تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 25 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خوشا به سعادت كسیكه عمل، علم، دوستى، دشمنى، گرفتن، رها كردن، سخن،سكوت ،كردار و گفتارش ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815758854




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پرتاب اولين ماهواره مخابراتي ايران باموشك و پرتابگر ايراني


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: پرتاب اولين ماهواره مخابراتي ايران باموشك و پرتابگر ايراني
به زودي و به فضل خدا در همين هفته اولين ماهواره مخابراتي ايراني را به وسيله موشك و پرتابگر ايراني به آسمان پرتاب خواهيم كرد. ما ‌٧٠ هزار اختراع در ايران به ثبت رسانده‌ايم و اين در حالي است كه آمريكا و غرب در اين ماه‌ها دچار ركود اقتصادي هستند و در بحران‌هاي اقتصادي به سر مي‌برند
رييس جمهور كشورمان شب گذشته پيش از بازگشت به تهران در جمع ايرانيان مقيم تركيه در يك ضيافت شام كه از سوي كنسولگري ايران در استانبول ترتيب داده شده بود شركت كرد.

به گزارش ايسنا، رييس جمهور در اين مراسم گفت: در اين سفرها ديدار با ايرانيان آن لحظه‌اي كه خدمت ايرانيان خارج از كشور مي‌رسيم تمام خستگي را از تن آدم بيرون مي‌كند. ايرانيان هرجا كه باشند براي اعتلا و سربلندي كشورشان تلاش مي‌كنند و بايد دست به دست هم بدهند تا مشكلات كشور حل شود.

وي افزود: ايران پايگاه تمدن، علم و فرهنگ بوده است. اما متاسفانه از ‌١٥٠ سال گذشته وضعيت ملت ايران همواره دچار نوسان و آسيب بوده است و از آن جايگاه شايسته فاصله گرفته اما امروز به لطف خداوند ملت ايران در سايه پايداري و ايمان خود شرايط را براي زنده كردن نام و ياد ايران فراهم كرده است.

احمدي نژاد در بخش ديگري از سخنان خود گفت: ملت ايران ملتي هوشمند است و با استفاده از سابقه ديرينه و همت راسخ خود از حقوق خود در برابر قدرت‌هاي بزرگ دفاع خواهد كرد. امروز كه مناسبات جهان در آستانه تحول است ملت ايران با مجاهدت جانانه خود قله‌هاي پيشرفت را مدنظر قرار داده و در حال حركت به سوي آن است. اين دوران آغاز يك فصل نويني در زندگي ملت ايران و مسير پيشرفت آن است.

رييس جمهور كشورمان در بخش ديگري از سخنان خود در جمع ايرانيان مقيم تركيه گفت: ملت ايران پرچم دار صلح و برادري و عشق و علم و محبت بوده است و با حركت انقلابي خود پرچم ارزش‌هاي متعالي را در جهان برافراشته است. ملت ما خواهان روابط برادرانه با ساير ملت‌ها و رفاه و امنيت براي تمام ملل است.

رييس جمهور ادامه داد: اما عزيزان من بدانيد كه دشمنان ملت ما، با ما بد كرده‌اند و ناجوانمردانه بر خورد كرده‌اند. آنها در حالي كه مي‌دانستند ملت ايران هيچ آسيبي به ملت‌هاي ديگر نرسانده است و رفتارش با ملت‌هاي تابعه در دوران گذشته درخشان بوده است و اگر جايي دست به اسلحه برده براي دفاع از خود بوده است براي اينكه با بازيابي هويت ملت ايران مقابله كنند فيلم‌هاي جعلي مثل همان فيلمي كه سال گذشته نمايش دادند منتشر مي‌كنند و در آن به دروغ مي‌گويند كه ملت ايران ملتي جنگجو و در حال حمله به ساير ملت‌ها بوده است؛ در حالي كه چنين نيست. ايران زماني ‌٤٠ ملت را تابع خود كرده بود اما اين تابعيت به خاطر زور سرنيزه نبود بلكه به خاطر انديشه بلند و حاكمان ايران، ملت‌هاي ديگر از آن تبعيت مي‌كردند.

وي با اشاره به تبليغات دشمنان مبني بر جنگ طلب بودن ملت ايران گفت: شما ببينيد كه امروز به خاطر بحث هسته‌اي در مقابل ملت ما ايستاده‌اند اما اگر بحث هسته‌اي بهانه نيست ‌٢٧ سال پيش كه به دنبال انرژي هسته‌اي نبوديم چرا جنگ را به ما تحميل كردند؟ آنها با بمب اتم و يا غني سازي مخالف نيستند بلكه با پيشرفت ملت ايران مخالفند و ملت ايران هم دست آنها را خوانده و به آنها توجهي ندارد. اگر بخواهيم از آنها تبعيت كنيم بايد سرنوشت و استقلال خود را كنار بگذاريم و اين به معناي عقب ماندگي هميشگي ملت ايران است.

احمدي نژاد درباره تحريم‌ها گفت: ‌٣٠ سال است كه تحريم شده‌ايم؛ آنها حتي اجازه نداده‌اند كوچكترين فناوري را هم داشته باشيم. در دوراني كه با آنها رابطه داشتيم و تحريم نبوديم ‌٩٩ درصد تجهيزات ما وارداتي بود؛ اما از آن زمان كه ما را تحريم كردند تا امروز توانسته‌ايم به يك قدرت هسته‌اي تبديل شويم. ما از تحريم ضرر نكرديم. امروز در بيوتكنولوژي جزو ‌٥ كشور اول جهانيم و در نانوتكنولوژي جزو ‌١٠ كشور اول جهان . من مفتخرم كه امروز در جمع ايرانيان مقيم تركيه اعلام كنم به زودي و به فضل خدا در همين هفته اولين ماهواره مخابراتي ايراني را به وسيله موشك و پرتابگر ايراني به آسمان پرتاب خواهيم كرد. ما ‌٧٠ هزار اختراع در ايران به ثبت رسانده‌ايم و اين در حالي است كه آمريكا و غرب در اين ماه‌ها دچار ركود اقتصادي هستند و در بحران‌هاي اقتصادي به سر مي‌برند.

احمدي نژاد با اشاره به علاقه ملت‌هاي جهان به انقلاب اسلامي و فرهنگ و تمدن ايران گفت: ملت‌ها امروز عاشق ملت ايران هستند و نام ملت ايران در جهان مي‌درخشد. وجهه برجسته ايرانيان در ميان ملت‌هاي ديگر وجهه فرهنگي است. آنها هرجا كه رفتند آثار فرهنگي مانند مسجد از خود به جا گذاشتند. هر ايراني مانند يك سفير فرهنگي است كه در ميان ساير ملت‌ها رفتار مي‌كند.

رييس جمهور كشورمان در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اشتراكات فرهنگي ايران و تركيه گفت: آن زمان كه بسياري از كشورهاي مدعي فرهنگ و تمدن هنوز به دنيا نيامده‌ بودند ايران و تركيه مرزهاي مشخص بين المللي داشتند. ايران و تركيه دو ملتي هستند كه از سابقه تمدني بسيار بالايي برخوردارند. و من امروز معتقديم كه در ميان ايرانيان مقيم تركيه هستم.

به گزارش ايسنا، وي در پايان سخنان خود با اشاره به درخواست ايرانيان مقيم تركيه وعده داد كه بودجه و دستورات لازم براي تجهيز يك خانه فرهنگ براي ايرانيان مقيم تركيه را خواهد داد.

پيش از سخنان رييس جمهور تعدادي از ايرانيان مقيم تركيه طي سخناني به بيان برخي مشكلات خود پرداختند. از جمله مشكلاتي كه آنها بيان كردند رسيدگي به وضعيت تجار ايراني و كمك به آنها، بيمه كردن دانشجويان ايراني دانشگاه‌هاي تركيه، وضعيت نامناسب مدرسه ايراني‌ها در استانبول و كادر آموزشي آن بود.

لازم به ذكر است كه ايرانيان در سالهاي اخير در تركيه اقدام به تاسيس انجمن‌هاي پزشكان، صنعتگران و ساير اقشار ايراني در تركيه كرده‌اند و فعاليت‌هاي گسترده‌اي را براي حفظ هويت و توجه به هموطنان خود داشته‌اند.

رييس جمهور پس از صرف شام در ميان ايرانيان در مقابل در خروجي محل برگزاري مراسم ايستاد و ضمن خداحافظي با يكايك ايرانيان با آنها در مورد مشكلاتشان نيز صحبت كرد.

اين مراسم در فضايي صميمي برگزار شد و ايرانيان مقيم تركيه چندين بار رييس جمهور را به خاطر سخنانش تشويق كردند.

احمدي نژاد پس از اين مراسم با حضور در فرودگاه و پس از مراسم بدرقه‌اي كه توسط والي استانبول برگزار شد استانبول را به مقصد ايران ترك كرد. وي حدود ‌٣٠/١٥ به وقت تهران وارد پايتخت شد و مورد استقبال دكتر داوودي و چند تن از وزرا قرار گرفت.
 شنبه 26 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن