تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه ويژگى است كه در هر كس يافت شود، ويژگى هاى ايمان كامل مى گردد: آن كه وقتى خشن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815371039




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ابررايانه دانشگاه صنعتي اميرکبير فردا افتتاح مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک:
[تصویر: T1003915-1670718.jpg]



ابررايانه دانشگاه صنعتي اميرکبير فردا افتتاح مي شود
تهران- ابررايانه دانشگاه صنعتي اميرکبير صبح فردا -چهارشنبه- به طور همزمان با ابررايانه دانشگاه صنعتي اصفهان رونمايي مي شود.


به گزارش خبرنگار علمي ايرنا ابر رایانه دانشگاه صنعتی امیرکبیر دارای توان گرافیکی 32 هزار میلیارد عملیات در ثانیه، توان پردازشی 34 میلیارد عملیات در ثانیه و سرعتی برابر 40 گیگابایت است. این ابررایانه قابلیت پردازش و محاسبات داده ها در حوزه های متنوعی از هواشناسی تا صنایع مختلف را دارد. قرار است این ابررایانه جزو 500 ابر رایانه دنیا قرار گیرد.
همچنين پروژه ساخت ابررايانه امير کبير، باهمکاري 20 پژوهشگر از دانشکده هاي برق و کامپيوتر دانشگاه صنعتي اميرکبير از سال 88 آغاز شده و فردا رونمايي خواهد شد تا اين ابررايانه صدو هشتمين ابررايانه برتر جهان قرار گيرد.
گفتني است همزمان با مراسم رونمايي از اين ابررايانه ابررايانه دانشگاه صنعتي اصفهان نيز به صورت همزمان و به صورت ويدئوکنفرانس رونمايي خواهد شد.
ابررایانه ها امروز به حوزه ای فعال و رقابت خیز تبدیل شده اند و کشورهای زیادی تلاش دارند خود را هرچه سریعتر به این رقابت پرسرعت برسانند زیرا علاوه بر افزایش یافتن اعتبار ملی و قدرت فناوری، ابررایانه های قدرتمند می توانند توان عملیاتی محاسبات و مطالعات علمی کشورها را نیز به شکلی قابل توجه افزایش دهند.
ایران نیز قصد دارد پا به این میدان جهانی بگذارد و بر اساس آنچه معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و رئیس دانشگاه امیرکبیر اعلام کرده اند با اجرای طرح کلان تولید ابر رایانه ملی توسط محققان، ایران به جمع کشورهای دارای برترین ابر رایانه های دنیا می پیوندد و در فهرست 500 ابر رایانه برتر جهان قرار خواهد گرفت.
علمي**9190**1544





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن