراد مي گرفتند كه صحن به اين بزرگي براي چيست؟ اما تشكيل اين نماز جماعت 100 هزار يا 120 هزار نفري نشان داد كه در شرايط كنوني به آن نياز مبرم داريم.
وي افزود: اينها مواردي است كه واقعاً روحانيت خاصي داشته و براي جهان اسلام داراي اين پيام است كه شيعيان بحمدا... در برنامه هاي عبادي از هيچ كدام از گروهها عقب نيستند.
 يکشنبه 27 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن