تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813092020




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار كوتاه


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: اخبار كوتاه
ساخت موزه مردم شناسي در روستاي كندوان
تبريز- موزه مردم شناسي در روستاي توريستي كندوان از روستاهاي استان آذربايجان شرقي احداث مي شود. به گزارش روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي، مدير پايگاه روستاي تاريخي كندوان گفت: امسال يكي از پيشنهاد هاي پايگاه روستاي تاريخي كندوان، احداث موزه مردم شناسي در اين روستا است. حسن قريشي با بيان اينكه اين موزه با اعتبار 100 ميليون تومان احداث مي شود، افزود: در موزه مردم شناسي آداب و رسوم، لباس هاي محلي و سنتي روستاييان، طرز زندگي و ابزارآلات مورد استفاده روستاييان آن منطقه در معرض نمايش گذاشته مي شود. وي تصريح كرد: در حال حاضر پيشنهاد احداث اين موزه به معاونت فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري مركز ارسال شده است و در حال رايزني براي احداث آن هستيم. روستاي " كندوان" در 22 كيلومتري اسكو و 62 كيلومتري تبريز در ميان دره اي با صفا كنار رودخانه اي پر آب به همين نام واقع شده است و شيوه بناي خانه هاي اين روستا از نوع معماري صخره اي به شكل مخروطي يا كله قندي مربوط به قرن هفتم هجري است.

تجهيز ناظران طرح هاي جنگلداري به GPS
ساري - معاون مناطق مرطوب و نيمه مرطوب سازمان جنگل ها، مراتع و آبخيزداري كشور، در جمع ناظران طرح هاي جنگلداري مازندران در ساري گفت: از مجموع يك ميليون و 847 هزار هكتار از جنگل هاي شمال كشور، تاكنون براي يك ميليون و 470 هزار هكتار طرح جنگلداري تهيه شده است كه يك ميليون و 70 هزار هكتار آن توسط 50 مجري طرح، زير نظر 182 ناظر و كمك ناظر طرح جنگلداري مديريت مي شود. به گزارش ايسنا، دكتر علي اوسط منتظري مشاركت مردم در حفاظت و احيا» جنگل ها را يك ضرورت دانست و افزود: بر اساس سياست سازمان و با هدف ساماندهي مشاركت مردم 19 طرح از 50 طرح جنگلداري شمال توسط تعاوني هاي جنگل نشينان مديريت مي گردد. وي از مجهز شدن ناظران طرح جنگلداري به دستگاه GPS خبر داد و افزود: با هدف مديريت مطلوب تر جنگل ها، ناظران طرح ها با استفاده از اين دستگاه ها مي توانند مناطق مختلف جنگلي را شناسايي و مطابق با علم جنگلداري و جنگل شناسي جهان اعمال مديريت كنند. منتظري همچنين گفت: در سال گذشته با اعتبار حدود 45 ميليارد ريال در حدود 9 هزار هكتار از مناطق جنگلي شمال كشور عمليات جنگلكاري و غني سازي جنگل انجام شده كه در اين رابطه حدود 5.23 ميليون اصله نهال در عرصه جنگلي غرس شده است.

كاهش چشمگير ترافيك در مسيرهاي منتهي به جمكران
قم-رئيس پليس راهنمايي و رانندگي قم از كاهش چشمگير ترافيك در مسيرهاي منتهي به جمكران در ايام نيمه شعبان امسال خبر داد. كيومرث نوراني در گفتگو با فارس اظهار داشت: در ايام نيمه شعبان امسال در مسيرهاي منتهي به جمكران، طرح هاي ترافيكي به صورت موفقيت آميز به اجرا در آمد. وي ادامه داد: خوشبختانه در شب نيمه شعبان امسال كه با پيك جمعيت و ترافيك روبرو بوديم، مشكلات ترافيكي نسبت سال گذشته در حد بسيار زيادي كاهش يافت. رئيس پليس راهنمايي رانندگي استان قم با اشاره به بكارگيري نيروهاي كمكي براي كنترل ترافيكي در اطراف مسجد مقدس جمكران تصريح كرد: خوشبختانه تعامل و همكاري دستگاه هاي مختلف در ايام نيمه شعبان باعث شد تا زائراني كه به اين مسجد عزيمت كرده اند براي حضور در مسجد جمكران با مشكلات كمتري مواجه شوند.

برداشت ميوه از باغات اسلامشهر
اسلامشهر-خبرنگار ابتكار-عمليات برداشت انواع ميوه از باغات شهرستان اسلامشهر آغاز شد.براساس اين گزارش، اسلامشهر داراي 1200 هكتار باغ ميوه است كه سالانه حدود 25 هزار تن (انگور، هلو، شليل، سيب، آلو، گوجه سبز و قرمز و زيتون) روانه بازارهاي كلان شهر تهران مي گردد.همچنين اين مديريت در سال گذشته با اجراي طرح هايي نظير (ارتقا» كيفيت محصولات باغ و اصلاح و احيا» باغات) و نيز برگزاري كلاس ها و كارگاه هاي آموزشي ترويجي، موضوع بهبود كمي و كيفي توليدات باغي را مورد توجه قرار داده است.گفتني است، وجود باغ هاي اسلامشهر علاوه بر ايجاد منافع اقتصادي براي توليدكنندگان و تامين بخشي از ميوه مورد نياز استان تهران همچون فيلتري موجب تلطيف هواي كلان شهر تهران شده و عامل موثري در جلوگيري از تغيير كاربري و تخريب اراضي كشاورزي مي باشد.

شناسايي يك گور دسته جمعي در كهگيلويه و بويراحمد
ياسوج-پس از حدود 46 روز كاوش، يك گور دسته جمعي در عمق 17 متري شناسايي شد.سرپرست گروه كاوش تل خسرو در استان كهگيلويه و بويراحمد گفت: در ادامه فعاليت هاي باستان شناسي در تپه تاريخي تل خسرو كه يكي از قديمي ترين تپه هاي جنوب كشور است، يافته هاي جديدي مربوط به هزاره پنجم پيش از ميلاد شناسايي شدند.رجبي بيان كرد: پس از حدود 46 روز كاوش، يك گور دسته جمعي در عمق 17 متري شناسايي شد. اين گور سه نفره و تقريبا سالم است و در كنار آن، ظرف هايي از دوره فرهنگي باكون وجود دارند. وي با اشاره به اين كه اين تدفين از جهت هايي روشن بخش است و اهميت ويژه اي دارد، اظهار داشت: حوزه نفوذ فرهنگ باكون در هزاره پنجم پيش از ميلاد در غرب فارس و ارتفاعات شرق خوزستان است.او با اشاره به اين كه كاوش تل خسرو از اوايل تيرماه آغاز شده است، افزود: تپه تل خسرو از شاخص ترين تپه هاي جنوب كشور در ميان ارتفاعات غرب فارس در ياسوج واقع است.

كاهش 20 درصدي مصرف آب در مزارع اصفهان
اصفهان -مسئول اداره تجهيز و نوسازي اراضي كشاورزي استان اصفهان گفت: با اجراي طرح هاي تجهيز و نوسازي اراضي كشاورزي در استان اصفهان، ميزان مصرف آب در مزارع اين استان 20 درصد كاهش يافت.به گزارش روابط عمومي سازمان جهاد كشاورزي استان اصفهان، احمدرضا صادقي افزود: در هر فصل زراعي براي آبياري هر هكتار مزرعه به طور متوسط 13 هزار متر مكعب آب نياز است كه با اجراي طرح هاي تجهيز و نوسازي اراضي با 2 هزار و 400 متر مكعب كاهش به 10 هزار و 600 متر مكعب مي رسد. وي اظهار داشت: علاوه بر كاهش 20 درصدي مصرف آب با تجهيز و نوسازي مزارع، 25 درصد هزينه هاي كاشت، داشت و برداشت محصول و 10 درصد مصرف سموم كشاورزي نيز كاهش مي يابد.
 يکشنبه 27 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 326]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن