تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815292460




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

موزه مفاخر ديني اردبيل افتتاح شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: موزه مفاخر ديني اردبيل افتتاح شد
خبرگزاري فارس: با حضور رئيس سازمان ملي جوانان و جمعي از مسئولان استاني موزه مفاخر ديني اردبيل گشايش يافت.


به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل، در اين مراسم كه بعداز ظهر امروز برگزار شد رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان اردبيل گفت: موزه مفاخر ديني اردبيل در محل خانه قديمي ميرفتاحي كه يادگار به‌ جا مانده از دوره قاجار است بازسازي و راه‌اندازي شده و براي تملك آن 85 ميليون تومان را به صاحب ملك داديم كه در مقايسه با ارزش واقعي آن رقم ناچيزي است.
مسعود علويان‌صدر افزود: براي تملك، احيا و مرمت اين بناي تاريخي تاكنون 210ميليون تومان اعتبار هزينه شده است و كار در كمتر از هشت ماه با تلاش شبانه‌روزي آماده افتتاح شد.
وي موزه‌ها را ميراث معنوي و فرهنگي كشور دانست و گفت: آثار نگهداري شده در موزه‌ها يادآور تاريخ و تمدن اين ديار است كه بدون توجه به آنها ماندگاري امروز ما معنا و مفهوم ندارد.
علويان‌صدر موزه مفاخر را تركيب فكر و انديشه و معنويت عنوان كرد و افزود: راه‌اندازي چنين مجموعه عظيم فرهنگي نسل حاضر و آينده را با ميراث گرانبهاي علمي و ادبي آشنا مي‌كند و از نام و ياد آنها صيانت مي‌شود.
وي در ادامه به افتتاح‌هاي ميراث فرهنگي در سال‌ جاري اشاره كرد و گفت: در اين سلسله افتتاح‌ها 37 پروژه شامل 21 پروژه مرمتي و عمراني و 16پروژه هتل‌سازي در كل استان با مجموع سرمايه‌گذاري 19ميليارد و 900 ميليون تومان تا پايان سال راه‌اندازي خواهد شد.
دبير بنياد دايرة‌المعارف استان نيز در اين مراسم گفت: مفاخر هر ملت جلوه‌گاه ارزش‌ها، آرمان‌ها و قابليت‌هاي نهان و پيدايي هستند كه عظمت يك ملت را به‌خوبي نشان داده و نمايان مي‌سازند.
علي مولايي با انتقاد از بي‌توجهي مسئولان فرهنگي كشور در عدم اولويت‌بندي كارها و برنامه‌ها تصريح كرد: متأسفانه علما، فضلا و بزرگان خود را به درستي نشناختيم و غفلت از آنها مسير رسيدن به كمال را دچار چالش و انحراف كرده و بايد به اصلاح آن همت كنيم.
وي گفت: اردبيل مهد انديشمندان، علما و شعراي گرانقدري بوده كه هر كدام سرآمد كشور هستند و ما موزه مفاخر را براي شناساندن اين بزرگان و ميراث معنوي خود احيا و بازگشايي كرديم و در گام اول 50 عالم و فقيه برجسته را در اين مجموعه معرفي خواهيم كرد.
مولايي با ضروري خواندن گردآوري آثار خطي و علمي علما و بزرگان اين استان و نيز رصد علمي و كارهاي تحقيقاتي آنها از احداث موزه مفاخر علمي قفقار كه خدمت صادقانه در احيا و نشر مذهب تشيع در آن‌ سوي مرزها داشتند، خبر داد.
انتهاي پيام:/ك
 شنبه 26 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن