تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زباله را شب در خانه هاى خود نگه نداريد و آن را در روز به بيرون از خانه منتقل كنيد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806889252




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بازار فولاد ايران جان نداردهفته آرام در بازار آهن


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: بازار فولاد ايران جان نداردهفته آرام در بازار آهن
گروه بورس كالا – زهرا مسافر: نرخ تمام فلزات پايه (آهني و غيرآهني) در سراشيبي قرار دارد.از نيمه دوم جولاي كاهش نرخ فلزات در بازارهاي جهاني آغاز شد و اين روند تاكنون نيز ادامه دارد.


نوسان قيمت نفت، افت شديد نرخ شمش فولاد و آغاز تعطيلات برخي كارخانه‌هاي فولاد در بازارهاي خارجي به صورت زنجيري، موجب كاهش قيمت فلزات در بازارهاي جهاني شده است. در اين ميان مازاد عرضه برخي فلزات در سطح جهان نيز مزيد بر علت شده و به كاهش بيشتر قيمت‌ها دامن زده است.
كاهش قيمت فولاد و محصولات فولادي به ايران نيز تسري يافت؛ به طوري كه از اواخر تير ماه و آغاز مرداد ماه سال‌جاري شاهد روند نزولي قيمت‌ها در بازار رسمي و غيررسمي بوديم. از اين رو نرخ ميلگرد كه در روزهاي پاياني تير ماه به طور متوسط 1350 تومان بود در پايان هفته گذشته با افت 250 توماني در هر كيلو به پايين‌ترين نرخ خود در سال‌جاري و 1100 تومان رسيد.
در اين ميان دو تحليل متفاوت از آينده بازار فولاد مطرح است؛ برخي از فعالان اين بازار كاهش قيمت را پيش‌بيني مي‌كنند اما برخي ديگر معتقدند نرخ اين محصول در نيمه دوم سال 2008 با افزايش مواجه خواهد شد. در بازار داخل نيز فعالان بازار به علت اين كه در آستانه ماه مبارك رمضان قرار داريم روند كنوني حاكم بر بازار آهن را براي ماه آينده پيش‌بيني مي‌كنند.
در مبادلات روز شنبه هفته گذشته ركود در بازار آهن‌آلات همچنان ادامه داشت، به گونه‌اي كه در اين روز قيمت‌ها كاهشي بود.
بر اساس اين گزارش، در مدت ياد شده نرخ ميلگرد اغلب كارخانه‌هاي فولادسازي داخلي با افت روبه‌رو شد، به طوري كه در اين روز ميلگرد اهواز، اردبيل، مجتمع فولاد بناب، نورد فولاد كرمانشاه، اليگودرز، نطنز، فولاد آذربايجان و فولاد پارس با كاهش در بازار تهران عرضه شدند.
در اين مدت، نبشي 8 تا 12 آريان‌فولاد نيز كاهش نرخ 9/1 تا 8/1درصدي را در هر كيلو در بازار غيررسمي تجربه كرد.
در روز مورد بررسي، تيرآهن نيز در بازار تهران شاهد افت قيمت بود، به گونه‌اي كه هر شاخه تيرآهن 16، 18 با كاهش 30هزار ريالي مورد مبادله قرار گرفت. در معاملات روز شنبه گذشته به‌رغم ثبات قيمت هر شاخه تيرآهن 14 و 20 اما هر شاخه تيرآهن 22، 24 و 27 با افت قيمت 30، 80 و 30هزار ريالي در بازار غيررسمي عرضه شدند.
در دومين روز از هفته گذشته بازار آهن در اغما بود، به طوري كه در اين روز خريداران و فروشندگان از معامله امتناع كردند. در معاملات روز يكشنبه هفته گذشته ركود در بازار آهن آنچنان عميق شده بود كه فعالان بازار نسبت به ركود حاكم ابراز نگراني كردند اما نرخ محصولات فولادي نيز در اين روز در سراشيبي قرار گرفت.
به گفته فعالان بازار آهن، در مدت ياد شده بازار بدون رونق بود و ميلگرد اغلب كارخانه‌هاي فولادسازي با كاهش شديد قيمت مواجه شدند، به گونه‌اي كه در اين روز ميلگرد 10 تا 20-A3 آجدار فولاد بناب با افت 9/2 و 3درصدي در هر كيلو عرضه شدند.
در اين مدت، ميلگرد توليدي نورد فولاد كرمانشاه نيز با كاهش 5/1 تا 8/1درصدي در هر كيلو به فروش رسيد. در روز مورد بررسي، ميلگرد توليدي فولاد نطنز و نبشي 8 تا 10 آريان فولاد نيز شاهد افت قيمت در بازار تهران بودند و در اين روز همچنين ميلگرد فولاد آذربايجان به طور متوسط با كاهش 4درصدي در هر كيلو و به مبلغ 11هزار و 500 تا 11هزار و 600ريال مورد مبادله قرار گرفتند.
در اين مدت، هر شاخه تيرآهن 14، 16 و 18 با كاهش 10، 10 و 40هزار ريالي و هر شاخه تيرآهن 20، 24 و 27 نيز با افت 30 و 10هزار ريالي در بازار غيررسمي عرضه شدند.
در حالي كه زمزمه‌هاي خروج ركود از بازار آهن به گوش مي‌رسيد اما در سومين روز از هفته كاري گذشته (دوشنبه) قيمت آهن‌آلات باز هم كاهش يافت.
در مبادلات روز دوشنبه هفته گذشته نرخ آهن‌آلات همانند روزهاي قبل از آن با كاهش روبه‌رو شد.
در مدت ياد شده، ميلگرد سايز 10 تا 25-A3 آجدار فولاد نطنز به مبلغ 12هزار و 600ريال تا 13هزار ريال دادوستد شدند و از كاهش 7/0درصدي در هر كيلو برخوردار بودند.
در اين مدت، ميلگرد اهواز، اردبيل و البرز با كاهش 3، 5/6 و 3درصدي در هر كيلو و به نرخ 12هزار ريال، 11هزار و 350ريال و 12هزار و 500ريال عرضه شدند. در روز مورد بررسي، نبشي 8 تا 15 آريان فولاد نيز كاهش قيمت 6/1، 5/1 و 6/6درصدي را در هر كيلو تجربه كردند و در اين روز ميلگرد 12 تا 25 -A3 فولاد آذربايجان با افت بين 7/1 تا 5/2درصدي در هر كيلو و به مبلغ 11هزار و 300 تا 11هزار و 400ريال به فروش رسيدند.
در مبادلات روز دوشنبه هفته گذشته ميلگرد توليدي نورد فولاد كرمانشاه، ذوب‌آهن ملاير، اليگودرز و شبكه‌هاي فلزي اليگودرز و بافت بدون تغيير قيمت در بازار تهران مورد مبادله قرار گرفتند.در روز يادشده، علاوه‌بر كاهش 7/0 تا 8/0درصدي ميلگرد توليدي مجتمع فولاد بناب، تيرآهن نيز با افت قيمت در بازار غيررسمي مواجه شد به طوري كه هر شاخه تيرآهن 14، 16 و 18 با كاهش 20، 20 و 30هزار ريالي و هر شاخه تيرآهن 22 و 27 با افت 50 و 60هزار ريالي در بازار غيررسمي به فروش رسيدند.
سرانجام در پي روند كاهش قيمت آهن‌آلات در بازار غيررسمي، نرخ ميلگرد در روز سه‌شنبه تقريبا به كف بازار رسيد. در اين روز نرخ ميلگرد اغلب كارخانه‌هاي فولادسازي با افت روبه‌رو شد. در مدت يادشده ميلگرد اهواز، اردبيل با كاهش 4 و 2درصدي در هر كيلو و به مبلغ 11هزار و 500ريال و 11هزار و 100ريال عرضه شدند.
در اين مدت، ميلگرد توليدي مجتمع فولاد بناب، با كاهش 7/0 و 8درصدي در هر كيلو روبه‌رو شد و به نرخ 12هزار و 800ريال، 12هزار و 300ريال، 12هزار و 200ريال و 12هزارو 250ريال مورد مبادله قرار گرفت.
در معاملات روز سه‌شنبه هفته گذشته، نورد فولاد كرمانشاه نيز ميلگرد توليدي خود را با كاهش 5/1 و 8/1درصدي در هر كيلو در بازار تهران و به مبلغ 12هزار و 800ريال، 12هزار و 400ريال و 10هزار و 400ريال عرضه كرد.
در روز يادشده، ميلگرد اليگودرز نيز با افت 8/3، 9/3، 3/2 و 4درصدي در هر كيلو در بازار تهران به فروش رسيد.
در اين روز، ميلگرد فولاد نطنز نيز با كاهش 7/0درصدي در هر كيلو به مبلغ 12هزار و 500ريال تا 12هزار و 900ريال و ميلگرد سايز 12 تا 25فولاد آذربايجان با افت 5/3 و 6/2درصدي در هر كيلو به مبلغ 11هزار ريال مورد مبادله قرار گرفتند.
در معاملات روز سه‌شنبه هفته گذشته همچنين تيرآهن با كاهش نرخ مواجه شد، به گونه‌اي كه هر شاخه تيرآهن 14، 16 و 18 با افت 30 و 10هزار ريالي و هر شاخه تيرآهن 14 و 27 با كاهش 20هزار ريالي در بازار تهران عرضه شدند. در آخرين روز كاري هفته گذشته (چهارشنبه) نيز باز هم قيمت‌ها نزولي بود، به اين ترتيب چهارمين هفته متوالي با ركود در بازار آهن به پايان رسيدند. نرخ آهن‌آلات در چهارشنبه هفته گذشته همچنان در سراشيبي قرار گرفت و ميلگرد توليدي اغلب فولادسازان با كاهش نرخ مواجه بودند. در مدت ياد شده ميلگرد سايز 12 تا 25 فولاد آذربايجان به پايين‌ترين نرخ خود يعني 10هزار و 850 ريال به فروش رسيد.
در اين مدت ميلگرد اهواز و اردبيل با كاهش 8/0 و 8/1درصدي در هر كيلو در بازار غيررسمي عرضه شد.
در روز ياد شده ميلگرد نورد فولاد كرمانشاه، مجتمع فولاد بناب و فولاد نطنز نيز با افت قيمت در بازار تهران مورد مبادله قرار گرفتند.
در روز مورد بررسي سبد تيرآهن ريز و درشت نيز كاهشي بين 20 تا 50هزار ريالي را در بازار غيررسمي تجربه كردند.
 شنبه 26 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن