تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس زياد شوخى كند، نادان شمرده مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815457239




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خبرهايي از جشنهاي نيمه شعبان در شهرستانها (‪(۲‬


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: خبرهايي از جشنهاي نيمه شعبان در شهرستانها (‪(۲‬
داخلي. ديني. مناسبتها. نيمه شعبان.

* شهرري * جشن ميلاد نور درسالن جوانه‌هاي اميد در حرم حضرت عبدالعظيم حسني (ع) برگزار شد.

اين جشن در سالروز ميلاد منجي عالم بشريت، براي كودكان و نوجوانان برپا شده است.

برنامه‌هاي جذابي از جمله سرود، مسابقه و جايزه، داستان‌هايي درباره امام عصر و برنامه‌هاي جذاب ديگري براي كودكان و نوجونان شهرري و مهمانان آنان از شهرهاي مختلف در حرم حضرت عبدالعظيم (ع ) برگزار شد.

***

* شهرري * نمايشگاه دستاوردهاي منتظران جوان روز يكشنبه در سالن انديشه جوان در حرم حضرت عبدالعظيم حسني (ع) گشايش يافت.

اين نمايشگاه به مناسبت ميلاد امام زمان (ع) ويژه دستاوردهاي فرزندان پرسنل آستان مقدس برگزار شده است.

اين نمايشگاه از ‪ ۲۷‬مرداد ماه جاري لغايت يكم شهريور ماه داير است.

***

* كرمانشاه * استان كرمانشاه در خجسته ميلاد با سعادت منجي عالم بشريت حضرت مهدي (عج) غرق در نور و شادي است.

شيفتگان خاندان ولايت و امامت در كرمانشاه با آذين بندي، چراغاني و نصب پرچم‌هاي رنگين در مساجد، خيابانها و معابر عمومي ولادت مهدي قايم (عج) را جشن گرفتند.

هم‌اكنون در اكثر نقاط شهر كرمانشاه ايستگاه‌هاي صلواتي داير شده و مردم با پخش شربت و شيريني اين روز خجسته را گرامي مي‌دارند.

مردم شهرهاي اسلام‌آبادغرب، قصرشيرين، گيلانغرب ، سنقرو كليايي، باينگان و ديگر مناطق مختلف استان هم با آذين بندي مساجد، خيابانها و معابر عمومي ميلاد حضرت مهدي (عج ) را جشن گرفتند.

***

* ايلام * همزمان با فرخنده ميلاد با سعادت منجي عالم بشريت حضرت مهدي (عج) امروز / يكشنبه/ شهرها و نقاط مختلف استان ايلام غرق در نور و شادي شده است.

مساجد و تكايا، حسينه‌ها، اماكن تجاري، سر در اداره‌ها و خيابانهاي شهر ايلام به همين مناسبت با چراغهاي رنگي و پرچمهاي جمهوري اسلامي آذين‌بندي شده است.

همچنين به همين مناسبت در اكثر مساجد اين شهر آيينهاي جشن و سرور برپاست و مداحان اهل بيت عصمت و طهارت مولودي خواني مي‌كنند.

به همين مناسبت امشب صدها مراسم عقد و عروسي در شهرها و روستاهاي استان ايلام برپا مي‌شود و صدها زوج جوان به خانه بخت مي‌روند.

نظير چنين آيينهايي در ساير شهرها و روستاهاي استان ايلام اكنون بر پا است.

***

* آبادان * شهرهاي آبادان و خرمشهر به‌مناسبت ميلاد منجي عالم بشريت حضرت مهدي موعود (عج) غرق در نور و شادي است.

به‌همين مناسبت مردم عاشق خاندان اهل بيت عصمت و طهارت(ع) با آذين بندي، چراغاني منازل و كوچه‌ها و توزيع نقل ، شيريني و شربت، اين عيد بزرگ اسلامي را جشن گرفتند.

شيفتگان امام عصر(عج) همچنين با برگزاري مجالس مولودي خواني، جشن وسرور براي ظهور حضرتش دست به دعا برداشتند.

بازاريان و كسبه آبادان و خرمشهر نيز با چراغاني كردن بازار و مغازه‌ها و پخش شربت و شيريني و پخش نوارهاي شاد و مولودي خواني خود در شادي مردم سهيم شدند.

برخي از زوجهاي جوان اين دو شهر شب گذشته به ميمنت اين روز فرخنده و عزيز با برگزاري مراسم جشن عقد و عروسي به خانه‌هاي بخت رفتند.

مردم مرزنشين اروندكنار نيز با برگزاري جشن بزرگ ولايت و امامت در ميدان مركزي شهر بر تعجيل در فرج آن امام عدالت گستر دست به دعا برداشتند.

***

* تايباد * جشن بزرگ ميلاد امام زمان (عج) امروز در مسجد صاحب الزمان تايباد و با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.

در اين آيين حجت‌الاسلام محمد محدثي، امام جمعه تايباد گفت: انتظار فرج امام زمان (عج) باعث اميد و نشاط در جوامع بشري مي‌شود.

در پايان اين مراسم به افرادي كه اسامي آنها حجت، محمد، نرجس بود، جوايزي اهدا گرديد.

***

* زنجان * در خجسته زادروز منجي عالم بشريت حضرت مهدي موعود امام زمان (عج) شهرها، بخشها و روستاهاي استان زنجان غرق در نور و شادماني شد.

به‌مناسبت اين عيد بزرگ اسلامي، معابر عمومي، مساجد و تكايا، سردرب منازل، مغازه‌ها و دواير دولتي به‌طرز باشكوهي چراغاني و آذين‌بندي و آيين‌هاي جشن و سرور درمناطق مختلف استان برگزار شد.

ارداتمندان خاندان عصمت و طهارت (ص) و منتظران عدل‌گستر جهان هستي حضرت وليعصر (عج) باحضور گسترده در مجالس جشن و سرور ، سالروز ميلاد نور را به عاشقان آنحضرت تبريك گفتند و براي فرج آن امام همام دست به‌دعا برداشتند.

همزمان با خجسته اعياد شعبانيه، زوج‌هاي جوان اين خطه بااميد و توسل به لطف و كرامت امام عصر (عج)، زندگي مشترك خود را آغاز كردند.

شماري‌از عاشقان امامت و ولايت نيز در ديدار با نماينده ولي‌فقيه در استان و امام‌جمعه زنجان، علما و روحانيان، اين عيدسعيد را به‌محضر ولي‌امر مسلمين جهان و رهبر فرزانه‌ي انقلاب شادباش عرض كردند. ك/‪ ۴‬
 يکشنبه 27 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 204]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن