تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند خداوند در بهشت هفتاد هزار قصر از يا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815686747




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عمليات حفاري در فاز18 پارس جنوبي آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: تهران - عمليات حفاري در فاز 18 پارس جنوبي آغاز شد كه با آغاز به كار دومين دكل حفاري در فازهاي 17 و 18 پارس جنوبي، تعداد دكل هاي حفاري در اين ميدان مشترك به 9 دكل رسيد.

به گزارش ايرنا از روابط عمومي شركت نفت و گاز پارس، همزمان با حفاري 11 حلقه چاه در فازهاي17 و 18 پارس جنوبي، عمليات حفاري در دومين موقعيت اين طرح ،با هدف حفاري 11 حلقه چاه ديگر توسط پيمانكاران ايراني آغاز شد.
اين عمليات توسط دكل DD2 پيمانكار ايراني طرف قرارداد شركت نفت و گاز پارس براي حفاري در سكوي SPD23 آغاز شده است. مراحل حفاري فازهاي 17 و 18 پارس جنوبي با بيش از 37 درصد پيشرفت همراه است، به طوري كه در مرحله نخست عمليات، تاكنون 16 هزار مترحفاري انجام شده است.
دكل جديد وارد شده به موقعيت حفاري از نوع بسيار پيشرفته است ، به نحوي كه براساس برنامه ريزي هاي انجام شده، پيش بيني مي شود اولين چاه فازهاي 17 و 18 در آبان ماه سال آينده آماده توليد شده و در مدار بهره برداري قرار گيرد.
مطابق گزارش‌هاي جديد امور برنامه ريزي و كنترل پروژه شركت نفت و گاز پارس، پيشرفت فيزيكي اين دو فاز در دست ساخت پارس جنوبي به 19/57 درصد رسيده است.
براساس اين گزارش، بخش خطوط لوله اين فازها كه مشتمل بر انجام عمليات مهندسي و خريد لوله ها است به حدود 70 درصد پيشرفت رسيده و بخش تاسيسات خشكي اين طرح بزرگ گازي نيز از پيشرفت 58 درصدي برخوردار است.
وزارت نفت، توليد زود هنگام دو پروژه در دست ساخت فازهاي 15 و 16 و نيز 17 و 18 را در اولويت مراحل توسعه ميدان مشترك پارس جنوبي قرار داده است.
گزارش پيشرفت مراحل مختلف اجراي عمليات توسط پيمانكاران ايراني نشان مي دهد كه با راه اندازي بخش خشكي و دريايي فازهاي 17 و 18 در سال آينده، توليد اوليه و بهره برداري از اين پروژه ملي آغاز خواهد شد.
فازهاي 17 و18 در نزديكترين نقطه مرز دريايي ايران با كشور قطر در ميدان مشترك پارس جنوبي قرار گرفته است؛ به همين جهت شركت نفت و گاز پارس، سرعت در عمليات بهره برداري از اين فازها را در دستور كارنخست توسعه اين ميدان تعريف كرده است.
مراحل خريد وتامين كالاي اين فازها نيز با ورود دو كشتي حامل تجهيزات اساسي طي دو روز گذشته به بندر عسلويه از پيشرفت مطلوبي برخوردار است.
همچنين به دنبال انجام موفقيت آميز طراحي و ساخت سكو هاي اصلي فازهاي 17 و 18، مراحل طراحي سكوهاي اقماري نيز در شرف اتمام بوده و قرادادهاي ساخت ساير تجهيزات مورد نياز اين بخش ها نيز در هفته جاري ميان شركت نفت وگاز پارس و يك كمپاني سازنده مطرح خارجي كليد خورد. طرح توسعه فازهاي 17 و 18 پارس جنوبي با هدف توليد روزانه 50 ميليون متر مكعب گاز طبيعي تصفيه شده، 80 هزار بشكه ميعانات گازي و 400 تن گوگرد همراه با استحصال سالانه يك ميليون تن گاز اتان و يك ميليون و 50 هزار تن ال.پي.جي از سال 1386 در بندر عسلويه آغاز شده است.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن