تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 25 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815758985




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تكرار/ احمدي نژاد خبر داد:پرتاب نخستين ماهواره مخابراتي ايران به فضا در هفته جاري


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: تكرار/ احمدي نژاد خبر داد:پرتاب نخستين ماهواره مخابراتي ايران به فضا در هفته جاري
رئيس جمهور در جمع ايرانيان مقيم تركيه اعلام كرد كه در هفته جاري نخستين ماهواره مخابراتي ايراني به وسيله موشك و پرتابگر ايراني به فضا پرتاب خواهد شد.

به گزارش خبرگزاري مهر، دكتر محمود احمدي نژاد جمعه شب پيش از بازگشت به تهران در جمع ايرانيان مقيم تركيه با اظهار خوشحالي از حضور درميان آنان خاطرنشان كرد : سفرهاي ديپلماتيك آن هم به صورت فشرده، خستگي زيادي در روح و جسم انسان ايجاد مي‌كند اما در اين سفرها ديدار با ايرانيان خارج از كشور تمام خستگي را از تن آدم بيرون مي‌كند.

رئيس جمهور با بيان اينكه ايرانيان هرجا كه باشند براي اعتلا و سربلندي كشورشان تلاش مي‌كنند و بايد دست به دست هم بدهند تا مشكلات كشور حل شود، اظهار داشت :جايگاه ايران بعنوان پايگاه تمدن، علم و فرهنگ از ١٥٠ سال گذشته همواره دچار نوسان و آسيب بوده است اما امروز به لطف خدا ملت ايران در سايه پايداري و ايمان خود شرايط را براي زنده كردن نام و ياد خود فراهم كرده است.

وي افزود: ملت ايران ملتي هوشمند است و با استفاده از سابقه ديرينه و همت راسخ خود از حقوق خود در برابر قدرت‌هاي بزرگ دفاع خواهد كرد.

احمدي نژاد ملت ايران را پرچم دار صلح و برادري و علم و محبت در جهان دانست و تصريح كرد: ايرانيان با حركت انقلابي خود پرچم ارزش‌هاي متعالي را در جهان برافراشته كرده و خواهان روابط برادرانه با ساير ملت‌ها و رفاه و امنيت براي تمام ملل است.

رئيس جمهور در ادامه با اشاره به تبليغات دشمنان مبني بر جنگ طلب بودن ملت ايران ،خاطر نشان كرد: دشمنان در حالي كه مي‌دانند ملت ايران هيچ آسيبي به ملت‌هاي ديگر نرسانده است و رفتارش حتي با ملت‌هاي تابعه در دوران گذشته درخشان بوده است و اگر جايي دست به اسلحه برده براي دفاع از خود بوده است براي اينكه با احياي هويت ملت ايران مقابله كنند فيلم‌هاي جعلي منتشر مي‌كنند و در آن به دروغ ملت ايران را ملتي جنگجو و در حال حمله به ساير ملت‌ها نشان مي دهند در حالي كه چنين نيست. ايران زماني ‌٤٠ ملت را تابع خود كرده بود اما اين تابعيت به خاطر زور سرنيزه نبود بلكه به خاطر انديشه بلند و رفتار مناسب حاكمان ايران بود.

وي همچنين موضوع هسته اي كشورمان را مورد اشاره قرار داد و گفت : امروز بدخواهان به خاطر بحث هسته‌اي در مقابل ملت ما ايستاده‌اند و اين سوال را بايد پرسيد كه اگر بحث هسته‌اي بهانه نيست چرا ‌٢٧ سال پيش كه اصلا موضوع انرژي هسته‌اي مطرح نبود جنگ را به كشورمان تحميل كردند؟

احمدي نژاد با بيان اينكه قدرت هاي زورگو با بمب اتم و يا غني سازي مخالف نيستند بلكه با پيشرفت ملت ايران مخالفند، تصريح كرد : ملت ايران دست آنها را خوانده و توجهي به ادعاهاي آنان ندارد چرا كه اگر بخواهيم از آنها تبعيت كنيم بايد سرنوشت و استقلال خود را كنار بگذاريم و اين به معناي عقب ماندگي هميشگي ملت ايران است.

وي درباره تحريم‌هاي ضد ايراني شوراي امنيت نيز اظهار داشت: ‌٣٠ سال است كه ايران را تحريم كرده اند و اجازه نداده‌اند حتي كوچكترين فناوري را هم داشته باشيم اما جالب است كه در دوراني كه با آنها رابطه داشتيم و تحريم نبوديم ‌٩٩ درصد تجهيزات كشورمان وارداتي بود؛ اما از زماني كه ما را تحريم كردند تا امروز توانسته‌ايم به يك قدرت هسته‌اي تبديل شويم. بنابراين از تحريم ضرر نكرديم. امروز در بيوتكنولوژي جزو ‌٥ كشور اول و در نانو تكنولوژي جزو ‌١٠ كشور اول جهان هستيم .

رئيس جمهور اضافه كرد: مفتخرم امروز در جمع ايرانيان مقيم تركيه اعلام كنم به زودي و به فضل خدا در همين هفته اولين ماهواره مخابراتي ايراني را به وسيله موشك و پرتابگر ايراني به آسمان پرتاب خواهيم كرد. ‌از سوي ديگر در حالي كه 70هزار اختراع در ايران به ثبت رسانده‌ايم آمريكا و غرب در اين ماه‌ها دچار ركود اقتصادي هستند و در بحران‌هاي اقتصادي به سر مي‌برند.

احمدي نژاد در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به علاقه ملت‌هاي جهان به انقلاب اسلامي و فرهنگ و تمدن ايران، گفت: ملت‌هاي دنيا عاشق ملت ايران هستند و وجهه برجسته ايرانيان در ميان ملت‌هاي ديگر وجهه فرهنگي است و هرجا كه بودند آثار فرهنگي مانند مسجد از خود به جا گذاشته اند. هر ايراني مانند يك سفير فرهنگي است كه در ميان ساير ملت‌ها رفتار مي‌كند.

رئيس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اشتراكات فرهنگي ايران و تركيه گفت: زماني كه بسياري از كشورهاي مدعي فرهنگ و تمدن هنوز به وجود نيامده‌ بودند ايران و تركيه مرزهاي مشخص بين المللي داشتند. ايران و تركيه دو ملتي هستند كه از سابقه تمدني بسيار بالايي برخوردارند.

وي در پايان سخنان خود با اشاره به درخواست ايرانيان مقيم تركيه وعده داد كه بودجه و دستورات لازم براي تجهيز يك خانه فرهنگ براي ايرانيان مقيم تركيه را صادر خواهد كرد.

پيش از سخنان رئيس جمهور تعدادي از ايرانيان مقيم تركيه به بيان برخي مشكلات خود پرداختند. رسيدگي به وضعيت تجار ايراني و كمك به آنها، بيمه كردن دانشجويان ايراني دانشگاه‌هاي تركيه، وضعيت نامناسب مدرسه ايراني‌ها در استانبول و كادر آموزشي آن از جمله مطالبي بود كه از سوي شماري ازهموطنان بيان شد.
 يکشنبه 27 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن