تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):سه چیز است که هر کس آن را مراعات کند ، پشمیان نگردد : 1 - اجتناب از عجله ، 2 - مشورت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815445228




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مايكل فلپس در رده ششم جدول رده بندي مدالهاي المپيك !


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: "مايكل فلپس" در رده ششم جدول رده بندي مدالهاي المپيك !
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): "مايكل فلپس" شناگر آمريكايي كه امروز با كسب هفتمين مدال طلاي المپيك 2008 پكن ، با ركورد افسانه اي هموطن خود "مارك اسپيز" در المپيك 1972 مونيخ مساوي كرد ، اگر به تنهايي در اين بازيها شركت داشت ، در پايان رقابت روز هشتم بازيها ، در رده ششم جدول رده بندي مدالها قرار مي گرفت !


به گزارش ايرنا ، "فلپس" امروز در رقابتهاي شناي پروانه مردان با اختلاف تنها يك صدم ثانيه "ميلوراد كاويچ" از صربستان را جا گذاشت و به مدال طلا دست يافت تا در پايان روز هشتم بازي هاي المپيك بيست و نهم ، تعداد مدال هاي طلاي خود در يك دوره از بازيها را به هفت برساند.
"فلپس" با اين مدال طلا به جز اينكه خود را به ركورد فراموش نشدني "مارك اسپيتز" در المپيك مونيخ رساند ، به تنهايي پس از كشورهاي چين ، آمريكا ، كره جنوبي ، ژاپن و استراليا در جدول رده بندي مدال ها در مكان ششم ايستاد !
در واقع تعداد مدال طلا هاي فلپس در شناي المپيك 2008 پكن ، با مجموع مدال هاي طلاي كشورهايي مانند استراليا و ژاپن در جدول رده بندي مدال ها در پايان روز هشتم المپيك برابري مي كند و در مقام مقايسه تنها كسب مدال هاي نقره و برنز بيشتر استراليا و ژاپن ، اين دو كشور را در رده هاي چهارم و پنجم جدول قرار داده است.
در حالي كه بسياري از كشورهاي شركت كننده در المپيك 2008 پكن در حسرت كسب حتي يك مدال برنز به سرمي برند ، " مايكل فلپس " به تنهايي هفت مدال طلا كسب كرده و در تلاش است تا هشتمين طلا را نيز به كلكسيون مدال هاي خود اضافه كند.
اگر " فلپس " 23 ساله بتواند روز يكشنبه/فردا/ در رقابتهاي شناي چهار در 100 متر مختلط امدادي مردان همراه با تيم آمريكا به مدال طلا دست يابد، نخستين شناگر تاريخ المپيك نام خواهد گرفت كه موفق شده است در يك دوره از بازيهاي المپيك به 8 مدال طلا دست يابد.
لازم به يادآوري است كه " فلپس " روز چهارشنبه گذشته با كسب دهمين و يازدهمين مدال خود از بازيهاي المپيك 2004 آتن و 2008 پكن ، از ركورد بيشترين مدال هاي طلاي كسب شده در بازي هاي المپيك توسط مارك اسپيتز شناگر آمريكايي ، كارل لوئيس دونده آمريكايي ، لاريسا لاتي نينا ژيمناست شوروي سابق و پاوو نورمي دونده فنلاندي پيشي گرفت.
 شنبه 26 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 213]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن