تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى مردم اگر در يارى حق كوتاهى نمى كرديد و در خوار ساختن باطل سستى نمى نموديد، كسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815658978




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تاكيد عضو شوراي اسلامي بر مشاركت همگاني براي حفظ محيط زيست شهر اصفهان


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: تاكيد عضو شوراي اسلامي بر مشاركت همگاني براي حفظ محيط زيست شهر اصفهان
اصفهان ـ خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي : مخبر كميسيون توسعه عمران و خدمات شهري شوراي اسلامي اصفهان بر مشاركت همگاني براي حفظ محيط زيست اين شهر تاكيد كرد.
بر اساس گزارش خبرنگار ما مهندس فتح اله معين در يك گفتگوي راديويي رعايت ضوابط زيست محيطي در اين شهر را براي حفظ سلامت شهروندان ضروري دانست و گفت : موقعيت جغرافيايي شهر اصفهان و محصور بودن آن در مناطق كويري و وجود واحدهاي صنعتي بزرگ باعث شده كه اين شهر از نظر مسائل زيست محيطي از حساسيت ويژه اي برخوردار شود.
وي لزوم رعايت مسائل زيست محيطي در شهر اصفهان را مورد تاكيد قرار داد و وجود سرسبزي طراوت و زيبايي اين شهر را به خاطرجاري بودن رودخانه زاينده رود دانست .
عضو شوراي اسلامي شهر اصفهان وضعيت آلودگي هواي شهر اصفهان را نگران كننده و اين آلاينده ها را ناشي از فعاليت واحدهاي صنعتي بزرگ مثل كارخانه هاي فولاد مباركه ذوب آهن پالايشگاه و به ويژه وسايل نقليه موتوري بيان كرد و گفت : تنها راهكار براي از بين بردن آلاينده هاي زيست محيطي شهر اصفهان عزم و مشاركت همگاني است .
وي 80 در صد از آلودگيهاي زيست محيطي شهر اصفهان را در بعضي مواقع ناشي از تردد وسايط نقليه دانست و افزود : ناوگان شركت واحد اتوبوسراني گازسوز شده ضمن آنكه براي فعاليت تمام خودروهاي اين شركت كنترل هاي مستمر آزمايشگاهي در زمينه سوخت و عملكرد موتور براي كاهش هزينه ها و افزايش راندمان و عمر ناوگان اتوبوسراني انجام مي شود.
مهندس معين بعضي از آلودگيهاي زيست محيطي را ناشي از سوخت ناقص اتوبوسهاي متعلق به ارگانها نهادها كارخانه هاي صنعتي و مراكز توليدي و نظامي دانست و از راهنمايي و رانندگي خواست براي كنترل اين اتوبوسها از نظر داشتن معاينه فني توجه و دقت بيشتري صورت گيرد.
وي از دو برابر شدن تعداد جايگاههاي عرضه سوخت سي ان جي در شهر اصفهان طي يك سال گذشته خبر داد و افزود : تلاش مسئولان شهرداري اين است كه بسترهاي لازم را براي فعاليت افرادي كه مجوز احداث اين جايگاهها را دريافت كرده اند فراهم كند.
عضو كميسيون توسعه عمران و خدمات شهري شوراي اسلامي شهر اصفهان تسهيل در عبور و مرور تكميل حلقه سوم ترافيكي اين شهر ايجاد تسهيلات ويژه براي افزايش سرعت در حلقه دوم ترافيكي و تسريع در احداث پاركينگ در مراكز شهري را از ديگر اقدامات شورا و شهرداري بيان كرد و گفت : تمام اين اقدامات و احداث تقاطع هاي غير همسطح در سه راه حكيم نظامي هشت بهشت بزرگمهر و زيرگذر هشت بهشت براي افزايش سرعت و كاهش توقف ها و از بين بردن آلودگيهاي زيست محيطي صورت مي گيرد.
وي ايجاد امكانات رفاهي وتفريحي و احداث تفرجگاههاي زيبا در محدوده و حاشيه شهر اصفهان را ضروري بيان و اظهار اميدواري كرد مسئولان استان و شهر اصفهان براي ساخت مناطق رفاهي تفريحي اقدام كنند.
عضو شوراي اسلامي شهر اصفهان بر لزوم جلوگيري از آلودگي رودخانه به عنوان شاهرك حياتي اين شهر تاكيد كرد و بااشاره به نصب ايستگاههاي پايش در مسير اين رودخانه توسط اداره كل حفاظت زيست محيط استان گفت : به زودي بافعاليت اين ايستگاهها وضعيت آلودگي زاينده رود بيشتر قابل كنترل خواهد بود و علاوه بر اين كميته اي نيز تحت عنوان كميته ويژه حفاظت زاينده رود به رياست استاندار اصفهان تشكيل شده است كه در جهت رفع آلاينده ها تلاش مي كند.
نايب رئيس كميسيون برنامه بودجه و امور حقوقي شوراي اسلامي شهر اصفهان افزايش تعداد ايستگاههاي پايش آلودگي هواي اين شهر از 2 ايستگاه به 8 ايستگاه اعلام وضعيت آلودگي هوا از شبكه تلويزيوني و راديويي اصفهان نصب دستگاههاي نمايشگر در سطح شهر براي آگاهي مردم از وضعيت هوا در آينده اي نزديك و كاهش ذرات معلق در هوا را از ديگر اقدامات مسئولان شهر و استان از جمله اداره كل حفاظت محيط زيست صدا و سيماي مركز اصفهان سازمان نظام مهندسي و شهرداري اصفهان عنوان كرد.
وي جمع آوري و دفع روزانه يك هزار و 750 تن زباله خانگي نخاله ساختماني و پسماندهاي فضاي سبز را از ديگر اقدامات شهرداري اصفهان در راستاي حفظ محيط زيست دانست و گفت : شهرداري اصفهان از نيمه دوم سال 85 نيز كار جمع آوري و دفع زباله هاي بيمارستاني و مراكز درماني را به صورت مجزا آغاز كرده است .
مهندس معين در پايان همين فعاليتها و وظايف كميسيونهاي عمران و اقتصادي شوراي اسلامي شهر اصفهان را تشريح كرد و گفت : اين كميسيونها به عنوان واحدهاي كارشناسي و نظارتي در اين شورا فعاليت مي كنند.
 شنبه 26 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن